  • 1. Data: 2009-02-26 06:50:52
    Temat: Zapłata za zakup mieszkania
    Od: "m" <x...@q...com>

    Witam.
    Na początku marca będę podpisywał umowe notarialną na sprzedaż mojego i
    kupno innego mieszkania na rynku wtórnym. Obydwie umowy w tym samym dniu.
    Jak są załatwianie sprawy związane z płatnościami. Zakładam, że bedą to
    przelewy no bo chyba nikt nie chodzi po mieście z 200tys w kieszeni.
    Sprawa najwazeniejsza: Przelewy, rozumiem, są uruchamiane po podpisaniu
    umowy notarialnej ?
    Czy w umowie notarialnej podaje się jakies terminy przelewów i czy są jakieś
    zabezpieczenia dla sprzedających gdyby nie otrzymali zapłaty ? Czy dzień
    dokonania przelewów jest to ten sam dzien podpisania umowy? Pani, ktora
    kupuje ode mnie mieszkanie, ma konto w tym samym banku a wiec teoretycznie
    powinienem miec pieniadze na koncie w dniu zlozenia przelewu i moge zrobic
    swoj przelew już do innego banku dla Państwa, od których ja kupuje
    mieszkanie. Co w przypadku gdy przelew bedzie "szedł" jednak kilka dni ?
    Rozumiem, że złożenie dyspozycji przelewu w banku jest dla mnie
    potwierdzeniem dokonania zapłaty za mieszkanie.
    I teraz sytuacje czysto teoretyczne.
    Co w przypadku kiedy złożono dyspozycje a przelew nie doszedł (z "winy"
    banku).
    Sytuacja ekstremalna: co jak np.w poniedziałek złożono dyspozycje przelewu
    do innego banku, we wtorek banku ogłasza upadłość, nikt nie wie gdzie są
    pieniądze ( nie no to już przegiecie ale w dobie kryzysu różne rzeczy do
    głowy człowiekowi przychodzą).

    Narazie tyle.
    Pozdr

  • 2. Data: 2009-02-26 16:02:24
    Temat: Re: Zapłata za zakup mieszkania
    Od: "Anax WRC" <h...@i...pl>

    Użytkownik "m" <x...@q...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > do innego banku, we wtorek banku ogłasza upadłość, nikt nie wie gdzie są
    > pieniądze ( nie no to już przegiecie ale w dobie kryzysu różne rzeczy do

    a co jesli kupujacy zlozy dyspozycje przelewu, bedzie juz po ostatniej sesji
    i po podpisaniu aktu ja odwola...?
    pzdr
    Anax

    ja kiedys kupowoalem mieszkanie wlasnie za 200k w gotowce:) malzenstwo sie
    rozwodzilo i dzielili sie kasa przy notariuszu:D