  • 11. Data: 2007-08-13 12:29:28
    Temat: Re: Zobowiazania finansowe wobec pracownika
    Od: ps <p...@g...pl>

    Liwiusz pisze:
    (..)
    > Możesz się zgodnie z prawem domagać do momentu, aż strona przeciwna
    > podniesie zarzut przedawnienia. Wtedy już nic się nie da zrobić.

    Oki, rozumiem. Odszkodowania też nie ma się co domagać żadnego? No
    trudno, taki lajf :) Dzięki za podpowiedź :)

  • 12. Data: 2007-08-13 16:41:38
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9pi1n$1vh$1@inews.gazeta.pl ps <p...@g...pl>
    pisze:

    > W jakim czasie pracodawca ma obowiązek podać mi prawidłowe kwoty?
    Nie czekaj, z każdym dniem tracisz kasę. Złóż pozew do sądu. Jeśli
    pracodawca uzna i zadośćuczyni twoim roszczeniom to możesz pozew wycofać.

    --
    Jotte

  • 13. Data: 2007-08-13 19:47:05
    Od: "ps " <p...@g...pl>

    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> napisał(a):
    (..)
    > Nie czekaj, z każdym dniem tracisz kasę. Złóż pozew do sądu. Jeśli
    > pracodawca uzna i zadośćuczyni twoim roszczeniom to możesz pozew wycofać.

    To wiem, i rozumiem, tylko niespecjalnie mam ochotę .. narobić we własne
    gniazdo. Z drugiej strony to są pieniądze, biznes, a tu sentymentów nie ma. Ech..

  • 14. Data: 2007-08-13 19:54:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f9qcfp$ms$1@inews.gazeta.pl ps

    > To wiem, i rozumiem, tylko niespecjalnie mam ochotę .. narobić we własne
    > gniazdo.
    Własne?
    Zresztą - nawet orzeł sra do własnego gniazda. ;)

    > Z drugiej strony to są pieniądze, biznes, a tu sentymentów nie
    > ma.
    Są, są. Rzadko, ale na szczęście jeszcze są.
    A przynajmniej bywają.
    Mogę jednak być w błędzie...

    --
    Jotte

  • 15. Data: 2007-08-13 21:12:28
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Mon, 13 Aug 2007 18:41:38 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > Nie czekaj, z każdym dniem tracisz kasę. Złóż pozew do sądu. Jeśli
    > pracodawca uzna i zadośćuczyni twoim roszczeniom to możesz pozew

    Ja bym jednak dał wezwanie do zapłaty i jakiś niezbyt długi termin -
    powiedzmy z tydzień przed złożeniem pozwu.

    Powód - jeżeli pracodawca przed sądem powie "ale my zapłacimy, nie ma
    sprawy, tylko nie wiedzieliśmy", to wtedy można zostać obciążonym
    kosztami rozprawy.

    p. m.

  • 16. Data: 2007-08-13 21:19:50
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:pan.2007.08.13.21.11.38@gmail.com mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

    > Ja bym jednak dał wezwanie do zapłaty i jakiś niezbyt długi termin -
    > powiedzmy z tydzień przed złożeniem pozwu.
    To, oczywiście, nie zaszkodzi.

    > Powód - jeżeli pracodawca przed sądem powie "ale my zapłacimy, nie ma
    > sprawy, tylko nie wiedzieliśmy", to wtedy można zostać obciążonym
    > kosztami rozprawy.
    Nie sądzę. Oni mają wiedzieć. A jak nie wiedzieli to ich wina.

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2007-08-14 05:08:36
    Od: ps <p...@g...pl>

    ps pisze:
    > Tak na szybko - pracownikowi przez okres kilku lat wyplacano zle naliczona
    > pensje (po prostu za malo). Wiadomo, teraz trzeba mu to wyrownac. Jak
    > rozumiem, tylko ostatnie 3 lata? I czy kalendarzowe czy tez po prostu za
    > ostatnie 36 miesiecy?

    A tak troszkę z innej beczki - a jeśli pracownikowi wypłacono za dużo?
    To czy wtedy musi to zwrócić, także przez te 3 lata? Na logikę - tak.
    Ale może czegoś nie wiem :)

  • 18. Data: 2007-08-14 05:10:42
    Od: ps <p...@g...pl>

    Krzysiek pisze:
    (..)
    > ale cokolwiek zrobisz, zrób to czym prędzej

    Jeszcze jeden poboczny wątek - w sumie nie potrafię (jest to dość
    skomplikowane) dokładnie wyliczyć, o ile za mało otrzymałem kasy. Czy
    mogę domagać się od pracodawcy wyliczenia tej kwoty, czy też muszę sam
    do niej jakoś dojść?

  • 19. Data: 2007-08-14 07:40:02
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 14 Aug 2007 07:10:42 +0200, ps napisał(a):

> [...]
    > skomplikowane) dokładnie wyliczyć, o ile za mało otrzymałem kasy. Czy
    > mogę domagać się od pracodawcy wyliczenia tej kwoty, czy też muszę sam

    Wg. mnie powinieneś sam to wyliczyć - skądś musisz wiedzieć że dostałeś
    za mało?

    p. m.

  • 20. Data: 2007-08-14 08:01:15
    Od: ps <p...@g...pl>

    mvoicem pisze:
    (..)
    > Wg. mnie powinieneś sam to wyliczyć - skądś musisz wiedzieć że dostałeś
    > za mało?

    No to się sprawa komplikuje nieco, wyliczyć mogę jedynie szacunkowo.
    Ech, trzeba by zawyżyć, potem niech pracodawca udowodni, że zawyżyłem, i
    pokaże o ile :D