  • 391. Data: 2023-09-06 05:50:37
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.09.2023 o 22:24, PD pisze:

    > Nigdy mi się nie przytrafiło widzieć tam co innego niż 100, nawet nie
    > wiedziałem, że to przestawialne. Ale jakiś urządzenie tam z tyłu wisi.
    > Tylko to jest tam od czasów dinozaurów, na pewno w 2002 już było, czyli
    > żeby przestawić to pewnie musi zegarmistrz starej daty przyjechać.

    Obstawiam, że to ustrojstwao ma obniżyć do 70 w razie awarii świateł.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 392. Data: 2023-09-06 05:52:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Toś mnie zaskoczył. U nas wszystkie wyglądają tak:
    > https://goo.gl/maps/NDf39zBdYBqL1iaCA . Możesz sobie prześledzić całą
    > drogę 28. Tu masz https://goo.gl/maps/Qw4de93LKPVZZcn38 na drodze
    > krajowej 75. W mojej okolicy wszystkie przejścia poza terenem
    > zabudowanym są osłonięte zakazem 50 km/h. Jak na danym odcinku jest
    > dopuszczalna 90 km/h (u nas nie są to częste przypadki) to dodają 70
    > km/h i dalej 50 km/h.

    To musisz ze swojego powiatu nie wyjeżdzać, bo standardowe ograniczeniew
    niezabudowanym na przejściu czy skrzyżowaniu to właśnie 70.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 393. Data: 2023-09-06 05:53:28
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No więc w górach rutynowo się jeździ 70 km/h :-)

    E tam...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 394. Data: 2023-09-06 06:36:35
    Od: PD <p...@g...pl>

    > Autor założył, że kierujący zamierzał to skrzyżowanie przejechać zgodnie
    > z oznakowaniem poziomym i na tym opiera swoje stanowisko, że pieszy nie
    > kolidował z jego torem jazdy. Uważam, że to założenie jest błędne.
    >
    > Uważam, ze pierwotnie kierujący zamierzał jechać w ten sposób:
    > https://zapodaj.net/plik-BfvS3ONlzE. Zwoje zdanie opieram na tym, że to
    > pozwalało przejechać bezpiecznie to skrzyżowanie 100 km/h, albowiem w
    > zasadzie jedzie się po prostej. Nie zapominaj, że on jeszcze musiałby
    > wpisać się jakoś w most, by nie wpaść na czołówkę z ewentualnie jadącym
> [...]

    Jako żywo lekcje języka polskiego, gdzie się zastanawiano co trup miał
    na myśli gdy jeszcze trupem nie był ;)

    To dokładam kolejny kamyczek. Remont mostu zaczął się 7-go lipca,
    wypadek tydzień później. Kierowca mógł nie wiedzieć, że tam jest
    zmieniona organizacja ruchu.

    Wykonawca, robiąc projekt zmiany organizacji ruchu czegoś tu nie
    przewidział, a powinien. Należało by zbadać, czy wyłączenie części
    jezdni przed skrzyżowaniem oraz połowy mostu, doprowadziło do wypadku.
    Bo gdyby nie wyłączono, to kierowca z dużym prawdopodobieństwem by
    przejechał i nie doszło by do wypadku. Kierowca jechał zbyt szybko by
    zauważyć te wielkie żółte tablice informujące o zmianie organizacji
    ruchu, a gdyby nawet zauważył to był zbyt najebany by je odczytać. Co
    oznacza, że nie był w stanie przewidzieć, że organizacja ruchu jest
    zmieniona. No a skoro nie mógł przewidzieć świadczy to na jego korzyść.
    Należało by też się zastanowić, dlaczego projekt zmiany organizacji
    ruchu nie zakładał wycięcia tych wszystkich krzaków, które nie pozwalały
    z bezpiecznej odległości (myślę że 2km było by ok, bo to 100m więcej od
    bezpośredniego wjazdu na skryżowanie) dostrzec zagrożenie. Wykonawca
    jest tu winny.

    PD

  • 395. Data: 2023-09-06 06:41:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.09.2023 o 06:36, PD pisze:

    > Wykonawca
    > jest tu winny.

