  • 1. Data: 2005-06-25 11:55:08
    Temat: Rozwiązana SC ?
    Od: "banderola" <b...@W...gazeta.pl>

    Witajcie , mam problem z moją Spółką Cywilną , a mianowicie niedawno odszedł
    odemnie wspólnik , napisał wypowiedzenie umowy spółki i się wyrejestrował w
    gminie z działalności gospodarczej. Przed odejściem wspólnika dopisałam do
    firmy męża , znaczy zgłosiłam go w ZUS-ie , ale nie dopełnialiśmy żadnych
    formalności w urzędzie skarbowym , zarównao ja jak i wspólnik. Wydawało mi
    się ze dopisanie w ZUS wystarczy do dalszego prowadzenia firmy , ale ostatnio
    doszły mnie słuchy że jednak nie. Czy mogę dalej prowadzić swój zakład pod
    nipem spółki itp. no i jak tą sprawe jakoś gładko załatwić w skarbówce ,
    wspólnik chce odemnie pieniądze i się odgraża ze zamknie mi działalność jak
    go nie spłacę , proszę podpowiedzcie jak to załatwić !!!!

    Beata

  • 2. Data: 2005-06-25 12:25:17
    Temat: Re: Rozwiązana SC ?
    Od: Jacek Kosteral <j...@n...wymarz.pl>

    banderola napisał(a):
> [...]
    > wspólnik chce odemnie pieniądze i się odgraża ze zamknie mi działalność jak
    > go nie spłacę , proszę podpowiedzcie jak to załatwić !!!!

    Ja bym to zrobił tak:
    przed odejściem starego wspólnika dopisanie do umowy spółki trzeciego
    wspólnika aneks do umowy spółki - zmiany w REGONIE i aktualizacja w
    NIP-2. (czyli "NAZWA_SPÓŁKI" s.c. Wspólnik1, Wspólnik2, Wspólnik3)
    Na następny dzień znów aneks do umowy spółki - odejście pierwszego
    wspólnika - znów zmiany w REGONIE i aktualizacja NIP-2.
    (czyli "NAZWA_SPÓŁKI" s.c. Wspólnik1, Wspólnik3)

    NIP spółki nie ulega zmianie.

    Oczywiscie przy każdym dodaniu - usunięciu wspólnika konieczna
    inwentaryzacja kóra ułatwi rozliczenia.

    Pozdrawiam
    JaceK

  • 3. Data: 2005-06-25 14:52:10
    Od: "banderola" <b...@N...gazeta.pl>

    Jacek Kosteral <j...@n...wymarz.pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > NIP spółki nie ulega zmianie.
    >
    > Oczywiscie przy każdym dodaniu - usunięciu wspólnika konieczna

    Oj już od wczoraj czytam w archiwum jak powinno się to zrobić :-( ale jak sam
    Pan rozumie jest już za późno. Może wie Pan jak próbować dalej załatwiać te
    rzeczy w mojej sytuacji??

    Beata

  • 4. Data: 2005-06-25 17:47:48
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    może wsteczny aneks do umowy spółki, mówiący, że w przypadku wystąpienia
    jednego ze wspólników na jego miejsce wchodzi współmałżonek. Wtedy
    spółka nie ulega z mocy prawa rozwiązaniu.

    (chyba)

    MAc

  • 5. Data: 2005-06-27 09:49:30
    Od: "banderola" <b...@N...gazeta.pl>

    MAc <m...@t...poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > jednego ze wspólników na jego miejsce wchodzi współmałżonek. Wtedy
    > spółka nie ulega z mocy prawa rozwiązaniu.

    No ale teraz to już chyba musztarda po obiedzie ;-( w sumie znalazłam się w
    dziwnej sytuacji

    Beata