  • 1. Data: 2008-08-21 18:24:56
    Temat: Zrzeczenie się dziedziczenia w imieniu zstępnych
    Od: m...@g...com

    Witam wszystkich

    Zrzekłam się prawa do dziedziczenia. Zrzeczenie się nie objęło
    zstępnych (czyli mojej córki). Czy istnieje możliwość zrzeczenia się
    prawa do dziedziczenia w jej imieniu (jest niepełnoletnia)? Jeśli tak,
    to w jaki sposób to przeprowadzić.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Magda

  • 2. Data: 2008-08-21 18:26:24
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    m...@g...com pisze:

    > Z góry dziękuję za pomoc.

    Sąd opiekuńczy sie musi zgodzić, ale nie wyobrażam sobie powodu, dla
    którego miałby to zrobić.

    --
    @2008 Johnson
    Imperare sibi maximum est imperium

  • 3. Data: 2008-08-21 18:31:27
    Od: m...@g...com

    On 21 Sie, 19:26, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Sąd opiekuńczy sie musi zgodzić, ale nie wyobrażam sobie powodu, dla
    > którego miałby to zrobić.

    Krótko i treściwie. Dziękuję :)

    Magda.

  • 4. Data: 2008-08-21 19:16:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    m...@g...com wrote:
> [...]
    > zstępnych (czyli mojej córki). Czy istnieje możliwość zrzeczenia się
    > prawa do dziedziczenia w jej imieniu (jest niepełnoletnia)? Jeśli tak,

    A nie mozesz sie zrzec jeszcze raz, ale tym razem tak aby dotyczylo
    zstepnych?

    Za córkę zrzec się moze sąd opiekuńczy, ty sama nie możesz.

  • 5. Data: 2008-08-21 19:42:35
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > A nie mozesz sie zrzec jeszcze raz, ale tym razem tak aby dotyczylo
    > zstepnych?

    W ten sposób można się "zrzec" tylko za życia spadkodawcy

  • 6. Data: 2008-08-21 19:43:32
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > zstępnych (czyli mojej córki). Czy istnieje możliwość zrzeczenia się
    > prawa do dziedziczenia w jej imieniu (jest niepełnoletnia)? Jeśli tak,

    Nie można, bo w ten sposób moglibyście podstępnie pozbawić małoletnią prawa
    do należnego jej spadku.

  • 7. Data: 2008-08-22 02:43:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    William wrote:

    > W ten sposób można się "zrzec" tylko za życia spadkodawcy

    Wiem, założyłem, że jeszcze się da, skoro mówimy o zrzeczeniu się przez
    córkę. Jakby spadkodawca nie żył to mówilibyśmy o odrzuceniu spadku.
    No chyba, że nie wiemy o czym mówimy.

  • 8. Data: 2008-08-22 02:44:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    William wrote:

    > Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Nie można, bo w ten sposób moglibyście podstępnie pozbawić małoletnią
    > prawa do należnego jej spadku.

    Można, z tym, że nie tak prosto, bo decyzję musi podjąć sąd.
    Nie wiem jakie argumenty by trzeba mieć, żeby sąd przekonać, ale to już
    inna sprawa.

  • 9. Data: 2008-08-22 07:44:09
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    A może takie zrzeczenie jest przykładowo warunkiem otrzymania przez małoletnią
    znacznej darowizny od zyjącego spadkodawcy?
    JaC

    -----

  • 10. Data: 2008-08-22 14:29:27
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Można, z tym, że nie tak prosto, bo decyzję musi podjąć sąd.
    > Nie wiem jakie argumenty by trzeba mieć, żeby sąd przekonać, ale to już
    > inna sprawa.

    Np. że odziedziczony dom zostanie sprzedany bo rodzina potrzebuje pieniędzy
    a nie drugiej nieruchomośi, ale udział małoletniego zostanie przekazany na
    rachunek powierniczy. Na 99% masz zgodę sądu