    Winny jest krasiński. Gdyby się nie wygłupiał, to by mu ulicy nie
    zbudowali i nie byłoby wypadku. Ma szczęście że już nie żyje gagatek bo
    by mu się do dupy dobrali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 396. Data: 2023-09-06 08:29:49
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Sep 2023 05:46:45 +0200, Shrek wrote:

    > I to wina pieszego?

    Bylaby wina pieszego, bo mu blokowal pas,
    tylkko niestety - zamiar sie nie udal, bo wczesniej wpadl w poslizg.

    J.

  • 397. Data: 2023-09-06 11:49:07
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ja sobie zdaję z tego sprawę, że meteorytyki w Twoich wypowiedziach
    > trudno szukać, ale choć trochę byś się postarał. Ilość spożytego
    > alkoholu może mieć wpływ na szybkość, albo trafność podejmowanych
    > decyzji. Jak sobie zaplanował przejazd prosto z prędkością 100 km/h w
    > środku miasta w miejscu, gdzie są roboty drogowe i przykładowo jakiś
    > robotnik mógł zostawić łopatę, to oczywiście mądre zdecydowanie nie
    > było. Ale tego, że prawidłowo zareagował na idącego sąsiednim pasem
    > pieszego odmówić mu nie można.

    Faktycznie, za to spekulacje na założeniach z dupy są bardzo merytoryczne.
    Pojęcia nie masz, czy ten najebany kierowca bez kontroli nad samochodem
    w ogóle zdawał sobie sprawę z obecności pieszego, merytoryczny ekspercie
    od symulacji wypadków samochodowych.

    > Chyba, że akurat przypadkowo zamiast to
    > zrobić to najprościej "po prostej" zaplanował sobie takie tańce po
    > drodze, ale to byłaby chyba "ręka Boga".

    Jedyne co on sobie zaplanował, to się najebać i wsiąść za kierownicę.

    > Reasumując, to wygląda na to, że pomimo upojenia alkoholowego przejechać
    > się to skrzyżowanie z prędkością 100 km/h dało - gdyby nie pieszy.

    Reasumując, to wygląda na to, że jak zwykle pierdolisz głupoty.

    Podobnie bredziłeś podczas dyskusji o kacapskich mordercach
    strzelających z czołgu (czy tam wozu pancernego) do rowerzysty w Ukrainie.
    I oczywiście wyszło ci, że to wina rowerzysty, że bandyci do niego
    strzelali.
    Tam też się wspiąłeś na wyżyny tej swojej "meteorytyki", meteorytyczny
    ekspercie od strzelania do rowerzystów z wozów pancernych.

    O "eksplojdach" i nieodróżnianiu błędów serwera od błędów aplikacji z
    litości nie wspomnę, merytoryczny ekspercie od cyberbezpieczeństwa.

    A potem jesteś zdziwiony, że obywatele z kulsonów się naśmiewają i chcą
    wam zabierać emerytury.
    (I tylko ci się wydaje, że gdy udajesz, że nie wiesz o co chodzi, gdy w
    dyskusji jest mowa o kulsonach, to wychodzisz na bardziej sprytnego i
    inteligentnego. Nie wychodzisz.)

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 398. Data: 2023-09-06 11:52:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Sep 2023 21:23:44 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Pewnie, Ĺźe hipoteza.

    > Już tu pisałem, ze pod jadące z nadmierną prędkością pojazdy wchodzić
    > rĂłwnieĹź nie wolno.

    Tak, ale przyznasz, ze 100m jest dalekie od "bezposrednio pod pojazd".

    100m istotnie moze byc za mało na hamowanie, ale w miescie wolno tylko
    50km/h :-)

    > Uważam, że on decyzję o ominięciu pieszego podjął ze 200 metrów
    > wcześniej, to, co się działo w kadrze przy pieszym, to już wynik fizyki.

    No to sie nie bardzo zgadzam, bo
    -200m wczesniej to mial trudnosci z dojrzeniem pieszego,

    -200m to jest bardzo duzy dystans jak na hamowanie, calkowicie
    wystarczający,

    -chyba, ze jak piszesz - nie chciał hamować, tylko podjął zamiar
    ominięcia. Ale gdzie pieszy bedzie po tych paru sekundach, z której
    strony go omijać?

    > Tak. Ale tam było mokro i kierowca musiał zareagować.

