  • 461. Data: 2023-09-08 01:47:50
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Wcześniej dostrzec pieszego nie mógł, bo tam jest pas zieleni.

    W któryms momencie go dojrzał. Jakby nie była napruty najpewniej
    dojrzałby go wczesniej.

    > Toteż zauważam, że tego, ze się zabiją przewidzieć nie mógł, ale tego,
    > ze będzie tam ktoś jechał już tak i że jadąc 40 km/h przydzwoni w
    > latarnię chcąc go ominąć również. Pewnie by się nie zabili wszyscy, ale
    > też na zdrowie by im to nie wyszło. Natomikast z tymi wypadkami jest
    > tak, ze ponieważ jest to przestępstwo nieumyślne, to już z automatu nie
    > bada się, co mógł przewidzieć. Kluczowym, że godził się na spowodowanie
    > zagrożenia.

    Z tym godzeniem się to chyba tak tez łatwo nie jest, czego dowodzi
    chocby przykład bmw z Sokratesa. Co prawda chyba ostatnio poszła jakaś
    apelacja ze zmianą kwalifikacji na zabójstwo w zamiarze ewentualnym, ale
    raz, ile to czasu zajęło, dwa, Sokrates to jednak zupełnie inna klasa
    nasrania niż przejscie pieszego w niedozwolonym miejscu. MZ nie można
    powiedziec, że ten pieszy się godził, bo nikt normalny nie spodziewa
    się, że wyleci na niego pijany wariat. Przy mniejszych predkościach i na
    trzeźwo wcale nie musiałoby być oczywiste, że samochód niewyhamuje lub
    nie ominie. Pieszy zresztą mogł spokojne założyc, że się wycofa poza
    jezdnie.

    > Źle mnie rozumiesz. Ja nie chcę pieszego ścigać za skutki w postaci
    > śmierci tylko za przyczynienie się do katastrofy. Ma pecha, ze nie
    > otarli jedynie błotnika o pachołek, a zginęli.

    Wydaje mi sie, że Cię rozumiem, ale jesli pieszy nie doprowadza w
    warunkach normalnych do katastrofy swoim przejsciem w niedozwolonym
    miejscu to trudno mu przypisac MZ w tej katastrofie w warunkach
    szczególnych, tym bardziej, jeśłi oceniając rozsądnie nie mógł się
    zaistnienia takich warunków spodziewać.

    --
    Marcin

  • 462. Data: 2023-09-08 01:54:07
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-07, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No więc trzymam i suponuję mu nieumyślne spowodowanie wypadku. A tu cały
    > czas ktoś wyskakuje z argumentem, że kierowca był pijany ni jechał ponad
    > limit i dlatego pieszy jest niewinny.

    Bo to (pijany, za szybko) to są te czynniki, które pierwszoplanowo w
    ocenie mojej i większości dyskutujących do wypadku doprowadziły.

    Podnosisz, że ciagle się ten argument pojawia. Mam wrażenie, że się
    trochę zafiksowałeś na przekonaniu, że taki argument oznacza (u Twoich
    dyskutantów), że jak pijany to ma zawsze winę. Nie, "my" to rozumiemy.
    Byłem zresztą chyba pierwszy w tej dyskusji, który wyraźnie napisał coś
    innego. To może napiszę jeszcze raz dla rozwiania watpliwości: bycie
    pijanym nie musi przesądzać o winie. Może nie mieć wpływu na
    spowodowanie wypadku. Jednak w tym konkretnym w mojej ocenia miało duży
    wpływ.

    --
    Marcin

  • 463. Data: 2023-09-08 03:17:08
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Powiedzmy, że rozumiem, ze nie każdy musi być w czymś takim szkolony i
    > wiedzieć, ale nie masz zielonego pojęcia o jeździe w poślizgu.

    Dziecko drogie, nie masz pojęcia o czym nie mam pojęcia.
    A po twoich błyskotliwych eksperckich wypowiedziach w tematach
    wszelakich, zaczynając od "eksplojdów", śmiem twierdzić, że również w
    tym temacie mam większe pojęcie od ciebie.
    W poślizgach byłeś tak samo szkolony jak z obsługi AED?
    No to nic dziwnego, że nie masz o tym pojęcia.

