  • 1. Data: 2009-12-14 17:30:25
    Temat: Zerwanie umowy ustnej
    Od: "marynarz" <g...@p...onet.pl>

    Dzień dobry

    Mam następujące pytanie. Znalazłem w internecie bardzo korzystną ofertę kupna
    telefonów komórkowych z Wielkiej Brytanii. Sprzedawca nalegał aby wysłać mu
    pieniądze za pośrednictwem Western Union przed wysłaniem telefonów do Polski.
    Cena telefonów wynosiła 500 euro. Na początku nie chciałem się zgodzić gdyż jak
    wiadomo za pomocą Western Union można dokonywać w łatwy sposób oszustwa, ja
    wysyłam pieniądze i zostaje bez pieniędzy i telefonów. Dzień po naszej rozmowie
    sprzedawca skontaktował się ze mną, że znalazł sposób na problem oszustwa a
    mianowicie wyślę pieniądze przez Western Union na nazwisko mojej żony ale
    koniecznie na adres w Wielkiej Brytanii oczywiście moja żona nie przebywa w
    Wielkiej Brytanii. Po tej propozycji doszedłem do wniosku że pieniądze wysłane
    tym sposobem będą bezpieczne ponieważ tylko moja żona może je odebrać, więc
    zgodziłem się. Sprzedawca wysłał do firmy kurierskiej rezerwację na nadanie
    paczki do polski i czekał tylko aż potwierdzę wpłynięcie 500 euro na nazwisko
    mojej zony w Western Union i wtedy paczkę by wysłał. Jednak po tym jak
    rezerwacja została dokonana przeczytałem porady na stronie Western Union jak
    ustrzec się oszustów i metoda polecana przez sprzedawce jest właśnie jednym z
    typowych działań oszustów.
    Więc powiedziałem sprzedawcy że nie mogę się zgodzić na te warunki. Sprzedawca
    powiedział że paczkę nadał opłacił koszty rezerwacji paczki. I muszę mu oddać
    pieniądze za tą czynność + za rezygnację z nadania paczki, dodatkowo chce się
    skontaktować ze swoim adwokatem i wyciągnąć odemnie jak najwięcej się da za to
    że zmieniam zdanie, bo zgodziłem się wcześniej a teraz nie chce towaru kupić.
    Powiedziałem mu że kupie towar jeśli zgodzi się na użycie systemu Escrow - ja
    wpłacam pieniądze do Escrow, towar przychodzi, jak wszystko ok Escrow przelewa
    pieniądze na konto sprzedawcy. Czyli chciałem kupić ale na trochę innych
    zasadach niż ustalone zostały wcześniej zanim dowiedziałem się o metodzie
    oszustwa. Jednak sprzedawca nie chce słyszeć o Escrow, przyśle mi rachunek za
    rezerwację i rezygnację z nadania paczki i pogada ze swoim adwokatem ile jeszcze
    można odemnie wyciągnąć. Nasz kontakt odbywał się za pomocą serwisu alibaba.com
    i rozmowa była rejestrowana.

    Pytanie moje jest następujące ile mogę stracić na zerwaniu "umowy ustnej" ze
    sprzedawcą

    Pozdrawiam
    Marynarz

  • 2. Data: 2009-12-14 17:33:33
    Temat: Re: Zerwanie umowy ustnej
    Od: BK <b...@g...com>

    On 14 Gru, 18:30, "marynarz" <g...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > i rozmowa była rejestrowana.
    >
    > Pytanie moje jest następujące ile mogę stracić na zerwaniu "umowy ustnej" ze

    Nic nie stracisz koles nie pojdzie do sadu i adwokata bo to oszust i
    chcial zrobic typowy walek z WU.

    ps. tak okazje nie istnieja :)

  • 3. Data: 2009-12-14 17:37:04
    Od: g...@p...onet.pl

    > Nic nie stracisz koles nie pojdzie do sadu i adwokata bo to oszust i
    > chcial zrobic typowy walek z WU.
    >
    > ps. tak okazje nie istnieja :)

    A teoretycznie gdyby poszedł to ile mogę stracić?

