  • 181. Data: 2023-09-01 12:59:54
    Temat: Re: Znalazł się pieszy!
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 1 Sep 2023 02:32:02 +0200, Kviat wrote:

    > Albo ok. 100 km/h

    albo szybciej, skoro sie nie udało.
    Czy przeanalizowali tam film, i oszacowali predkosc w miare dokładnie?

    > A "wymagałoby to bardzo precyzyjnego prowadzenia pojazdu i maksymalnego
    > skupienia uwagi" oznacza, że można to bez problemu zrobić z ponad 2
    > promilami?
    > Ty w ogóle rozumiesz tekst pisany?

    Nie znasz mozliwosci czlowieka - moze jemu 2 promile nie przeszkadzają
    :-)

    A nie, to nie to samo :-)

    J.

  • 182. Data: 2023-09-01 13:03:35
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 01 Sep 2023 00:25:10 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > To nie jest kwestia niechcenia naciśnięcia, co niechcenia czekania na
    > zmianę świateł. Nie wiem czy gdzies jest na świecie jakas nacja, która
    > zawsze pokornie wciska i czeka. A już szczególnie jeśli ruch mały.

    Ale tam był średni.
    Musieli poczekac na lukę w ruchu ... a przycisku im sie nie chciało
    wcisnąc :-)

    J.

  • 183. Data: 2023-09-01 13:10:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Aug 2023 22:16:14 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To, że Tobie się wydaje, że nikomu nic się nie chce, to nie znaczy, że
    > tak jest. Po prostu niektóre rzeczy wymagają czasu, a niektórych nie da
    > się i tyle.

    No wlasnie - sie nie da i tyle. Wiec nie ma nawet co zaczynac.
    I ja to rozumiem.

    A tu jednak ktos poswięcił czas pracy i pokazał, że się da.
    I po co - zeby ustalic mało istotnego świadka, ktory nic do sprawy nie
    wniesie ?

    Prokurator naciskał na znalezienie, bo mu sie wydawało, ze to bardzo
    ważny świadek?

    Czy raczej zamierza go oskarzyc o smierc 4 osob ?

    J.

  • 184. Data: 2023-09-01 13:32:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Aug 2023 22:05:52 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Bo przejścia dla pieszych na drogach o dopuszczalnej prędkości powyżej
    > 50 km/h są niedopuszczalne.

    akurat tego w komentarzach nie zauwazylem.

    > Tylko w Niemczech robi się światła, zaś w
    > Polsce stawia ograniczenia. Po prostu taniej. nikt nie ogarnia, że
    > stwarza to zagrożenie w innych miejscach.

    Owszem, ale taki przyklad - Westerstede, małe, turystyczne miasteczko.
    https://goo.gl/maps/rnNtqCxZ4QwvgX6a6

    środek miasteczka, wiec obowiazuje 50.
    Przejscie ze światłami. A zebry nie ma.
    Czemu? czyzby chodziło o przypadek awarii sygnalizacji?

    Tak w ogóle to mi sie wydaje, ze w całym miasteczku żadnej zebry nie
    ma.
    A i przejsc ze światlami jak na lekarstwo. Nie wiem, czy jest jakies
    drugie.
    Czemu akurat w tym miejscu jest?

    > Bo to są osobne kraje. Niemcy, to kraj związkowy.

    Ale przepisy drogowe maja wspólne.

    Rejestracje ... jakos centralnie koordynowaną, bo o ile urzędy są
    chyba rejonowe, to ktos musi zakres numeracji przydzielac.

    No i mandaty i pukty są centralne :-)

    > On, gdyby nie pieszy, nie byłby ostry. Mając dwa pasy do dyspozycji to
    > moim zdaniem dałoby się dość łagodnie zrobić.

    ale do pewnej predkosci. Łuk przed skrzyżowaniem w miare łagodny,
    a co chciał potem zrobić, to nie wiemy.
    Z Wieliczki był, to chyba prosto pojechac, co wymaga lekiego skretu
    aby zboczyc na inny pas.
    I w tym mu pieszy nie przeszkadzał.