    > I nie będę tu wyskakiwał z argumentem "bo ja wiem
    > lepiej".

    I bardzo słusznie.
    I tego się trzymaj.

    > Mam nadzieję,że nigdy nie będziesz miał konieczności jazdy w poślizgu. W
    > każdym razie uwierz, że dotknięcie w takim momencie hamulca nie kończy
    > się dobrze.

    Dziecko drogie, nie pisałem o dotykaniu hamulca.

    > Może podpytaj na jakimś forum, gdzie są osoby tym się
    > zajmujące, albo ktoś z innych kolegów Ci tutaj to wyperswaduje, bo
    > generalnie jak ja napisze, to będziesz dla zasady p....lił przeciwni.

    Dziecko drogie, jeśli widzisz pieszego z odległości 200 metrów (skoro
    już sobie ubzdurałeś, że kierowca go widział z tej odległości), to
    zdecydowanie lepszym pomysłem jest zdjęcie nogi z gazu zamiast go dociskać.
    Z litości nie wspomnę, że będąc najebanym kretynem za kierownicą
    wiozącym pasażerów trzeba być kretynem do kwadratu żeby dodatkowo
    jeszcze dociskać gaz.

    > Tyle, że w tym wypadku możesz siebie, albo kogoś zabić.

    Oczywiście... bo ty po pijaku dociskając gaz zwiększysz prędkość ze 120
    do 160 km/h i pierdolniesz w murek z mniejszą siłą i w ten sposób
    uratujesz życie swoje i pasażerów.

    Istnieją na tym padole jakieś granice absurdu, których nie jesteś w
    stanie przekroczyć?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 464. Data: 2023-09-08 03:26:35
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Jak już tu wywiedliśmy

    My?

    > wychodzi na to, że
    > lepiej ogarniał rzeczywistość, niż ten pieszy.

    Nic takiego nie wychodzi.
    Wymyśliłeś to sobie.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 465. Data: 2023-09-08 04:54:51
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    Odnosnie winy w przypadku złamania przepisów:
    https://tvn24.pl/olsztyn/olsztyn-jechal-ze-srednia-p
    redkoscia-174-kmh-zginelo-rodzenstwo-uslyszal-wyrok-
    11-lat-wiezienia-7332276

    "Przed Sądem Rejonowym w Olsztynie zapadł nieprawomocny wyrok 11 lat
    pozbawienia wolności wobec Zbigniewa G., oskarżonego o spowodowanie
    wypadku, w którym zginęło rodzeństwo - kobieta w wieku 23 lat i jej
    25-letni brat. Z ustaleń śledczych wynika, że mężczyzna jechał ze
    średnią prędkością 174 kilometrów na godzinę.
    [..]
    "Chociaż, co do zasady, zawracająca samochodem 23-latka powinna upewnić
    się, czy manewr można wykonać bezpiecznie, to w tym przypadku, jak
    ocenił biegły, nie mogła przewidzieć, że auto jadące z naprzeciwka
    zbliża się tak szybko. Stąd też prokuratura uznała, że kobieta nie
    przyczyniła się do spowodowania wypadku"

    --
    Marcin

  • 466. Data: 2023-09-08 06:54:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > W któryms momencie go dojrzał. Jakby nie była napruty najpewniej
    > dojrzałby go wczesniej.

    Marcin! Rzuć okiem na Google. Tam wcześniej jest budynek. To jest
    skrzyżowanie.

> [...]
    > trzeźwo wcale nie musiałoby być oczywiste, że samochód niewyhamuje lub
    > nie ominie. Pieszy zresztą mogł spokojne założyc, że się wycofa poza

    Już tyle razy liczyłem, że kolejny nie chce mi się po prostu. Pieszy
    kolidował z samochodem dla każdej racjonalnej prędkości i w tym rzecz.
    Inaczej mógłby się tłumaczyć, że źle ocenił prędkość.

