  • 1. Data: 2006-09-14 19:51:11
    Temat: Zostawianie paczek przez pracowników poczty u sąsiadów.
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Od kilku już lat walczę (w końcu będę musiał zacząć pisać chyba skargi
    do Dyrekcji Generalnej Poczty Polskiej :-( - na niższych szczeblach
    skutkują czasowo tylko, ale czy tu pomogą - wątpię:-() z praktyką
    pozostawiania paczek adresowanych do mnie u sąsiadów (podobnie ponoć
    postępują niektórzy kurierzy).
    Trwa to odkąd poczta utworzyła specjalne komórki przewozu poczty -
    pracownicy tych komórek, jeśli nikogo nie ma w domu, powinni wystawić
    awizo i paczkę przewieźć do lokalnego urzędu pocztowego. Niestety
    "ułatwiają" sobie oni pracę i obchodzą często sąsiadów (moja znajoma z
    drugiego końca Polski ma podobnie:-() prosząc ich o odbiór paczki za
    adresata (dotyczy to przede wszystkim domów wielorodzinnych). Co gorsza
    sporo ludzi "pomaga" i odbiera.
    Niestety ani rozmowy ani nawet skargi na coraz wyższych szczeblach nie
    pomagają (np. "uczynna" sąsiadka zapomina, a tylko ja jestem "nieużyty"
    i nie odbieram cudzych paczek; po skardze prędzej czy później wszystko
    "wraca do normy" - poczta jest niestety bardzo liberalna tutaj w
    stosunku do pracowników) i obawiam się, że kiedyś (mam nadzieję, że tak
    się nie stanie) dojdzie do np. (abstrahuję od zwykłej kradzieży paczki
    przez sąsiada):
    - zniszczenia paczki przez małe dzieci sąsiada,
    - szkód wywołanych opóźnionym otrzymaniem paczki (sąsiadka odbierze i
    wyjedzie na wakacje lub z opóźnieniem przypomni sobie o odebranej
    paczce).

    I teraz mam pytania dotyczące hipotetycznych sytuacji.

    1. Jeśli dojdzie do ograbienia paczki przez sąsiada, to czy pracownik
    poczty, który wydał mu paczkę też powinien ponosić odpowiedzialność
    karną i jeśli tak to na jakiej podstawie (współudział?)?

    2. Jeśli dojdzie do szkód związanych ze zniszczeniem lub opóźnionym
    wydaniem paczki, to czy zgodnie z KC powinni odpowiadać in solidum
    sąsiad i poczta - na jakiej podstawie?

    BTW. Kuriozalna propozycja poczty - niech nadawca na paczce pisze "Nie
    zostawiać u sąsiadów." - warto to zestawić z regulaminem tej instytucji,
    gdzie nie znalazłem opcji pozostawiania paczki u sąsiadów.:-)

  • 2. Data: 2006-09-14 20:38:16
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > 1. Jeśli dojdzie do ograbienia paczki przez sąsiada, to czy pracownik
    > poczty, który wydał mu paczkę też powinien ponosić odpowiedzialność
    > karną i jeśli tak to na jakiej podstawie (współudział?)?

    Bez wzgledu na hipotetykę i hipnoze to sąsiad od momentu odbioru ponosi
    odpowiedzialnosc za przesyłke. Ale on nie jest zobowiązany zadnymi
    terminami :)

    Z drugiej strony pracownik poczty/firmy ma obowiązek dostarczyc paczke
    POD WSKAZANY ADRES. Tego obowiązku nie dotrzymuje zostawiając ją u
    sąsiada. Chyba najlepszy numer mozesz zrobic wtedy, jesli sąsiad ci ją
    przyniesie a ty odmowisz odbioru :)) Pewnie sąsiad sie wkurwi, bo
    przeciez dobry uczynek niby zrobił, ale na drugi i trzeci raz na pewno
    nie odbierze dla ciebie takiej paczki.

    Miałem podobny problem z moimi własnymi rodzicami niestety. Bardzo
    uczynnie odbierali listy polecone, poniewaz długi czas byłem u nich
    zameldowany. No i ... wysyłali mi zwykłą pocztą. Niejednokrotnie
    dochodziły do mnie po terminie. Wezwanie do US zwłaszcza, bo te jemioły
    w tym pieprzonym urzedzie zazwyczaj dawały termin około 7 dni od
    wysłania listu.

    I nic nie pomagało. W koncu wydrukowałem rodzicom kilka artykułów z netu
    na ten temat, poczytali sobie o odpowiedzialnosci, wysłuchali i mnie co
    na ten temat sądzę i się skonczyło. Zaczeli sie przyglądac listonoszowi
    i papierom, ktore im podsuwał. Bo ten co tu duzo mowic ... skurwysyn po
    prostu mowil "list do was, tu prosze podpisac", a ze rodzicom nie
    chcialo sie biegac po okulary, to po prostu podpisywali. Jak listonosza
    dorwałem na ulicy w ramach konczenia z tym procederem, to tez pozałował,
    bo płuca miałem pojemne i zdrowe.

