  • 11. Data: 2005-06-25 19:39:01
    Temat: Re: Zrzeczenie się obywatelstwa?!
    Od: "Carmine" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Goomich" <g...@u...to.wp.pl> napisał w wiadomości
    news:Xns9680D41E65BD3goomichskrzynkapl@127.0.0.1...
    > "Carmine" <c...@w...pl> naskrobał/a w

    > Jak można mieć obywatelstwo bezpaństwowca?

    Chyba to sie jednak pisze bezpanstwowcom a nie przez ą :)

    chodzilo mi o to ze nadaja obywatelstwa bezpanstwowcom/ą :)

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2005-06-25 20:03:40
    Od: zegar <r...@r...net>

    Carmine wrote:
> [...]
    >

    > Mysle ze moglbys miec z tym problem bo jest jakas konwencja miedzynarodowa o
    > zapobieganiu bezpanstwowosci i generalnie troche "na sile" nadaja

    Chodzi pewnie i umowy dotyczace uznawania statusow i przydzielanie
    dokumentow podroznych osobom bez obywatelstwa. Takich troche dziwnych
    miedzynarodowych paszportow. Nadanie obywatelstwa wiaze sie z przyjeciem
    odpowiedzialnosci panstwa, jak chocby do zasilku dla biednych. Wiec nikt
    tak ochoczo nie zglasza sie po uchodzcow. Niemcy swojego czasu placili
    Bosniakom i Serbom po 10 tysiecy USD plus bilet za dobrowolny powrot.
    Widac w ogolnym rozrachunku oplacalo sie.

    Wracajac do zgody magistra na zrzeczenie sie, to twierdze ze ten wymog
    jest niewazny, chocby dlatego ze stawia urzednika w pozycji
    sredniowiecznego feudala.

  • 13. Data: 2005-06-25 20:07:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Carmine wrote:

    > Chyba to sie jednak pisze bezpanstwowcom a nie przez ą :)

    Nie "chyba" ale na pewno. Poćwicz przed maturą...

  • 14. Data: 2005-06-25 20:49:46
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Carmine" <c...@w...pl> naskrobał/a w

    > Chyba to sie jednak pisze bezpanstwowcom a nie przez ą :)

    Pisze się "bezpaństwowca". W wyrazie "bezpaństwowca" jest tylko jedna
    pliterka i została ona prawidłowo napisana.

    > chodzilo mi o to ze nadaja obywatelstwa bezpanstwowcom/ą :)

    Jakie obywatelstwa nadają bezpaństwowcom?

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    There is a cow level

  • 15. Data: 2005-06-25 20:57:44
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Uzytkownik "zegar" <r...@r...net> napisal w wiadomosci

> [...]
    > Bosniakom i Serbom po 10 tysiecy USD plus bilet za dobrowolny powrot.
    > Widac w ogolnym rozrachunku oplacalo sie.

    A nie wiesz gdzie teraz placa za "odczepienie sie"? ;)

    > Wracajac do zgody magistra na zrzeczenie sie, to twierdze ze ten wymog
    > jest niewazny, chocby dlatego ze stawia urzednika w pozycji
    > sredniowiecznego feudala.

    Sprzeciwialoby sie to moim zdaniem podstawowej zasadzie wolnosci
    obywatelskiej.
    Powinna wystarczyc zwykla pisemna deklaracja o zrzeczeniu sie
    obywatelstwa -tylko gdzie ja nalezaloby zlozyc? Moze rzeczywiscie adresowac
    na prezydenta...?
    ;)

  • 16. Data: 2005-06-25 21:01:45
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Sky [Sat, 25 Jun 2005 22:57:44 +0200]:

    > A nie wiesz gdzie teraz placa za "odczepienie sie"? ;)

    Podpinam sie pod pytanie, za 10K$ chetnie bede sie od nich
    odczepiac pare razy w roku :]

    Kira

  • 17. Data: 2005-06-25 21:37:45
    Od: "Carmine" <c...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" :

    > Nie "chyba" ale na pewno. Poćwicz przed maturą...

    Nie przypominam sobie zebym przechodzila z Panem na Ty... Moze i powinam
    pocwiczyc pisownie, ale Pan powinien pocwiczyc maniery...

    Pozdrowienia
    Ewa

  • 18. Data: 2005-06-25 21:50:17
    Od: maHo <m...@p...net>

    Sky wrote:
    [ciach]>

> [...]
    > Powinna wystarczyc zwykla pisemna deklaracja o zrzeczeniu sie
    > obywatelstwa -tylko gdzie ja nalezaloby zlozyc? Moze rzeczywiscie adresowac

    wiesz, posiadanie obywatelstwa to nie tylko prawa, ale także i obowiązki.

    poza tym obywatelstwo to poważna sprawa, i ponowne jego nabycie nie jest
    takie proste. państwo ma spory kłopot z takim bezpaństwowcem na swoim
    terenie, bo nie swój, a jednak kosztuje. odesłać go także nie ma gdzie.
    więc z tego co wiem państwo utrudnia (jeżeli nie uniemożliwia) jak tylko
    się da zrzeczenie się obywatelstwa.

    co innego jak masz inne obywatelstwo, wtedy chyba jest to dosyć proste.

    pozdrav

    maHo

  • 19. Data: 2005-06-25 23:48:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Carmine wrote:

    > Nie przypominam sobie zebym przechodzila z Panem na Ty... Moze i powinam
    > pocwiczyc pisownie, ale Pan powinien pocwiczyc maniery...

    Nie dość, że nie zna języka polskiego, to jeszcze nie zna zasad w
    usenecie obowiązujących...

    *plonk*

  • 20. Data: 2005-06-25 23:56:47
    Od: "Sky" <s...@o...pl>

    Użytkownik "maHo" <m...@p...net> napisał w wiadomości
    Sky wrote:
    [ciach]>

> [...]
    > ;)

    wiesz, posiadanie obywatelstwa to nie tylko prawa, ale także i obowiązki.
    -
    Obowiązki też można uznać za "prawo do"... ;)
    Wiesz jaki cel ma istnienie tworu zwanego "państwem"?
    ;)

[...]
    ---
    Jelsi państwo utrudnia życie swoim obywatelom ponad poziom ich tolerancji/a
    nie? ;)/ zaprawdę przydałoby się trochę pouczyć je o jego obowiązkach wobec
    obywateli /a nie tylko o jego prawach wobec nich/ -albo choć pokazać że
    niektórzy uważają że lepiej im będzie bez takiego państwa -nawet za dość
    wysoką cenę.

    co innego jak masz inne obywatelstwo, wtedy chyba jest to dosyć proste.
    -
    Nie -bo w innych nie jest zbytnio wiele lepiej -pod pewnymi wzgledami.
    ;)

    pozdro-
    Sky