  • 11. Data: 2008-08-22 14:32:50
    Temat: Re: Zrzeczenie się dziedziczenia w imieniu zstępnych
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    William pisze:

    > Np. że odziedziczony dom zostanie sprzedany bo rodzina potrzebuje
    > pieniędzy a nie drugiej nieruchomośi, ale udział małoletniego zostanie
    > przekazany na rachunek powierniczy. Na 99% masz zgodę sądu

    Przecież lepiej mieć udział w nieruchomości niż pieniądze. Pewniejsza
    inwestycja.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 12. Data: 2008-08-22 14:44:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    William wrote:

> [...]
    > pieniędzy a nie drugiej nieruchomośi, ale udział małoletniego zostanie
    > przekazany na rachunek powierniczy. Na 99% masz zgodę sądu
    do sprzedaży domu, nie potrzeba się zrzekać spadku.
    Do można sprzedać zawsze, po za tym są jeszcze testamenty.

  • 13. Data: 2008-08-22 16:06:01
    Od: Heming <n...@n...pl>

    witek pisze:

    > Wiem, założyłem, że jeszcze się da, skoro mówimy o zrzeczeniu się przez
    > córkę.

    Przeciez umowne zrzeczenie sie dziedziczenie obejmuje rowniez zstepnych
    zrzekajacego sie, o ile w umowie nie postanowiono innaczej (art. 1049
    par. 1 kc), wiec zadna zgoda sadu nie jest potrzebna.

    > No chyba, że nie wiemy o czym mówimy.

    Zdecydowanie.

  • 14. Data: 2008-08-22 16:10:34
    Od: Heming <n...@n...pl>

    William pisze:

    > Nie można, bo w ten sposób moglibyście podstępnie pozbawić małoletnią
    > prawa do należnego jej spadku.

    Bzdury. Polecam lekture kc.

  • 15. Data: 2008-08-22 16:11:32
    Od: Heming <n...@n...pl>

    witek pisze:

    > Można, z tym, że nie tak prosto, bo decyzję musi podjąć sąd.

    Ciekawe... Jakies uzasadnienie tego stanowiska?

  • 16. Data: 2008-08-22 19:01:01
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Sąd opiekuńczy sie musi zgodzić, ale nie wyobrażam sobie powodu, dla
    > którego miałby to zrobić.

    Jeżeli dziecko dziedziczyło by same długi, to chyba nie miałby powodu nie
    zgadzać się?

    Pozdrawiam Przemek

  • 17. Data: 2008-08-23 04:43:17
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemek Lipski pisze:

    > Jeżeli dziecko dziedziczyło by same długi, to chyba nie miałby powodu nie
    > zgadzać się?

    A dlaczego miałby się zgodzić? Nie jest wróżką, a nóż widelec
    spadkodawca przed śmiercią wygra w totka. Czy też po prostu zdąży
    spłacić długi i spadek jednak będzie pozytywny.
    A przed aktualnymi długami chroni przyjęcie spadku z dobrodziejstwem
    inwentarza.

  • 18. Data: 2008-08-24 04:35:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Heming wrote:

    > Przeciez umowne zrzeczenie sie dziedziczenie obejmuje rowniez zstepnych
    > zrzekajacego sie, o ile w umowie nie postanowiono innaczej (art. 1049
    > par. 1 kc), wiec zadna zgoda sadu nie jest potrzebna.

    ale w pierwszym poscie bylo napisane, ze "nie objelo", czyli
    najwyrazniej "postanowiono inaczej".

    > Zdecydowanie.

    pytanie tylko kto nie wie.

  • 19. Data: 2008-08-24 04:35:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Heming wrote:

    > Bzdury. Polecam lekture kc.

    polecam czytanie watku od poczatku a nie od konca, wowczas bedziesz
    wiedzial o czym sie mowi, bo narazie mieszasz