  • 1. Data: 2007-08-13 11:22:29
    Temat: Zobowiazania finansowe wobec pracownika
    Od: "ps " <p...@N...gazeta.pl>

    Tak na szybko - pracownikowi przez okres kilku lat wyplacano zle naliczona
    pensje (po prostu za malo). Wiadomo, teraz trzeba mu to wyrownac. Jak
    rozumiem, tylko ostatnie 3 lata? I czy kalendarzowe czy tez po prostu za
    ostatnie 36 miesiecy?

  • 2. Data: 2007-08-13 11:27:44
    Temat: Re: Zobowiazania finansowe wobec pracownika
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ps pisze:
> [...]
    > pensje (po prostu za malo). Wiadomo, teraz trzeba mu to wyrownac. Jak
    > rozumiem, tylko ostatnie 3 lata? I czy kalendarzowe czy tez po prostu za

    Jeśli dziś jest 13 sierpnia 2007, a pensja wypłacana jest do 10
    kolejnego miesiąca, to możesz żądać (jeśli dziś złożysz pozew) zaległego
    wynagrodzenia od 13 sierpnia 2004r., czyli praktycznie od początku
    sierpnia 2004, jako że terminem wypłaty tego wynagrodzenia jest 10
    września 2004.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-08-13 11:54:14
    Od: ps <p...@g...pl>

    Liwiusz pisze:
    (..)
> [...]
    > wynagrodzenia od 13 sierpnia 2004r., czyli praktycznie od początku
    > sierpnia 2004, jako że terminem wypłaty tego wynagrodzenia jest 10

    No dobrze, ale czy od razu muszę iść do sądu? Czy nie wystarczy na
    początek pismo do pracodawcy, z prośbą o wyliczenie i wypłacenie tych
    zobowiązań błędnie naliczonych? Czy przesunie mi to termin?

  • 4. Data: 2007-08-13 12:01:17
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ps pisze:
> [...]
    > początek pismo do pracodawcy, z prośbą o wyliczenie i wypłacenie tych
    > zobowiązań błędnie naliczonych? Czy przesunie mi to termin?

    Wezwanie pisma nie przerywa biegu przedawnienia. Tak więc najpóźniej
    do 10 września musisz złożyć pozew, aby móc domagać się wynagrodzenia od
    sierpnia 2004r.

    Możesz również domagać się wcześniejszych wypłat, licząc, że
    pracodawca nie podniesie zarzutu przedawnienia.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2007-08-13 12:02:44
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wynagrodzenia od 13 sierpnia 2004r., czyli praktycznie od początku
    > sierpnia 2004, jako że terminem wypłaty tego wynagrodzenia jest 10

    wraz z ustawowymi odsetkami od każdego z miesięcy - od daty pierwszej
    wypłaty zgodnie z datami podanymi przez Liwiusza :)

    pzdr

  • 6. Data: 2007-08-13 12:06:23
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:f9ph1l$smn$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > wraz z ustawowymi odsetkami od każdego z miesięcy - od daty pierwszej
    > wypłaty zgodnie z datami podanymi przez Liwiusza :)
    >
    > pzdr

    okres przedawnienia przerywa każda czynność dokonana przed sądem, lub
    uznanie długu przez dłużnika na pismie - niestety samo wysłanie pisma
    wzywającego pracodawcę do wyliczenia i zapłaty nic nie zmieni, musisz mieć
    dowód na piśmie, że uznał dług, np. wyliczenie zaległego wynagrodzenia i
    termin jego zapłaty tobie oznaczony w piśmie przez pracodawcę - wtedy możemy
    mówić i uznaniu długu;
    ale cokolwiek zrobisz, zrób to czym prędzej

    pzdr

  • 7. Data: 2007-08-13 12:18:05
    Od: ps <p...@g...pl>

    Krzysiek pisze:
    (..)
> [...]
    > mówić i uznaniu długu;
    > ale cokolwiek zrobisz, zrób to czym prędzej

    W jakim czasie pracodawca ma obowiązek podać mi prawidłowe kwoty?

  • 8. Data: 2007-08-13 12:21:44
    Od: ps <p...@g...pl>

    Liwiusz pisze:
    (..)
> [...]
    > sierpnia 2004r.
    >
    > Możesz również domagać się wcześniejszych wypłat, licząc, że
    > pracodawca nie podniesie zarzutu przedawnienia.

    Jak rozumiem, nie ma możliwości zgodnie z prawem domagać się wyrównania
    wcześniejszych okresów? Nawet jeśli część pracowników ('wyższych') miała
    coś naliczane poprawnie (zgodnie z układem, ustawami), a pozostała część
    nie?

  • 9. Data: 2007-08-13 12:23:27
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    ps pisze:
> [...]
    > wcześniejszych okresów? Nawet jeśli część pracowników ('wyższych') miała
    > coś naliczane poprawnie (zgodnie z układem, ustawami), a pozostała część

    Możesz się zgodnie z prawem domagać do momentu, aż strona przeciwna
    podniesie zarzut przedawnienia. Wtedy już nic się nie da zrobić.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 10. Data: 2007-08-13 12:28:38
    Od: ps <p...@g...pl>

    Liwiusz pisze:
    (..)

    > Możesz się zgodnie z prawem domagać do momentu, aż strona przeciwna
    > podniesie zarzut przedawnienia. Wtedy już nic się nie da zrobić.

    Oki, dzięki za podpowiedź :)