  • 81. Data: 2018-08-10 03:37:35
    Temat: Re: Zniewazenie pomnika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-08-09, Kviat <Kviat> wrote:
    > W tych okolicznościach nie mam symetryzmu. Jak na razie "cel uświęca
    > środki" stosują jedynie pislamiści. Więc proszę cię bardzo, nie przeginaj.

    Nie odpowiadam na całość bo myślę, że się zwyczajnie nie rozumiemy i
    moja odpowiedź tylko dołożyłaby się do nieporozumienia. Podejrzewam, że
    rozmawiając twarzą w twarz, okazałoby się, że zasadniczo się zgadzamy,
    proponuję więc uciąć tę wymianę na tym etapie co by się wzajemnie nie
    nakręcać.

    --
    Marcin

  • 82. Data: 2018-08-10 06:59:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    _/Forum_Prawa_Autorskiego_tezy_przepisy_karne.pdf

    > Odnoszę wrażenie, że Ty nie rozumiesz tego, co przywołujesz.

    Ja też odnoszę takie wrażenie;)

    Shrek

  • 83. Data: 2018-08-10 10:20:48
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-08-18 o 03:24, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > opracowaniem (artystyczną modyfikacją utworu pierwotnego) i złym
    > opracowaniem (nadal artystyczną modyfikacją utworu pierwotnego), gdzie w
    > tym ostatnim przypadku nadano utworowi pierwotnemu jakiś niekorzystny(?)
    > charakter?
    >
    > I teraz mamy kolejny problem bo jeśli przyjmiemy, że zniekształca oznacza
    > opracowanie niezgodne z intencją autora oryginału to ponownie, po co
    > taka ochrona skoro samo "opracowanie" jest bardzieji pojemne?
    >
    > No i na koniec :) czy takie nałożenie koszulki w ogóle można uznac za

    No właśnie nałożenie koszulki uszkodzeniem nie jest. Nie jest, bo
    zdjęcie nie jet problemem i jakiś realnych kosztów nie przynosi.
    Natomiast owe pomniki są dziełami i rządzą się takimi właśnie prawami.
    Oczywiście nikt nie będzie za jedną koszulkę nikogo "wieszał", ale
    nabrali z tym rozmachu i czuję, że skończy się jak z uciekającymi przed
    policjantami dla zabawy motocyklistami. Motocyklista w końcu zginął, bo
    dla grandy sobie uciekał, a blokada była w związku z napadem.

    Tu nikt nie reaguje, bo wiadomo, że to prowokacje i tylko na to czekają,
    ale jak ktoś z zewnątrz złoży zawiadomienie, to wykazanie znikomej
    szkodliwości czynu wcale łatwe nie będzie i przy odpowiedniej
    "upierdliwości" pokrzywdzonego kto może dostać normalny wyrok w tej
    sprawie. Zwłaszcza,jeśli się okaże, że to jest koordynowane.

  • 84. Data: 2018-08-10 12:07:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 10 Aug 2018 10:20:48 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tu nikt nie reaguje, bo wiadomo, że to prowokacje i tylko na to czekają,

    Kolegom z Białej Podlaskiej może być przykro, że są nikim:
    "Policjanci z Białej Podlaskiej "wtargnęli" o godz. 6.30 rano do domu
    działacza Komitetu Obrony Demokracji, którego podejrzewali o to, że na
    pomniku Lecha Kaczyńskiego zawiesił koszulkę z napisem "Konstytucja". -
    Zaczęli straszyć żonę, że ona w jakiś sposób mnie ukrywa i musi powiedzieć,
    gdzie jestem - relacjonował Ryszard Filipiuk."

    https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/interwencj
    a-policji-po-nalozeniu-koszulki-na-pomnik-lecha-kacz
    ynskiego,859038.html

> [...]
    > "upierdliwości" pokrzywdzonego kto może dostać normalny wyrok w tej
    > sprawie. Zwłaszcza,jeśli się okaże, że to jest koordynowane.