> [...]
    > miejscu to trudno mu przypisac MZ w tej katastrofie w warunkach
    > szczególnych, tym bardziej, jeśłi oceniając rozsądnie nie mógł się

    I też tak sądzę, tyle że włażąc tam bez spojrzenia w niemal każdych
    warunkach doprowadza do zdarzenia drogowego. Normalnie powinien zostać
    rozjechany. Nienormalne i świadczące o nadprzeciętnym dojrzeniu pieszego
    jest to, ze właśnie kierujący go ominą waląc w słupki - tyle, że
    następnie wypadł z drogi.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 467. Data: 2023-09-08 06:58:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > zbliża się tak szybko. Stąd też prokuratura uznała, że kobieta nie
    > przyczyniła się do spowodowania wypadku"

    Już o tym pisałem. Ale pewnie policzyli, że jakby jechał normalnie, to
    ona by ten manewr zdążyła zrobić. A tu przy żadnej prędkości samochodu
    przejść się bezpiecznie nie dało, a jedynie pozostawała kwestia miejsca
    zderzenia. No i mowa o bezpiecznym wykonaniu manewru, który był tu widać
    dozwolony.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 468. Data: 2023-09-08 07:02:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > pijanym nie musi przesądzać o winie. Może nie mieć wpływu na
    > spowodowanie wypadku. Jednak w tym konkretnym w mojej ocenia miało duży
    Wobec faktu, że wygląda na to, że pijany kierujący podjął działania
    zmierzające do uniknięcia potrącenia tego pieszego na długo zanim
    normalnie miałby obowiązek (wyjście z za krzaka na pasie zieleni)
    uważam, że w tym konkretnym wypadku nie. Pewnie alkohol przyczynił się
    do decyzji o przejechaniu skrzyżowania 100 km/h, ale co do zasady zrobić
    się to dało i miało wpływ jedynie na śmiertelne skutki zdarzenia, bowiem
    przy 40 km/h najprawdopodobniej by żyli.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 469. Data: 2023-09-08 07:04:47
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.09.2023 o 03:17, Kviat pisze:

    > Dziecko drogie, nie masz pojęcia o czym nie mam pojęcia.

    W Twoim wypadku, bez większego błędu, można założyć, że o niczym. Po
    prostu bezmyślnie piszesz odwrotnie, niż ja.

> [...]
    > tym temacie mam większe pojęcie od ciebie.
    > W poślizgach byłeś tak samo szkolony jak z obsługi AED?

    Czyli argumenty się już skończyły.

  • 470. Data: 2023-09-08 08:03:34
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-09-08, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Marcin! Rzuć okiem na Google. Tam wcześniej jest budynek. To jest
    > skrzyżowanie.

    Ogladałem tę sumulację: https://youtu.be/8F5tNp4hmFg?si=hvcMTsIlvOJ57ahn

    Ale jakie ma znaczenie czy jest budynek czy nie? Uważasz, że w ogóle nie
    mógł dojrzeć pieszego? Bo jesli mógł, to w któryms momencie dojrzał.
    Jakby był trzeźwy to zareagowałby odpowiednio wcześniej. Co Ci się tu
    nie zgadza?

    > Już tyle razy liczyłem, że kolejny nie chce mi się po prostu. Pieszy
    > kolidował z samochodem dla każdej racjonalnej prędkości i w tym rzecz.
    > Inaczej mógłby się tłumaczyć, że źle ocenił prędkość.

    Przede wszystkim nie widzę aby wyjście pieszego modyfikowało w jakiś
    istotny sposób sposób zachowania kierującego więc tym bardziej trudno
    stwierdzić, że się przyczynił. Co tu więc obliczać?

> [...]
    > rozjechany. Nienormalne i świadczące o nadprzeciętnym dojrzeniu pieszego
    > jest to, ze właśnie kierujący go ominą waląc w słupki - tyle, że

    Nie widzę tego kompletnie.
    Chyba powoli czas zgodzić się, ze się nie zgodzimy.

    --
    Marcin