    A szczytem wszystkiego było, gdy teściowa odebrała wezwanie z sądu i
    nigdy nam go nie przekazała. Pozniej jakies 1.5 roku w sądzie w Lublinie
    miła i uczynna "kolezanka" pokazała nam podpis tesciowej na kwicie
    zwrotnym. Na szczescie, była miła i uczynna, byc moze rozumiała tez role
    tesciowej w rodzinie i nie kosztował nas ten fakt wiele.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-09-14 21:48:58
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Thu, 14 Sep 2006 21:51:11 +0200, Artur Drzewiecki napisał(a):

> [...]
    > skutkują czasowo tylko, ale czy tu pomogą - wątpię:-() z praktyką
    > pozostawiania paczek adresowanych do mnie u sąsiadów (podobnie ponoć

    No więc ja zostałem raz na zawsze wyleczony z takiej uprzejmości. Pewnego
    razu kurier poprosił abym przyjął paczkę do sąsiadki. Paczkę przyjąłem
    około godziny 14 a sąsiadka powróciła z pracy o 17 i natychmiast paczkę
    jej zaniosłem - na tym samym korytarzu. Około 20 przyszła sąsiadka bardzo
    zdenerwowana i zaczęła mnie przepytywać jak długo paczkę trzymałem ,kiedy
    kurier ją przywiózł i tak dalej bo jakieś produkty żywnościowe się
    popsuły.
    Od tego czasu żaden kurier ani żaden listonosz nic u mnie nie zostawili bo
    ich po prostu gonię. Niektórzy uważają mnie za bardzo "nieużytego" faceta.

    akala

  • 4. Data: 2006-09-14 21:53:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości news:7abjg2lc63cu9acpa9o25esulmhemplq8a@4ax.com...

    A jakby tak po otrzymaniu takiej paczki od sąsiada złożyć zażalenie do poczty,
    ze paczka zginęła? Tylko tak trochę później, by "listonosz" nie pamiętał komu ją
    zaniósł zamiast adresatowi. Może to by go oduczyło takich praktyk.

  • 5. Data: 2006-09-15 04:08:09
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Robert Tomasik napisał/a:
> [...]
    >zaniósł zamiast adresatowi. Może to by go oduczyło takich praktyk.
    Warte rozważenia.:-)

  • 6. Data: 2006-09-15 04:10:39
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    akala napisał/a:
    >Od tego czasu żaden kurier ani żaden listonosz nic u mnie nie zostawili bo
    >ich po prostu gonię. Niektórzy uważają mnie za bardzo "nieużytego" faceta.
    Tak jak mnie. :-)

  • 7. Data: 2006-09-15 06:58:22
    Od: "bartek" <a...@w...pl>

    Sprawa ma wymiar ludzki i tu jest prosta bo dotyczy tego, że pracownicy
    poczty rozwożący paczki dostają pieniądze tylko za skuteczne dostarczenie
    paczki tzn. nie zastanie adresata i wystawienie awizo (tj. oddanie paczki do
    osobistego odbioru w okienku pocztowym) skutkuje tym ze jeździł za darmo z
    paczka.
    Taką wojnę też przechodziliśmy tyle, że okazało się, że odbiór paczek
    następował np. przez kuzyna, siostrę czy inną osobę z kręgu rodzinnego ?
    których nie posiadaliśmy ale poczta potrafi i takie osoby stworzyć. Tylko
    właśnie jedna z paczek nie została oddana, a sąsiadka (czyli ta kuzynka
    niby) oddala ja zamiast nam na pocztę.
    No i tu rozpętała się afera. paczka z allegro. wspólnymi siłami ze
    sprzedawcą z allegro ustalone zostało co było z paczką od wysłania do
    hipotetycznego odbioru przez nas. i w naszym urzędzie pocztowym zostało
    wszczęte postępowanie wyjaśniające i pan który do tej pory woził paczki
    przestał je wozić. Tyle, że kontrola wewnętrzna naszej placówki POCZTY
    POLSKIEJ podchodzi do tych spraw bardzo rygorystycznie tj. przesyłka ma
    dojść do adresata bo tak mówi prawo i na tym temat się zamknął.

  • 8. Data: 2006-09-15 13:39:57
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Artur Drzewiecki napisał(a):
    > Warte rozważenia.:-)

    Ale można sobie zrobić wrogów z sąsiadów. Przecież oni nie ukradli,
    tylko przekazali adresatowi/sąsiadowi.

    --
    Kaja

  • 9. Data: 2006-09-15 14:16:07
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Kaja napisał/a:
    >Ale można sobie zrobić wrogów z sąsiadów. Przecież oni nie ukradli,
    >tylko przekazali adresatowi/sąsiadowi.
    Sposób zmodyfikowany.:-)
    Sąsiadka odbiera i jedzie na 2 tyg. na wakacje (np. znajoma ma taką
    "aparatkę" za sąsiadkę), a w drzwiach adresata zostawia karteczkę, że
    jak wróci, to paczka będzie do odebrania.
    Adresat jednak tej kartki nie zastaje (np. spadła i dozorca
    sprzątnął:-)).
    Adresat w takiej sytuacji zgłasza zaginięcie paczki na poczcie i dalej
    jest normalnie.

  • 10. Data: 2006-09-15 15:01:52
    Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl>

    Artur Drzewiecki napisał(a):

> [...]
    > sprzątnął:-)).
    > Adresat w takiej sytuacji zgłasza zaginięcie paczki na poczcie i dalej

    W takiej sytuacji zgłoszenie zaginięcia paczki jest nawet wskazane.
    Doręczyciel zaś powinien dostać naganę, żeby mieć nauczkę na przyszłość.

    --
    Kaja