    Tego "mokro" to nie jestem taki pewien, na filmie jakby sucho.
    Ale czas był chyba deszczowy.

    > Ocenił, ze nie
    > zahamuje i próbował ominąć. Mógł nawet dodać gazu i w mojej ocenie można
    > uznać to za działanie w stanie wyższej konieczności. Próbę przejechania
    > przed pieszym, zanim ten przejdzie za krzakiem i wyjdzie na pas ruchu.

    I bylaby to jakas hipoteza, tylko film sugeruje, ze znacznie wczesniej
    pieszego nawet nie mógł widziec, a w słupki go zniosło i poślizg sie
    przydarzył.

    J.

  • 399. Data: 2023-09-06 11:56:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 5 Sep 2023 21:00:07 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Pożyjemy, zobaczymy. Sądzę, ze sprawa na tyle medialna, że się dowiemy.

    O ile prokuratura zechce sie podzielic informacją o przesłuchaniu,
    i/lub o ile zechce ciągnąc oskarzenie ... a być może wcale nie miała
    takiego zamiaru.

    J.

  • 400. Data: 2023-09-06 12:26:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > No ale to kierowca powinien się bardziej spodziewać pieszego więc nawet
    > jak wolniej nie jest łatwo to szybciej chyba tym bardziej.

    Wina kierowcy jest bezsporna. Tu zastanawiamy się, czy pieszy jej nie
    ponosi. Mogą obydwaj. Pieszego - moim zdaniem - zwolniło by z
    odpowiedzialności wykazanie, że nie mógł przewidzieć tam pojazdu.
    Powiedzmy ten pojazd jechał po parku i trudno się go tam spodziewać. Ale
    to jedna z bardziej ruchliwych ulic Krakowa.

    Jeszcze, gdyby wykazać, że przy prawidłowo jadącym pojeździe (w limicie
    prędkości) ten pieszy by przeszedł, a przekroczenie prędkości to
    zmieniło, no to uznałbym, że mógł niewłaściwie tę prędkość ocenić. Ale
    już to kilka razy tu liczyłem i nie chce mi się kolejny. Inna prędkość
    powodowała jedynie inny moment przecięcia się torów ruchu pojazdu i
    pieszego.

    > Mam wątpliwości czy on go w ogóle wcześniej widział.

    Też nie wiem. Może Bóg nad pieszym czuwał i akurat kierujący się w
    pijackim widzie pomylił tak, że przeleciał obok. Ale to dość ryzykowna
    teza. Taki dziwny zbieg okoliczności i nie do końca zgodny choćby z
    informację, że ten kierujący dość regularnie urządzał podobne zabawy i
    jakoś nie wypadał z drogi. To daje pewne podstawy do twierdzenia, ze
    gdyby nie pieszy, to i tym razem, by mu się powiodło.

    > Pieszego ominął MZ bo pieszy się dostosował w pewnym monecie do
    > sytuacji. Przecież nie lazł jednostajnie pod koła.

    Bo zakładasz, że on chciał jechać zgodnie z przepisami - podobnie, jak
    ten ostatnio tu podlinkowany biegły. Biorąc pod uwagę że jechał pod
    wpływem alkoholu (przestępstwo), ze dwa-trzy razy ponad dopuszczalny tam
    limit (wykroczenie) to upór przy domniemaniu, że chciał dokładnie po
    wyznaczonym pasie to przejechać i to w sytuacji, gdy miał wgląd w
    przestrzeń i widział, że lewy pas jest wolny jest moim zdanie
    nieuzasadniony. I tyle.

    Nie wiem, co on planował i się nigdy tego nie dowiemy. Nie wiedział tego
    pieszy, bo nawet nie spojrzał. Uważam, że nie miało to znaczenia, bo
    kierujący nie reagował na schodzącego z wysepki (za mało czasu na
    reakcję) tylko na idącego przez sąsiedni pas. Gdyby nie reagował na
    pieszego z sąsiedniego pasa, to moim zdaniem zabiłby pieszego na tym
    pasie do lewoskrętu.

    Dworujecie sobie z tego, ze był pod wpływem, a choć nei pochwalam jazdy
    w takim stanie, to wychodzi na to, że on lepiej ogarniał zagrożenie, niż
    ten pieszy.

    --
    (~) Robert Tomasik