    > Ja nie piszę, ze pieszy ponosi winę, tylko że nie jest oczywiste, że nie
    > - jak to tu niektórzy twierdzą.

    To moze jednak nie pisać tak kategorycznie.
    Najebał sie, za szybko jechal, co kosztowało go życie i 3 kolegów.
    I o mało co pieszego jeszcze nie przejechał.

    Co wiecej - podobno wczesniej prowadził jeden trzeźwy, ale kilkaset
    metrow wczesniej się zamienili i właściciel wrócił za kierownicę.

    > Dokładnie jest, jak piszesz. Ale kierującego już nei osądzimy.

    Tylko ze chyba sie wyjasnilo, ze wcale nie chciał skrecac w lewo.

    J.

  • 185. Data: 2023-09-01 14:09:08
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 31 Aug 2023 21:47:38 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]
    e-na-przejsciu-nie-ma-pierwszenstwa-29-08-aa-dzt4-tF
    tU-56j6.html

    > Tych wyroków ostatnio zapadło więcej.

    wyrokow czy mandatĂłw?
    Dostaliscie zadanie polować na przejsciach? :-)

    > No właśnie okazuje się, że nie. Bo pieszemu wejść nie wolno. On ma
    > pierwszeństwo, jak jest już na przejściu.

    Zrobil krok, i jest na przejsciu. I ma pierwszenstwo.
    Gdyby intencją ustawodawcy bylo, aby pieszy poczekał na chodniku,
    to by nie zmieniał na "i wchodzącgo na przejscie".

    Przyznaje - póki pieszy stoi na chodniku/wysepce, to samochody mogą
    jechac, i nie naruszają przy tym przepisu o ustąpieniu pierwszenstwa.

    Ale osobiscie nie radze, bo:

    > Najgorsze jest to, Ĺźe stworzono taki przepis, Ĺźe teraz nie wiadomo.

    IMO - tu jest inna cześć drażliwa. Ze pieszemu nie wolno wchodzic
    bezposrednio przed pojazd. Czyli ma pierwszenstwo, i nie ma.
    A kierowca powinien ustąpic, i nie musi :-(

    > Oczywiście, że nie mogą. Bo tu nie chodzi o to, by rozjeżdżać pieszego,
    > co łazi po drodze, czy rowerzystę, bo nie jedzie ścieżką tylko jezdnią.
    > To są takie podwójne zabezpieczenia. Pieszy nie powinien tam się
    > znaleźć, a kierujący widzący pieszego, ma go ominąć.

    Czy zatrzymac i niech przechodzi, jezli mial taki zamiar?

    > Moim zdaniem właśnie dokładnie w tym przeszkodził. Gdybym ja postanowił
    > to skrzyżowanie pokonać 120 km/h, to bym zaczął tuż przy słupkach z
    > prawej strony i próbował przejechać tuż przy pasie zieleni by wpasować
    > się w lewy pas na moście, bo na prawym były słupki.

    Raczej nalezało jechac lewym pasem, i pojechac z niego prosto.
    Wtedy jest najmniejsze przesunięcie toru jazdy i najmniejsze skrety.
    A tu złosliwie pieszy blokuje ten lewy pas.

    Tylko ze kierowca jechal prawym z dwoch dostepnych, juz tam go
    wyniosło za bardzo w prawo, bo slupki uderzał, i juz gdzies tam wpadł
    w poślizg.

    Za duza predkosc plus alkohol.

    Pieszego ominął, ale predkosc nadal była za duza, i promili tez za
    duĹźo.

    > Oczywiście kierujący
    > popełnia tu szereg wykroczeń, ale wydaje mi się, ze to skrzyżowanie jest
    > na tyle duże, ze da się. Tylko w momencie, gdy samochód dojeżdżał do
    > skrzyżowania kierujący się zorientował, że tam idzie pieszy.

    Mam jakeis dziwne wrazenie, ze jest na tyle duze, ze powinien zwolnic
    do predkosci w miare bezpiecznej.