    Oczywiście że jest koordynowane przez odwetowców z Bonn. Płacą zaprzańcom
    markami, a że są tak chytrzy i oszczędni, więc wciskają otumanionym
    targowiczanom marki z NRD.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Różańca"
    Matka Boża do s. Łucji

  • 85. Data: 2018-08-10 17:36:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > Natomiast owe pomniki są dziełami i rządzą się takimi właśnie prawami.
    > Oczywiście nikt nie będzie za jedną koszulkę nikogo "wieszał", ale

    Na odwrót. Ponieważ ktoś jednak ścigał za pojesynczą koszulkę to właśnie
    akcja nabrała rozmachu.

    > i czuję, że skończy się jak z uciekającymi przed
    > policjantami dla zabawy motocyklistami. Motocyklista w końcu zginął, bo
    > dla grandy sobie uciekał, a blokada była w związku z napadem.

    Znaczy co? Boisz się że kogoś zastrzelą bo... no właśnie bo co?

    BTW - czemu twierdzisz, że to prowokacje? To protest.

    Shrek

  • 86. Data: 2018-08-10 19:09:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli chcesz mnie przekonać, że nałożenie koszulki nie zmienia wyglądu
    > dzieła, jakim jest pomnik? Może nie jest to jakieś "wyjątkowe" dzieło,
    > ale rzeźbiarz koszulki na nim nie powiesił.

    Dobra - odwrócmy sytuację. Ostatnio było coś o Big Cycu i ich utworze
    "jak to słodko zostać świrem". Kurwizja twierdzi, że zapłacili za
    oddtowrzenie ZAIKSowi, ty twierdzisz, że zniekształcili go podkładając
    obraz z demonstracji KODu. Kogo powinny wyciągnąć z wyrka kulsony o 6?
    Kurskiego, realizatora, tego co puścił, czy może skoro to zorganizowana
    akcja wszystkich i jeszcze zrobić kipisz w studiu?

    Shrek

  • 87. Data: 2018-08-10 22:34:24
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-08-18 o 19:09, Shrek pisze:

> [...]
    > Kurskiego, realizatora, tego co puścił, czy może skoro to zorganizowana
    > akcja wszystkich i jeszcze zrobić kipisz w studiu?

    Poczytaj coś o polach eksploatacji utworu. Jakby sobie śpiewali pod tym
    pomnikiem o Konstytucji, to ich sprawa, ale w wypadku pomnika wyglądu
    zmieniać nie wolno. To znaczy generalnie, to nawet wolno, ale w ustawie
    napisano pod jakimi warunkami.

  • 88. Data: 2018-08-10 23:42:10
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    > Ja się zastanawiam, czemu oni w ogóle idą w stronę.JA bym raczej
    > spojrzał w stronę art. 115.2 Prawa Autorskiego. Pomnik mimo tego, kogo
    > przedstawia, to jednak bez żadnej wątpliwości jest dziełem, a zakładanie
    > czegokolwiek go zniekształca.

    No to jeszcze torunian trzeba oddać pod sąd.

    http://torun.wyborcza.pl/torun/56,48723,17882011,Kop
    ernik_Gandalfem__Przebieranie_astronoma_to_juz.html

    Rozumiem, że jako prawy obywatel, a także funkcjonariusz służby
    państwowej, złożysz odpowiednie doniesienie do prokuratury.

    --
    P.

  • 89. Data: 2018-08-10 23:54:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-08-18 o 23:42, PiotRek pisze:
> [...]
    > Rozumiem, że jako prawy obywatel, a także funkcjonariusz służby
    > państwowej, złożysz odpowiednie doniesienie do prokuratury.

    Po co? Przecież oni właśnie na to czekają :-D

  • 90. Data: 2018-08-11 00:01:26
    Od: PiotRek <b...@g...pl>

    http://torun.wyborcza.pl/torun/56,48723,17882011,Kop
    ernik_Gandalfem__Przebieranie_astronoma_to_juz.html

    > Po co? Przecież oni właśnie na to czekają :-D
    Robercie, nie. Oni się bawią, nikomu i niczemu nie szkodząc. Podobnie
    jak osoby, które zakładają na pomniki koszulki z napisem "Konstytucja". :-)

    --
    P.