  • 1. Data: 2018-07-26 19:32:51
    Temat: Jakim prawem aledrogo czyta i cenzuruje nasze wiadomosci??
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jako kupujący wyślij do sprzedającego - dużej firmy - maila z pytaniem, jaka byłaby
    cena zakupu bezpośredniego w sklepie nie przez serwis aukcyjny.
    Ale Aledrogo czyta wiadomości przesyłane pomiedzy użytkownikami:

    "Komunikat wysłany automatycznie przez serwis Aledrogo
    Cieszymy się, że zainteresował Cię ten przedmiot. Zależy nam, aby jego zakup
    przebiegł bezpiecznie. Możemy Ci to zagwarantować jeżeli całość transakcji, w tym
    płatność, zrealizujesz na naszej platformie.
    W swojej wiadomości sugerujesz chęć zawarcia transakcji poza Aledrogo.
    Ważne jest dla nas zapewnienie uczciwych warunków sprzedaży i równych szans dla
    naszych Sprzedających, dlatego nie mogliśmy dostarczyć jej do odbiorcy.
    Czy wiesz, że transakcja poza Serwisem pozbawia Cię możliwości:
    a.. skorzystania z Programu Ochrony Kupujących w którym gwarantujemy zwrot kosztów
    nieudanych zakupów;
    a.. skorzystania z naszej pomocy w przypadku jakichkolwiek problemów z dostawą lub
    zwrotem;
    a.. zbierania monet, które możesz wymienić na kupony zniżkowe?
    Jeżeli chcesz się w tej sprawie z nami skontaktować, prosimy wyślij nam wiadomość
    klikając tutaj:
    http://aledrogo.pl/contact/bwcontact.php"

    Pytanie:
    Czy wiadomości przesyłane pomiędzy użytkownikami serwisu nie podlegają ochronie
    korespondencji??

  • 2. Data: 2018-07-26 20:15:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-07-18 o 19:32, ń pisze:

    > Czy wiadomości przesyłane pomiędzy użytkownikami serwisu nie
    > podlegają ochronie korespondencji??

    A co na ten temat mówi regulamin?

    Natomiast wątpię , by byli organizacyjnie lub technicznie w stanie
    śledzić te wiadomości, więc teoretycznie musiałby to robić jakiś
    algorytm. Algorytm może odrzucać posty bez zapoznawania się przez
    kogokolwiek z jej treścią. W każdym razie na pewno to dość intrygująco i
    zapytał bym na jakiej podstawie serwis zapoznaje się z treścią
    korespondencji bez wątpienia dla niego nie przeznaczonej.

  • 3. Data: 2018-07-27 03:59:49
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > A co na ten temat mówi regulamin?

    wow...
    Jakie to ma znaczenie, co mowi regulamin, w kontekscie prawa o tajemnicy
    korespondencji?

> [...]
    > intrygująco i zapytał bym na jakiej podstawie serwis zapoznaje się z
    > treścią korespondencji bez wątpienia dla niego nie przeznaczonej.

    Ano własnie...
    Wiec sa dwa pytania:
    - jakim prawem czytają?
    - czy to ze tresć sprawdza automat a nie człowiek zmienia cokolwiek w
    naruszeniu tajemnicy korespondencji?

    Jest jeszcze trzecia opcja - sprzedawca zgłosił...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Każde dziecko jest poniekąd geniuszem w oczach swych rodziców,

  • 4. Data: 2018-08-04 17:05:13
    Od: f...@g...com

    użytkownik Robert Tomasik napisał:

> [...]
    > zapytał bym na jakiej podstawie serwis zapoznaje się z treścią
    > korespondencji bez wątpienia dla niego nie przeznaczonej.

    Techniczne możliwości jak najbardziej są, ostatnio nawet robili akcję
    prowokującą sprzedawców i wysyłali dla picu pytania "czy sprzeda pan/pani
    poza all".

    Kasa Panie kasa, prowizja od 3 do 15%, najczęściej 10% czyli nie w kij dmuchał.

    0,1-0,3pln za wystawienie w kategorii motoryzacja, masz tam kilkanaście
    mln aukcji x30groszy daje ponad 1mln/miesiąc za ... miejsce na serwerach:)

    cyt.
    Allegro z 1,59 mld zł wpływów i 242,2 mln zł zysku operacyjnego. 99 mln zł z reklam

  • 5. Data: 2018-08-04 17:08:11
    Od: f...@g...com

    W dniu piątek, 27 lipca 2018 03:59:50 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > naruszeniu tajemnicy korespondencji?
    >
    > Jest jeszcze trzecia opcja - sprzedawca zgłosił...

    Dodaliśmy również zapis, w którym zastrzegamy sobie prawo do filtrowania i
    zatrzymywania wiadomości, wysyłanych w ramach narzędzi udostępnionych przez Allegro.

    Allegro zastrzega sobie więc prawo do monitorowania korespondencji między kupującymi
    a sprzedającymi. Jeśli w wiadomościach od sprzedającego pojawi się propozycja
    dokonania transakcji poza portalem, jego konto zostanie zablokowane.

  • 6. Data: 2018-08-04 18:10:13
    Od: ń <ń@ń.ń>

    A co na to prokurator?

    -----

  • 7. Data: 2018-08-04 18:54:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-08-04 o 18:10, ń pisze:
    > A co na to prokurator?

    Czy jak dam ci do poczytania swoje listy, to popełniasz przestępstwo?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2018-08-04 19:22:00
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 2018-08-04 o 17:05, f...@g...com pisze:

    > wysyłali dla picu pytania "czy sprzeda pan/pani
    > poza all".
    >

    > Kasa Panie kasa, prowizja od 3 do 15%,
    Nie rozśmieszaj mnie, grube tysiące ogłoszeń, w których na końcu jest
    dopisek, że kupujesz śrubkę. I obsługa to w pełni akceptuje. Jakim cudem
    z tych sprzedaży poza Allegro można mieć jakiekolwiek prowizje?

    --
    Akarm
    http://bykom-stop.cba.pl/

  • 9. Data: 2018-08-04 21:40:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-08-18 o 17:05, f...@g...com pisze:

> [...]
    > poza all".
    > Kasa Panie kasa, prowizja od 3 do 15%, najczęściej 10% czyli nie w kij dmuchał.

    Ostatnio mniej korzystam z Allegro, ale gdyby Allegro chciało walczyć z
    oszustwami, to w pierwszej kolejności powinno się wziąć za zawyżanie
    kosztów przesyłki, bo tam traci najwięcej.

  • 10. Data: 2018-08-09 00:09:37
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    /.../
    > Ostatnio mniej korzystam z Allegro, ale gdyby Allegro chciało walczyć z
    > oszustwami, to w pierwszej kolejności powinno się wziąć za zawyżanie
    > kosztów przesyłki, bo tam traci najwięcej.

    Wzięli się