  • 1. Data: 2018-07-28 11:52:05
    Temat: Nie ma wolności religijnej w Polsce: NSA przyklepał odmowę rejestracji Polskiego Kościoła Latającego Potwora Spaghetti.
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    http://natemat.pl/244961,nie-bedzie-polskiego-koscio
    la-latajacego-potwora-spaghetti

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2018-07-28 12:15:39
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, A. Filip <a...@p...pl> wrote:
    > http://natemat.pl/244961,nie-bedzie-polskiego-koscio
    la-latajacego-potwora-spaghetti

    Wierzysz, że to religia?

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2018-07-28 12:27:14
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Wierzysz, że to religia?

    Ważne, że oni wierzą.

  • 4. Data: 2018-07-28 12:48:26
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2018-07-28, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Ważne, że oni wierzą.

    Wierzą?

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2018-07-28 16:32:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Wierzą?

    Chyba ważne ze nadir wierzy ze oni wierzą :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac

  • 6. Data: 2018-07-28 17:13:47
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 28 Jul 2018 10:48:26 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

    > Wierzą?

    Jak mówią że wierzą to wierzą :) A jak katolika zapytasz czy wierzy to
    niby jak to sprawdzasz?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 7. Data: 2018-07-28 17:46:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wierzą?

    W sumie napewno nie. Ale konkurencją jest koleś, co to ojciec go bez
    stosunku począł, biegał po wodzie, piracił żarcie, wskrzeszał zmarłych a
    następnie sam siebie, po tym jak go zabili na śmierć. Sądzisz, że
    Katolicy w to _naprawdę_ wierzą?

    Shrek

  • 8. Data: 2018-07-28 19:07:53
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
    la-latajacego-potwora-spaghetti

    > Wierzysz, że to religia?

    Niespecjalnie wierzę że to "zwykła" religia. Wierzę że (takie)
    wpierdalanie się państwa w ocenianie czy dana religia "zasługuje na
    rejestracje" da więcej złego niż dobrego. Państwo (i NSA) uważa inaczej.
    Gdzieś (niestety) trzeba wyznaczyć granicę. Niech se państwa utrzymuje
    tą granicę "przyklepaną przez NSA" bez cienia mojej pomocy i wsparcia.

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2018-07-28 20:43:57
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 28-07-18 o 17:46, Shrek pisze:

> [...]
    > stosunku począł, biegał po wodzie, piracił żarcie, wskrzeszał zmarłych a
    > następnie sam siebie, po tym jak go zabili na śmierć. Sądzisz, że

    Sądzę, że co najmniej jakaś tam część tak. Bo to silnie zależy od tego,
    kogo nazwiesz Katolikiem. Sam Kościół przyjmuje chrztem dzieci w wieku,
    w którym trudno uznać, że w ogóle mają jakiekolwiek zdanie w przedmiocie
    religii.

    Ale ja pamiętam ze szkoły, że Grecy, czy Rzymianie, to też niespecjalnie
    bardziej prawdopodobne mieli te swoje opowieści. Tu chyba ze znanych mi
    konstrukcji najlepiej wypada Stary Testament. Nie znam dobrze opowieści
    o Mahomecie, ale zdaje się, że on się jedynie na proroka kreował.

    Fajne są opowieści biblijne w Japonii. Oni po prostu wierzą, że
    Cesarzowi bogowie przekazali władzę. Cesarz zresztą do przyziemnych
    spraw się nie wtrąca.

    Reasumując, pomimo absurdalności tego nowego kościoła powinni go
    zarejestrować. Wiara, jak każda inna.

  • 10. Data: 2018-07-28 21:21:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Sądzę, że co najmniej jakaś tam część tak.

    No to skoro tak, to przez analogię są i tacy co zapewne wierzą w
    spagetti czy innego cthulhu.

> [...]
    > o Mahomecie, ale zdaje się, że on się jedynie na proroka kreował.

    > Reasumując, pomimo absurdalności tego nowego kościoła powinni go

    O właśnie - kościół posejdona czy innego zeusa powinni zarejestrować.

    Shrek