  • 1. Data: 2018-07-29 02:00:43
    Temat: Zniewazenie pomnika
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Czegoś nie rozumiem.
    8788,kod-pochwalil-sie-akcja-koszulka-na-pomniku-lec
    ha-kaczynskiego.html

    "Wstępnie jest to (zawieszenie koszulki na pomniku - red.)
    zakwalifikowane jako artykuł 261. Dotyczy to znieważenia pomnika lub
    innego miejsca publicznego."

    ale

    O pomnik Lecha Kaczyńskiego w Szczecinie toczył się spór przez blisko
    trzy lata. W 2015 roku zgodę na postawienie monumentu wyraziła rada
    miasta, ale decyzję unieważnił wojewoda. Pomnik ostatecznie stanął, ale
    na ****prywatnej działce**** - co oprotestowywała Platforma Obywatelska,
    twierdząc, że powstał on nielegalnie.

    Że bo charakter miejsca jest publiczny mimo, że działka prywatna?

    Tez w sumie śmieszne, że PO przeszkadza co kto sobie stawia na prywatnej
    działce, niechby nawet miał być to Kaczyński.

    --
    Marcin

  • 2. Data: 2018-07-29 09:53:23
    Temat: Re: Zniewazenie pomnika
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    >
    > "Wstępnie jest to (zawieszenie koszulki na pomniku - red.)
    > zakwalifikowane jako artykuł 261. Dotyczy to znieważenia pomnika lub

    Jeśli już to raczej znieważa tytułowego jędrka. No bo jak koszulka z
    napisem konstytucja miałaby znieważać Lecha Kaczyńskiego, który z tego
    co wiem był orędownikiem przestrzegania zapisów konstytucji?

    Abstrahując już od zagadnienia prawnego, to niech podejdą do sprawy
    strategicznie i zastanowią się ile pomników są w stanie ochronić przed
    wdzięcznością suwerena. W przypadku Lenina na końcu ograniczyli się do
    jednego i i tak w końcu się nie udało.

    Shrek

  • 3. Data: 2018-07-29 10:20:15
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:
> [...]
    > strategicznie i zastanowią się ile pomników są w stanie ochronić przed
    > wdzięcznością suwerena. W przypadku Lenina na końcu ograniczyli się do

    Weź to na logikę skuteczności unikania "gorszego wariantu".
    _Jakoś_ "muszą" się czepić. Jak nie zrobią _bardzo_ wyraźnej różnicy
    między karaniem za "nałożeniem koszulki" (zdjęcie w 5m + dojazd) a
    malowaniem napisów trudno usuwalną farbą w spraju to się doproszą farby
    w spraju. Za nałożenie koszulki _bez dewastacji_ IMHO powinna grozić
    góra sporawa grzywna lub prace społeczne a do tego miecz Damoklesa w
    postaci drakońskiej części kary _w zawieszeniu_ .

    Kwaśniewska (?) kiedyś narobiła taki raban że _przed nią_ ktoś napluł na
    chodnik jakby nachalnie chciała zachęcić żeby następnym razem napluto na
    nią bo IMHO zostawiała za mało miejsca na stopniowanie kary.

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2018-07-29 10:35:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2018 o 10:20, A. Filip pisze:

> [...]
    > góra sporawa grzywna lub prace społeczne a do tego miecz Damoklesa w
    > postaci drakońskiej części kary _w zawieszeniu_ .

    Jak na razie, to widać, że zamierzają się czepiać z grubej rury.

    Ja tam wróżę parkowanie rowerów pod pomnikami;)

    Shrek

  • 5. Data: 2018-07-29 11:19:27
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    https://www.youtube.com/watch?v=mDivjTOOMl8

  • 6. Data: 2018-07-29 11:55:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2018 o 11:19, Jingiel pisze:

    > https://www.youtube.com/watch?v=mDivjTOOMl8

    Byłoby nawet śmieszne, gdyby nie to, że miesięcznice i ochrona schodów
    do nieba nie wyglądają niepokojąco podobnie.

    BTW. Tu nagrało się na CCTV i będą ścigać, a tymczasem we wtorek w
    Warszawie odbył się "moto steet terror" czyli przejazd z hałasowaniem,
    paleniem gum i łamaniem przespisów. Trwał jakieś 5 godzin i nic się nie
    nagrało, policja nie zauważyła i nie zdążyła zareagować. Widziałem sam
    jak radiowóz się przypadkiem na nich nadział jak jeżdzili na czeronym i
    nie reagował (czemu się w sumie nie dziwię). Rzecznik od policjantów
    (ten od oburzenia na prostesty przed sejmem) stwierdził, że nie było
    zgłoszeń i że w sumie to sam widział (w necie są nagrania z pokamordę).

    Więc jak to? Policjantów zabrakło, bo wszyscy przed sejmem czy co? W
    monitoring nikt nie patrzy, że ich przez 5 godzin nie zauważyli
    błąkających się po centrum stolicy? Policjanci nie mają łączności, ze
    skoro radiowóz się na nich przypadkiem nabił to karnie stał na zielonym
    podczas gdy mu uczestnicy nielegalnego zgromadzenia piłowali silniki
    przejeżdzając na czerwonym?

    BTW - sam jestem motocyklistą, ale odnoszę wrażenie że ci na armaturach
    takiej maniany nie odwalają.

    Shrek

  • 7. Data: 2018-07-29 14:48:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 29 Jul 2018 09:53:23 +0200, Shrek napisał(a):
> [...]
    > napisem konstytucja miałaby znieważać Lecha Kaczyńskiego, który z tego
    > co wiem był orędownikiem przestrzegania zapisów konstytucji?

    O to to to... a z urzedu byl konstytucji straznikiem :-)

    Przez 40 lat sie udawalo.

    J.

  • 8. Data: 2018-07-29 16:40:47
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.07.2018 o 14:48, J.F. pisze:

    > Przez 40 lat sie udawalo.

    Ale w końcu nawet jednego nie zdołali obronić.

    Shrek.

  • 9. Data: 2018-08-05 02:25:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    https://www.rp.pl/Sluzby-mundurowe/180809737-Zalozyl
    -baner-na-pomniku-Kaczynskiego-Przeszukanie-o-6-rano
    .html

    W piątek po godz. 6.30 rano do mojego domu weszła policja. [..] Nie
    mieli nakazu rewizji - wiem, że nie muszą mieć, ale powinni dostarczyć
    taki dokument już "po". Do dziś go nie dostarczyli - ani podpisanego
    przez prokuratora, ani przez sąd - przekazał.
    67-latek powiedział, że funkcjonariusze policji szukali u niego w domu
    nośników danych i telefonów."

    Jeśli facet nie zciemnia, to niestety idzie to wszystko klarownie w
    wiadomym kierunku.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2018-08-05 06:48:39
    Temat: Re: Zniewazenie pomnika (PiS 6:30) v. groźny narkotyk marihuana lecznicza (PO 5)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> pisze:
> [...]
    > nośników danych i telefonów."
    >
    > Jeśli facet nie zciemnia, to niestety idzie to wszystko klarownie w

    No ale jest dobra zmiana! Za PO do Kory "za marychę" weszli o piątej rano! ;-)

    http://m.newsweek.pl/polska/spoleczenstwo/kora-jacko
    wska-cale-zycie-walcze-wywiad,artykuly,430737,1.html

    --
    A. Filip