  • 4. Data: 2009-12-14 19:04:31
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    g...@p...onet.pl pisze:

    > A teoretycznie gdyby poszedł to ile mogę stracić?

    Skoro nie masz nic na papierku, czy w e-mailu (np, swój numer zamówienia,
    numer nadania), to miałeś do czynienia z oszustem.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-12-14 19:11:00
    Od: g...@p...onet.pl

    > Skoro nie masz nic na papierku, czy w e-mailu (np, swój numer zamówienia,
    > numer nadania), to miałeś do czynienia z oszustem.
    >
    > --
    > animka

    Mam na mialu numer nadania przesyłki (Tracking number) oraz niby scan z proforma
    invoice ale te dokumenty to zdjecia jpg tylko druk bez żadnych podpisów. W UPS
    na stronie po wpisaniu tracking number widnieje moja przesyłka.

  • 6. Data: 2009-12-14 19:14:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marynarz wrote:

    > Pytanie moje jest następujące ile mogę stracić na zerwaniu "umowy ustnej" ze
    > sprzedawcą

    Nic.
    Te telefony nie istnieją.

  • 7. Data: 2009-12-14 19:19:04
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    g...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > invoice ale te dokumenty to zdjecia jpg tylko druk bez żadnych podpisów. W UPS
    > na stronie po wpisaniu tracking number widnieje moja przesyłka.

    Jak przyjdzie towar to wyslij kase bezposrednio do goscia i tyle. Sprawa
    zalatwiona.
    Zeby cie ktos posadzil o oszutwo musialbys miec taki zamiar, a zaplata
    po odbiorze zadna miara nic takiego nie sugeruje. Strat innych tez gosc
    nie poniesie, bo i jakie?

    Zwrot "jak przyjdzie towar" jest uzyty celowo zamiast "kiedy przyjdzie
    towar"

    MarcinJM

  • 8. Data: 2009-12-14 19:42:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    g...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > invoice ale te dokumenty to zdjecia jpg tylko druk bez żadnych podpisów. W UPS
    > na stronie po wpisaniu tracking number widnieje moja przesyłka.

    Alez za sam tracking number sie nie płaci.
    Obciążą go dopiero jak przesyłke fizycznie przyniesie, czego jak
    rozumiem jeszcze nie zrobił.
    On po prostu na stronie UPS, mając tam konto wydrukował sobie etykietkę,
    którą nakleja sie na paczkę. I taką paczkę można już podrzucić do
    nadania. Pieniądze mu ściągną, jak ją faktycznie nada. Jak jej nie nada,
    to niczego nie płaci.
    Kit ci wciska.

    Jaki masz opis przy tym tracking number?
    "Data entered into system" lub coś koło tego?
    Dopóki nie bedzie, że paczka została nadana nic go to nie kosztuje.

  • 9. Data: 2009-12-14 20:26:40
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    witek pisze:

> [...]
    > "Data entered into system" lub coś koło tego?
    > Dopóki nie bedzie, że paczka została nadana nic go to nie kosztuje.

    Dokładnie, choć sam bym pewnie na to nie wpadł. Też mam umowę z UPS i
    sam drukuję sobie numery przesyłek, a potem zgłaszam i kupier po nie
    przyjeżdża. Zobacz na tym tracking number, czy przesyłka została
    odebrana i gdzie jest. Z Anglii nie powinna iść dłużej niż 3-4 dni.

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7

  • 10. Data: 2009-12-14 20:36:23
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    nie badz durniem i nie daj sie wydymac

    na szczescie miales wystarczajaco duzo rozumu zeby zaczac zastanawiac sie,
    caaaale tabuny idiotow wplacaly 'zaliczki' na nieistniejace samochody i
    transport ich do szczecina w kontenerze:)