  • 1. Data: 2007-08-13 05:27:02
    Temat: Niezgodność towaru z umową-termin
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Witam,

    Nabyłem aparat cyfrowy w sklepie (netowym, ale to w zasadzie
    nie tak istotne). Aparat zszedł. Zażądałem wymiany zgodnie
    z "USTAWĄ o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej"
    Art. 8 p.1 (na podstawie niezgodności towaru z umową,
    jako, że nie upłynęło 6 miesięcy od sprzedaży obowiązywał
    Art.4 p.1).

    No i teraz to: (Art.4 p.3) "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał
    od kupującego żądanie określone w ust. 1, nie
    ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni, uważa się,
    że uznał je za uzasadnione."

    Co oznacza "ustosunkował się?" Czy dobrze myślę, że jedynie
    satysfakcjonująca odpowiedź to "wymienię"/"nie wymienię"?
    Bo ja dostałem maila "prześlemy do serwisu, serwis stwierdzi,
    dlaczego powstało uszkodzenie a pan czekaj"...
    Jak mniemam, nie jest to "ustosunkowanie się"? (Może ktoś
    ma linka do orzecznictwa- nie udało mi się wygooglać).
    Bo poza tym termin już minął (14 dni nawet jakby liczyć
    jako robocze) i chcę gości ponaglić z użyciem innych argumentów ;-)

    Dzięki za informacje.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 2. Data: 2007-08-13 05:28:50
    Temat: Re: Niezgodność towaru z umową-termin
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Dominik & Co napisaB(a):

    > No i teraz to: (Art.4 p.3) "Jeżeli sprzedawca, który otrzymał

    Oczywiście chodzi o Art. 8 p.3- przejęzyczenie, sorki.

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 3. Data: 2007-08-13 10:49:03
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    Dominik & Co pisze:

    > Co oznacza "ustosunkował się?" Czy dobrze myślę, że jedynie
    > satysfakcjonująca odpowiedź to "wymienię"/"nie wymienię"?

    Dokładnie tak

    > Bo ja dostałem maila "prześlemy do serwisu, serwis stwierdzi,
    > dlaczego powstało uszkodzenie a pan czekaj"...

    Czyli nie ustosunkowali się.

    > Jak mniemam, nie jest to "ustosunkowanie się"? (Może ktoś
    > ma linka do orzecznictwa- nie udało mi się wygooglać).

    Powiedz im, że czas minął i mają Ci na miejscu dać nowy albo zwrócić
    kasę, jak będą pyskować to idź do rzecznika on ci wszystko załatwi

    > Bo poza tym termin już minął (14 dni nawet jakby liczyć
    > jako robocze) i chcę gości ponaglić z użyciem innych argumentów ;-)

    Weź swoją kopią pisma, pokaż im datę, pokaż treść ustawy i zażądaj
    wydania nowego aparatu (acha weź wszystko co zostało Ci ze starego -
    opakowania, instrukcje itp. :) )

    > Dzięki za informacje.

    powodzenia :)

    pozdrawiam.
    PlaMa

  • 4. Data: 2007-08-13 12:28:34
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    PlaMa napisaB(a):

    > Dokładnie tak

    No i to mnie satysfakcjonuje :-) Gdzieś na stronie "konsumenckiej"
    widziałem jakieś twierdzenia typu "jak konieczna jest ekspertyza lub
    tym podobnie to czas może ulec wydłużeniu, byle sprzedawca o tym poinformował",
    ale w ustawie jak widzę nie ma to najmniejszego umocowania.

    A przeglądając orzeczenia sądu polubownego
    http://bip.ih.katowice.pl/pages/main.php?id=139
    znalazłem takie zdanie "W oparciu o powołaną ustawę do rozpoznania
    reklamacji zobligowany jest sprzedawca, nie osoba trzecia
    a uzależnianie załatwienia reklamacji od stanowiska takiej osoby
    trzeciej niedopuszczalne."

    > Powiedz im, że czas minął i mają Ci na miejscu dać nowy albo zwrócić
    > kasę, jak będą pyskować to idź do rzecznika on ci wszystko załatwi

    Na razie żądam nowego i nadmieniam o pozwie do sądu
    (to chyba nawet będzie postępowanie uproszczone :-)

    > Weź swoją kopią pisma, pokaż im datę, pokaż treść ustawy i zażądaj
    > wydania nowego aparatu (acha weź wszystko co zostało Ci ze starego -
    > opakowania, instrukcje itp. :) )

    To wszystko już dostali, jako że żądałem wymiany od samego początku,
    razem z pismem.

    > powodzenia :)

    Dzięki :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP

  • 5. Data: 2007-08-14 17:13:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Dominik & Co napisał(a) :
    > No i to mnie satysfakcjonuje :-) Gdzieś na stronie "konsumenckiej"
    > widziałem jakieś twierdzenia typu "jak konieczna jest ekspertyza lub
    > tym podobnie to czas może ulec wydłużeniu, byle sprzedawca o tym poinformował",

    To chyba dotyczyło reklamacji z tytułu gwarancji z warunkami
    opisanymi w karcie gwarancyjnej, gdzie może być napisane, że np.
    30 dni jest na naprawę.

    > ale w ustawie jak widzę nie ma to najmniejszego umocowania.

    Ustawa dotyczy niezgodności towaru z umową.

    > Dzięki :-)

    i ja też życzę powodzenia :-)
    Napisz kiedyś jak Ci poszło.

    Zbyszek
    PGP key: 0xC62E926B

  • 6. Data: 2007-09-04 07:36:59
    Od: Dominik & Co <D...@w...pl>

    Zbynek Ltd. napisaB(a):

    > Napisz kiedyś jak Ci poszło.

    Na razie sprawa oparła się o Powiatowego Rzecznika
    Konsumenta, zobaczymy, co dalej :-)

    --
    Dominik (& kąpany)
    RP