  • 1. Data: 2007-08-13 10:17:28
    Temat: D.O. a wiek
    Od: "Darek." <t...@n...nie.ma>

    Witam.
    Moja prababcia ma 96 lat. Obecnie nie ma sily by chodzi, lezy ciagle w
    lozku. Po prostu starszy czlowiek ktory czeka na smierc.
    Osoba ta posiada stary dowod osobisty i stanela przed koniecznoscia
    wymiany na nowy. W urzedzie nie ma mozliwosci "pelnomocnictwa", trzeba
    byc osobiscie i to 2 razy. Natomiast fotograf moglby dojechac do domu.
    Czy mozna z tego problemu jakos wybrnac?
    Pozdrawiam- Darek.

  • 2. Data: 2007-08-13 10:33:58
    Temat: Re: D.O. a wiek
    Od: Liwiusz <l...@p...onet.pl>

    Darek. pisze:
> [...]
    > byc osobiscie i to 2 razy. Natomiast fotograf moglby dojechac do domu.
    > Czy mozna z tego problemu jakos wybrnac?

    Spytaj się w urzędzie wydającym dowód - w przypadku osób, które ze
    względu na wiek naprawdę nie mogą dojść do urzędu, urząd może przyjść do
    petenta :)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 3. Data: 2007-08-13 10:47:17
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Darek. porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > wymiany na nowy. W urzedzie nie ma mozliwosci "pelnomocnictwa", trzeba
    > byc osobiscie i to 2 razy. Natomiast fotograf moglby dojechac do domu.

    1) Czy babci musi wymieniac dowod? Jesli nie bedzie go potrzebowala, to
    mozna sobie odpuscic.
    2) Kiedys w Wyborczej byl artykul o starszej pani z Lodzi, ktora musiala
    zlozyc jakies pismo w urzedzie (nie pamieam z jakiej okazji) - rozmowa z
    urzedem + opieka spoleczna + interwencja dziennikarzy i urzednik
    przyjechal do domu
    --
    badzio

  • 4. Data: 2007-08-13 11:49:55
    Od: "mz" <l...@w...pl>

    A ja jako urzędnik jak ktoś ze względu na chorobe lub wiek nie może do mnie
    przyjśc to ja idę do niego i nie ma z tym problemu.

  • 5. Data: 2007-08-13 12:24:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@n...nie.ma napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

> [...]
    > byc osobiscie i to 2 razy. Natomiast fotograf moglby dojechac do domu.
    > Czy mozna z tego problemu jakos wybrnac?

    a po co babci dowód? Jakis kredyt na babcie rodzina bedzie brac? :)

    "Nic tak nie obnaża ludzkiego charakteru, jak obrażanie się
    z powodu żartu." Georg Christoph Lichtenberg

  • 6. Data: 2007-08-13 14:04:17
    Od: "Anna" <l...@w...pl>

    wiadomości news:13082007.76CEF9D9@budzik61.poznan.pl...
    > Osobnik posiadający mail t...@n...nie.ma napisał(a) w poprzednim odcinku
    > co następuje:

    > a po co babci dowód? Jakis kredyt na babcie rodzina bedzie brac? :)

    nawet do wystawienia aktu zgodu o ile mi wiadomo jest potrzebny dowód
    osobisty
    że nie wspomnę o inszych sprawach urzędowych itp
    alt

  • 7. Data: 2007-08-13 14:08:41
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Anna pisze:

    > nawet do wystawienia aktu zgodu o ile mi wiadomo jest potrzebny dowód
    > osobisty

    Noo, to ja już widzę patent na nieśmiertelność - nie wymieniać dowodu
    na nowy ! Stary straci ważność, delikwent zejdzie i pojawia się paradoks
    - nie będzie można martwej osobie wystawić dowodu a jednocześnie bez
    dowodu nie będzie można sporządzić aktu zgonu :)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 8. Data: 2007-08-13 14:45:49
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Anna porozsypywal nastepujace haczki:
    > nawet do wystawienia aktu zgodu o ile mi wiadomo jest potrzebny dowód
    > osobisty
    > że nie wspomnę o inszych sprawach urzędowych itp
    > alt

    Alez dowod bedzie - tyle ze stary, ksiazeczkowy, niewazny. Zaklaajac ze
    w urzedzie bedzie choc jeden pracownik, ktory pamieta ksiazeczkowe
    dowody, to akt zgonu wydadza.
    --
    badzio

  • 9. Data: 2007-08-13 15:39:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail l...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > nawet do wystawienia aktu zgodu o ile mi wiadomo jest potrzebny dowód
    > osobisty

    niezłe jaja...
    Mam nadzieje ze to nie na powaznie było...
    A co jak staruszka zgubi dowód dzien przed smiercia? Albo zniszczy?
    Poprosic, zeby jeszcze nie umierała, bo dokument nowy trzeba wyrobic?

    > że nie wspomnę o inszych sprawach urzędowych itp

    no to sie wlasnie pytam, po co babci dowód.

    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin

  • 10. Data: 2007-08-13 16:58:12
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Darek." <t...@n...nie.ma> napisał w wiadomości

    Zapytaj w urzędzie. W ostateczności poinformuj ich o problemie pisemnie i
    już. Generalnie w takiej sytuacji urzędnik musi się pofatygować osobiście
    do takiej osoby.