  • 11. Data: 2006-09-15 16:09:01
    Temat: Re: Zostawianie paczek przez pracowników poczty u sąsiadów.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kaja wrote:

    > W takiej sytuacji zgłoszenie zaginięcia paczki jest nawet wskazane.
    > Doręczyciel zaś powinien dostać naganę, żeby mieć nauczkę na przyszłość.

    Naganę to ewentualnie za pierwszym razem. Potem - fora ze dwora.

  • 12. Data: 2006-09-15 17:16:49
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-15, bartek <a...@w...pl> wrote:
    > Sprawa ma wymiar ludzki i tu jest prosta bo dotyczy tego, że pracownicy
    > poczty rozwożący paczki dostają pieniądze tylko za skuteczne dostarczenie
    > paczki tzn. nie zastanie adresata i wystawienie awizo (tj. oddanie paczki do
    > osobistego odbioru w okienku pocztowym) skutkuje tym ze jeździł za darmo z
    > paczka.

    Tzn. taki pracownik nie ma płaconej stałej pensji i nie jeździ w
    ramach obowiązków, za które tę pensje dostaje tylko otrzymuje jakąś
    kwotę za każdą paczkę?

    Renata

  • 13. Data: 2006-09-15 17:32:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>
    napisał w wiadomości news:1o9kg2h4vgcgfoi162putmr1oaurmbu1un@4ax.com...

    > Warte rozważenia.:-)

    To ja mam lepsze ziółko. Wracam dzisiaj z pracy a na ławce przed domem leży
    paczka z USA. Co prawda domek mam te 15 metrów od ulicy i zazwyczaj nikt obcy mi
    się po podwórku nie szwenda, ale to chyba lekka przesada. Paczkę nie tyle
    otwarłem, co rozbroiłem - bo do końca nie wierzyłem, że to paczka. Nie ma żadnej
    polskiej pieczątki, a jedynie poczty lotniczej USA (zresztą jest od znajomej mi
    osoby jak się okazało po otwarciu). Zakładam, że poczta USA nie zrzuciła jej z
    samolotu na mój podjazd i zastanawiam się właśnie komu naubliżać.

  • 14. Data: 2006-09-15 17:39:22
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Renata Gołębiowska napisał/a:
    >Tzn. taki pracownik nie ma płaconej stałej pensji i nie jeździ w
    >ramach obowiązków, za które tę pensje dostaje tylko otrzymuje jakąś
    >kwotę za każdą paczkę?
    A może chodzi o to, że ma pensję, ale pracuje na quasiakord - im
    szybciej rozwiezie paczki, tym wcześniej skończy. A zatem jest mu
    wygodniej zostawić paczkę u sąsiada na piętrze (a na potwierdzeniu
    wpisać, że to kuzyn:-)) niż znosić ją do samochodu i wieźć na pocztę.

  • 15. Data: 2006-09-15 17:58:17
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    On 2006-09-15, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > To ja mam lepsze ziółko. Wracam dzisiaj z pracy a na ławce przed domem leży
    > paczka z USA.

    Jak z USA to może amerykański listonosz przyniósł, bo w Stanach to
    dość częsta praktyka. No a trzeba pamiętać, że oni tam zwykle płotów
    nawet nie mają. Ale może ta twoja paczka to jaskółka spadku
    złodziejstwa w Polsce?

    Renata

  • 16. Data: 2006-09-18 06:02:22
    Od: "bartek" <a...@w...pl>

    czy ma pensje nie wiem być może jest jak z firma i za usługę im plącą...a
    usługą jest dostarczenie do adresata paczki...
    Użytkownik "Renata Gołębiowska" <R...@a...waw.pl> napisał w
    wiadomości news:slrneglo47.mhg.Renata.Golebiowska@144-mo6-3.acn
    .waw.pl...

  • 17. Data: 2006-09-18 14:08:31
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 9/15/2006 7:32 PM, Robert Tomasik wrote :
> [...]
    > USA (zresztą jest od znajomej mi osoby jak się okazało po otwarciu).
    > Zakładam, że poczta USA nie zrzuciła jej z samolotu na mój podjazd i

    Może przyszła jako list? Jako list można nadać praktycznie wszystko co
    waży do dwóch kilogramów i nie jest za szerokie (żaden z 3 rozmiarów nie
    może przekroczyć 60 cm, a suma wszystkich rozmiarów 90 cm). Takie do
    skrzynki się nie mieści, a w sumie odbiór na poczcie też nie ma sensu bo
    to nie jest przesyłka rejestrowana.

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)

  • 18. Data: 2006-09-18 14:42:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:450ea81f@news.home.net.pl...

> [...]
    > nie mieści, a w sumie odbiór na poczcie też nie ma sensu bo to nie jest

    To by wyjaśniało połowę tajemnicy. No ale czy z tego powodu należy porzucać ją
    na ławce?