  • 11. Data: 2009-02-27 22:08:30
    Temat: Re: Zgłoszenie budowy - przyłącze
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    news:go9mhj$9dc$1@news.onet.pl...
    > wiadomości news:
    > A od kiedy?
    > Bo ja osobiście miałem na każde przyłącze osobne pozwolenie i osobny
    > projekt, kilka lat temu.

    Ale w jakiej kolejności? Bo rozporządzenie przewiduje konieczność
    zapewnienia mediów, więc powinny być albo wcześniej, albo w projekcie.
    oczywiście mogą tu być różne odstępstwa, bo gazu mieć nie musisz
    przykładowo. No i wodociągi i kanalizacja czasie później przychodzą, niż
    budowany jest dom.

  • 12. Data: 2009-02-27 22:09:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > bzdury prawisz...
    > trzeba mieć wydane warunki przyłaczeniowe i tyle.
    > w projekcie powinna być magiczna formułka "przyłacze ... zgodnie z
    > oddzielnym opracowaniem"

    OK! Ale to opracowanie musi być. Wówczas jest wszystko w porządku.

  • 13. Data: 2009-02-27 22:37:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale w jakiej kolejności?

    Dokładnie w takiej.

    >Bo rozporządzenie przewiduje konieczność zapewnienia mediów, więc powinny
    >być albo wcześniej, albo w projekcie.

    Nie było ani w projekcie, ani wcześniej.
    Były tylko warunki przyłączenia określone przed dostawców, a i to chyba nie
    w momencie pozwolenia na budowę chaty (ale tu głowy nie dam).
    W każdym razie wszystkie przyłącza i ich projekty powstały rok później niż
    początek budowy domu na podstawie osobnych pozwoleń.

  • 14. Data: 2009-02-27 23:00:17
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > W każdym razie wszystkie przyłącza i ich projekty powstały rok później
    > niż początek budowy domu na podstawie osobnych pozwoleń.

    Zatem pozostaje mi tylko stwierdzić, że i takie możliości są. Gdy ja
    budowałem dom 10 lat temu nie dało się otrzymać zezwolenia na budowę bez
    tych uzgodnień oraz ujęcia w planie sposobu doprowadzenia kanalizacji i
    prądu. Sąsiad wcześniej zaczynał budowę, to nie dostał pozwolenia, dokąd
    nie zrobiliśmy przepchnięcia pod ulicą, by była możliwość podłączenia
    kanalizacji (akurat kanał sanitarny idzie po drugiej stronie).

    Co do prądu, to zdaje się sama Energetyka to załatwiała, bo nie przypominam
    sobie, bym biegał z jakimiś planami. Tak samo telekomunikacja sama
    zabiegała o pozwolenie. Gaz miałem w projekcie domu.

  • 15. Data: 2009-02-28 08:56:54
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > OK! Ale to opracowanie musi być. Wówczas jest wszystko w porządku.

    nie musi być dołączone do projektu. Będzie później i wtedy trzeba oddzielnie
    starać sie o pozwolenie na budowę.

    oczywiscie psizemy o przyłaczach gazu! bo pozostałe są załatwiane na
    zgłoszenie lub często bezzgłoszeniowo przez operatora.

  • 16. Data: 2009-02-28 08:58:00
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > oczywiście mogą tu być różne odstępstwa, bo gazu mieć nie musisz
    > przykładowo. No i wodociągi i kanalizacja czasie później przychodzą,

    ty wiesz jak jest czy tylko dywagujesz?

    bo jest tak że do uzyskania pozwolenia są konieczne warunki zasialnia w
    media i nic więcej.

  • 17. Data: 2009-02-28 08:58:43
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > przypominam sobie, bym biegał z jakimiś planami. Tak samo
    > telekomunikacja sama zabiegała o pozwolenie. Gaz miałem w projekcie

    no to masz bardzo stare dane.

  • 18. Data: 2009-03-03 08:04:14
    Od: "Marcin Nowak" <a...@g...pl>

    > To Ty albo firma dostarczająca gaz / prąd / wodę (bo nie [piszesz o co
    > chodzi) musicie mieć plan, zezwolenie, a potem odbiór i inwentaryzację
    > powykonawczą, by przyłącze znalazło się na mapach. Znowu zakładam, ze to
    > nie chodzi o przyłączenie istniejącej rury do instalacji domu, tylko
    > budowę tej rury.

    Robię projekt przyłącza dla inwestora (Wspólnoty) i nie wiem czy załatwiać
    jakieś zgłoszenia.

  • 19. Data: 2009-03-03 22:06:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Robię projekt przyłącza dla inwestora (Wspólnoty) i nie wiem czy
    > załatwiać jakieś zgłoszenia.

    Moim zdaniem inwestor ma mieć pozwolenie na budowę.