  • 1. Data: 2006-09-14 18:01:00
    Temat: [long] Czy pracodawca ma obowiązek płacić za naukę języka ?
    Od: "Wojtek H." <wwwojtek1@_BLOKADA_go2.pl>

    Witam
    Czy istnieje przepis (a jeżeli tak, to gdzie go szukać), regulujący taką
    sytuację:
    Dziewczyna idzie na staż z Urzędu Pracy do drukarni. Szef drukarni, po
    rozmowie kwalifikacyjnej przyjmuje ją, pisząc na papierach do UP, że w
    trakcie stażu ma ona podnieść kwalifikacje językowe. Umowę o staż będzie
    podpisywać z UP.
    I teraz moje pytanie... czy prawdą jest, ze w takiej sytuacji pracodawca
    (UP) lub kierownik instytucji, w kótrej odbywać się będzie staż (szef
    drukarni), ma obowiązek pokryć kosz kursu językowego, lub w części go
    zrefundować?

    Dlaczego pytam.. sam uczęszczając na kurs językowy, spotkałem osobę, kóra
    powiedziała, że robi ten kurs, bo własciciel firmy zażądał od niej
    znajomości danego języka i finansuje jej naukę oficjalnie - ona przynosi
    fakturę, firma płaci (oczywiście z ustalonymi rygorami zdania egzaminu i
    limitem nieobecności na zajęciach)

    Bardzo proszę o odpowiedź.

    Pozdrawiam, Wojtek H.

    --
    Już co drugi użytkownik Usenetu ma mnie w Kill File! A Ty ?

  • 2. Data: 2006-09-14 21:30:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek H." <wwwojtek1@_BLOKADA_go2.pl> napisał w wiadomości

    Ustawowego obowiązku nie ma. Ale może to wynikać z umowy. Najczęściej takich
    wypadkach pracownik podpisuje cyrograf na ileś tam lat.