    > Gdyby kontynuował swój pomysł, to potrąciłby zapewne śmiertelnie
    > pieszego. Omijając pieszego stracił około 3 metrów miejsca i by wpasować
    > się w ten lewy pas musiał bardziej skręcić i tu wpadł w poślizg.
    > Samochód stał się nadst6erowny i nie zmieścił się na jezdni na moście
    > tylko przywalił w słup.

    Tylko ze on w poslizg wpadl jeszcze przed pieszym.

    A potem, jesli nie był trzeźwym rajdowcem, to typowo sie konczy jak na
    filmie - juz niekontrolowane poslizgi rĂłzne strony i pojazd sunie
    bokiem.

    > Po to tam biegły.

    Nie wiem czy biegły ma doswiadczenie rajdowe :-)

    J.

  • 186. Data: 2023-09-01 16:07:56
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    Spoko, za Tuska był urząd do spraw kontroli laptopów u pismaków.
    Się wróci, się ulepszy.

    -----

  • 187. Data: 2023-09-01 17:34:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie ogarniasz podstaw prawa karnego i stąd większość Twoich dziwnych
    > wpisów. Tu nie chodzi o to, czy da się po przywaleniu w głowę przeżyć,
    > tylko o to, czy uderzenie tą konkretną cegłą spowodowało śmierć tego
    > określonego stworzenia.

    A skąd będziesz wiedział że kulson umarł na cegłę a nie wzioł i umar na
    delirium exicted albo bezobjawowy kowit? Jest to absolutnie niemożliwe?
    Skoro ludzie umierają na delirium excited a jednocześnie zdarza się że
    przeżyją uderzenie cegłą w potylice, to nie ma absolutnej pewności że
    śmierć została spowodowana cegłą - czyli nie da się zsklecić aktu
    oskarżenia. Przynajmniej tak było tłumaczone przy stachowiaku.

    I już wtedy pisałem, że lecenie w chuja jest o tyle słabe że inni też
    mogą lecieć. To i tak łagodna wersji - bardziej zaawansowana jest taka
    że dopóki cię nie złapią to jesteś niewinny i można kulsonów bezkarnie
    zabijać aby tylko z głową;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 188. Data: 2023-09-01 17:34:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.09.2023 o 12:48, J.F pisze:

    > Miales zamiar zabic, to zabójstwo.
    > Chciałes mu tylko guza nabic - to nieumyslne spowodowanie śmierci.

    Nawet nie - przecież nie da się udowodnić że nie wioł i nie umar:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 189. Data: 2023-09-01 17:37:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > A jest przepis, że można prowadzić pojazd po spożyciu alkoholu z takiego
    > powodu?

    NIe sądzę. A czemu pytasz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 190. Data: 2023-09-01 17:44:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    Może tylko mu nie wolno. I teraz niespodzianka - w niemczech jak nie
    przegniesz to nikt na to nie reaguje. W UK boby śmieją się z
    obcokrajowców co na czerwonym stoją.

    PS - dalszy ciąg jest taki, że jak wracałem z nim z pracy (o 2 w nocy)
    to mijaliśmy policję co zatrzymała "naszych" na pustej drodze obok
    centrum handlowego i chciała mandatować za przechodzenie w miejscu
    niedozwolonym. Ale się przeliczyli bo w ekipie był prawnik i wyjaśnił że
    na drodze wewnętrznej to oni se mogą a ekipa jako właściciel drogi się
    pyta co kulsony tam robią i jak nic konkretnego to niech się oddalą (co
    uczynili;)).

    Obstrahując od zabawności sytuacji pokazuje to jak bezużyteczni są
    kulsony. BTW - chyba na wyborczej właśnie jest jak to z wyścigami po
    nocy nic nie mogą zrobić. Rozumiecie - przyjeżdza 40 samochodów i
    wszyscy łamią przepisy nie mówiąc już że w zasadzie połowa się
    kwalifikuje na zatrzymanie przeglądu i trandsmitują to na jutubie a oni
    nic nie mogą zrobić. Za to dają radę szukać pieszego poza UE tylko po to
    zeby umorzyć sprawę.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!