  • 1. Data: 2009-02-26 10:17:05
    Temat: Sprzedaz przedmiotu
    Od: k...@z...pl

    Witam,
    Dalem ogloszenie o checi sprzedania tel. komorkowego na jednym z
    portali w moim regionie. Zglosila sie osoba z innej czesci kraju
    chetna kupic.
    To mnie zaskoczylo gdyz spodziewalem sie ze sprzedam tel. z reki do
    reki, kupujacy sobie obejrzy i wezmie albo nie, gotowka do reki - taki
    byl zamysl.
    A teraz w gre wchodzi wysylka i przelew na konto, poniewaz zadnej ze
    stron nie oplaci sie podroz.
    Poniewaz to zostawia jakies tam slady transakcji, wiec chcialbym
    zapytac o skutkach prawnych takiej sprzedazy.
    Czy kupujacy nabywa jakies prawa? czy moze pozniej ewentualnie domagac
    sie czegos ode mnie, na przyklad zwrotu?
    Powinienem napisac jakas umowe i powiazac jej podpisanie z odbiorem
    przesylki?
    czy jestem zobowiazany uiscic podatek?

    Pzdr.

  • 2. Data: 2009-02-26 10:23:28
    Temat: Re: Sprzedaz przedmiotu
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik <k...@z...pl> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > To mnie zaskoczylo gdyz spodziewalem sie ze sprzedam tel. z reki do
    > reki, kupujacy sobie obejrzy i wezmie albo nie, gotowka do reki - taki
    > byl zamysl.

    Zaskoczylo??? No prosze. O Allegro nie slyszales nigdy? :)

    > Czy kupujacy nabywa jakies prawa? czy moze pozniej ewentualnie domagac
    > sie czegos ode mnie, na przyklad zwrotu?

    Jesli bedzie mial podstawy - np. sprzedasz mu za konkretne pieniadze szmelc
    jakis.

    > Powinienem napisac jakas umowe i powiazac jej podpisanie z odbiorem
    > przesylki?

    Mozesz... - ale skompikuje to sprawe, gdyz umowa - ze swej natury - jest
    czynnoscia dwustronna - by byla wazna w formir pisemnej musi byc wyrazem
    woli dwoch stron, potwierdzona ich podpisami.

    > czy jestem zobowiazany uiscic podatek?

    To zalezy. Jesli nie nabyles go z zamiarem odsprezdazy i uzywales go dluzej
    niz pol roku, to nie

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-02-26 10:27:49
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:23:28 +0100, SDD napisał(a):

    > To zalezy. Jesli nie nabyles go z zamiarem odsprezdazy i uzywales go dluzej
    > niz pol roku, to nie

    A o PCC słyszałeś?
    Wartość ponad 1000 PLN

  • 4. Data: 2009-02-26 10:46:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 26 Feb 2009 11:23:28 +0100, SDD napisał(a):

    > A o PCC słyszałeś?
    > Wartość ponad 1000 PLN

    Wg nowych przepisow to juz zmartwienie nabywcy.
    A watek zainicjowal sprzedajacy, o ile dobrze zauwazylem..

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-02-26 10:49:14
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 26 Lut, 11:23, "SDD" <s...@t...pl> wrote:

> [...]
    > czynnoscia dwustronna - by byla wazna w formir pisemnej  musi byc wyrazem
    > woli dwoch stron, potwierdzona ich podpisami.

    Hmm. O allegro slyszales? Gdzie sie podpisujesz?

  • 6. Data: 2009-02-26 10:51:47
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "SzalonyKapelusznik" <s...@g...com> napisal w
    wiadomosci
    f.googlegroups.com...

    Hmm. O allegro slyszales? Gdzie sie podpisujesz?

    A spisuje jakas umowe sprzedajac przez Allegro?
    *Zawieram* ale nie *spisuje*. Autor watku chcial *spisac* umowe
    jednostronna.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-02-26 10:56:08
    Od: Michal <m...@i...pl>

    k...@z...pl napisal:

> [...]
    > sie czegos ode mnie, na przyklad zwrotu?
    > Powinienem napisac jakas umowe i powiazac jej podpisanie z odbiorem

    Zanim sprzedasz, poczytaj sobie o "nigeryjskim przekrecie".

    Pierwszy lepszy link:
    http://di.com.pl/news/18809,0,Aukcyjna_odmiana_niger
    yjskiego_szwindlu.html

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 8. Data: 2009-02-26 11:58:45
    Od: k...@z...pl

    Dzieki za odpowiedzi.
    O allegro slyszalem tyle ze jest takie cos, nie wiem jak to w
    szczegolach dziala.
    Wyobrazam to sobie tak:
    Kupujacy przelewa pieniadze na konto sprzedajacego.
    Przy czym na formularzu przelewu moze zrobic dopisek: "zakup telefonu
    marki i typu takiego_a_takiego".
    Sprzedajacy sprawdza czy pieniadze sa na koncie i wysyla telefon
    poczta.
    Niepokoja mnie 2 kwestie:
    1. Zalozmy ze towar jest ok. Nie wiem jak mam sie zabezpieczyc
    wysylajac go?
    Tzn jak udowodnic ze wyslalem cos w takim stanie w jakim jest? (Po
    drodze i przy odbiorze rozne rzeczy sie moga wydarzyc)
    2. Po 1h od odbioru kupujacy stwierdza: "ja jednak tego telefonu nie
    chce". Czy ma on prawo do zwrotu? (Przypominam ze na przelewie zrobil
    dopisek)

  • 9. Data: 2009-02-28 11:34:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 26 Feb 2009, SDD wrote:

    > Uzytkownik <k...@z...pl> napisal
    [...]
    > Mozesz... - ale skompikuje to sprawe, gdyz umowa - ze swej natury - jest
    > czynnoscia dwustronna - by byla wazna w formir pisemnej musi byc wyrazem
    > woli dwoch stron, potwierdzona ich podpisami.

    Dlatego niedobrze brzmi słowo "możesz".
    Może sobie chcieć, ale nie może zażądać - druga strona nie ma obowiązku
    przystać na zmianę formy umowy, skoro umowa jest JUŻ ZAWARTA (w innej
    formie).
    "Ja nic podpisywać nie będę" - i co mu zrobisz?
    (jedynym kogo można do czegokolwiek zmusić jest sprzedający - można
    go zmusić do wystawienia rachunku, ale to dopiero *po* sprzedaży).

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2009-03-02 10:11:36
    Od: ml <k...@z...pl>

    >   Dlatego niedobrze brzmi słowo "możesz".
    >   Może sobie chcieć, ale nie może zażądać - druga strona nie ma obowiązku
    > przystać na zmianę formy umowy, skoro umowa jest JUŻ ZAWARTA (w innej
    > formie).

    Jesli chodzi o scislosc, zadna umowa nie zostala przeze mnie zawarta.
    Chodzilo mi o taka potencjalna umowe wstepna: "dobrze sprzedam ten
    telefon, ktory wysylam, pod warunkiem ze zostanie podpisana umowa
    ktora rowniez wysylam".
    Ale to juz tylko tak gwoli wyjasnienia, bo nie zamierzam jednak
    sprzedawac wysylkowo, nie mam zaufania : )