  • 1. Data: 2009-02-26 11:55:01
    Temat: Zgłoszenie budowy - przyłącze
    Od: "Marcin Nowak" <a...@g...pl>

    Witam.
    Bardzo proszę o odpowiedź:

    Czy budowa PRZYŁĄCZA (nie sieci) gazowego lub cieplnego wymaga zgłoszenia
    budowy.

    Proszę o podanie podstaw prawnych.

    Z poważaniem
    Marcin Nowak

  • 2. Data: 2009-02-26 12:12:10
    Temat: Re: Zgłoszenie budowy - przyłącze
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 26 Feb 2009 12:55:01 +0100, Marcin Nowak napisał(a):

    > Czy budowa PRZYŁĄCZA (nie sieci) gazowego lub cieplnego wymaga
    > zgłoszenia budowy.

    Pewnie wymaga pozwolenia

    http://msp.money.pl/wzory-dokumentow/
    wniosek;o;pozwolenie;na;budowe;przylacza;gazowego,12
    68,1794,dokument.html

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 3. Data: 2009-02-26 15:19:09
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Marcin Nowak" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Bardzo proszę o odpowiedź:
    > Czy budowa PRZYŁĄCZA (nie sieci) gazowego lub cieplnego wymaga zgłoszenia

    Przyłącze jest realizowane w ramach budowy budynku na podstawie jego planu,
    czy osobno do istniejącego już budynku po jego zakończeniu (albo przed
    rozpoczęciem budowy)? Bo to istotne.

  • 4. Data: 2009-02-26 18:23:34
    Od: "Czeresniak" <d...@o...pl>

    > Proszę o podanie podstaw prawnych.

    Art. 29a. Prawa budowlanego.

  • 5. Data: 2009-02-27 10:48:33
    Od: "Marcin Nowak" <a...@g...pl>

    > Przyłącze jest realizowane w ramach budowy budynku na podstawie jego
    > planu, czy osobno do istniejącego już budynku po jego zakończeniu (albo
    > przed rozpoczęciem budowy)? Bo to istotne.

    Do istniejącego już budynku od kilkunastu lub dziesieciu lat

  • 6. Data: 2009-02-27 11:22:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Do istniejącego już budynku od kilkunastu lub dziesięciu lat

    To Ty albo firma dostarczająca gaz / prąd / wodę (bo nie [piszesz o co
    chodzi) musicie mieć plan, zezwolenie, a potem odbiór i inwentaryzację
    powykonawczą, by przyłącze znalazło się na mapach. Znowu zakładam, ze to
    nie chodzi o przyłączenie istniejącej rury do instalacji domu, tylko
    budowę tej rury.

  • 7. Data: 2009-02-27 12:10:47
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > planu, czy osobno do istniejącego już budynku po jego zakończeniu
    > (albo przed rozpoczęciem budowy)? Bo to istotne.

    nie jest istotne...

    istnotne jest czy przyłacze było w projekcie i czy w treści pozwolenia jest
    budynek wraz z przyłaczem lub przyłączami.

    jeśli projekt przyłacza gazowego jest odrębnym opracowaniem to należy
    wystapić o pozwolenia na budowę.

  • 8. Data: 2009-02-27 20:55:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > jest budynek wraz z przyłaczem lub przyłączami.
    > jeśli projekt przyłacza gazowego jest odrębnym opracowaniem to należy

    Jak budujesz nowy dom, to nikt Ci pozwolenia nie da, jeśli nie ma
    przyłączy, albo nie masz ich w projekcie.

  • 9. Data: 2009-02-27 21:38:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Jak budujesz nowy dom, to nikt Ci pozwolenia nie da, jeśli nie ma
    > przyłączy, albo nie masz ich w projekcie.

    A od kiedy?
    Bo ja osobiście miałem na każde przyłącze osobne pozwolenie i osobny
    projekt, kilka lat temu.

  • 10. Data: 2009-02-27 21:53:17
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Jak budujesz nowy dom, to nikt Ci pozwolenia nie da, jeśli nie ma
    > przyłączy, albo nie masz ich w projekcie.

    bzdury prawisz...

    trzeba mieć wydane warunki przyłaczeniowe i tyle.

    w projekcie powinna być magiczna formułka "przyłacze ... zgodnie z
    oddzielnym opracowaniem"