  • 11. Data: 2009-12-14 20:42:10
    Temat: Re: Zerwanie umowy ustnej
    Od: "marynarz" <g...@p...onet.pl>

    > Dokładnie, choć sam bym pewnie na to nie wpadł. Też mam umowę z UPS i
    > sam drukuję sobie numery przesyłek, a potem zgłaszam i kupier po nie
    > przyjeżdża. Zobacz na tym tracking number, czy przesyłka została
    > odebrana i gdzie jest. Z Anglii nie powinna iść dłużej niż 3-4 dni.
    >
    > Wojtek
    >
    > --

    Przesyłka nie została nawet nadana do UPSu ciągle ma status "Otrzymano
    informacje rozliczeniowe", ponieważ sprzedawca czekał aż wpłacę kasę na nazwisko
    zony do WesternUnion a rekami i nogami się zapierał przed Escrow chociaż mu
    tłumaczyłem, że pokryję wszystkie koszty związane z Escrow. Co ciekawe aby
    pokazać mi, że jego firma(której nie ma w googlach, nie mają swojej domeny i
    wysyła maile z domeny lawyer.com) jest uczciwa podał mi numer do paczki którą
    wysłał do Rotterdamu 11 grudnia 2009. I paczka do Rotterdamu ma taki sam status
    jak moja.

    Marynarz

  • 12. Data: 2009-12-14 20:46:16
    Od: g...@p...onet.pl

    > nie badz durniem i nie daj sie wydymac
    >
    > na szczescie miales wystarczajaco duzo rozumu zeby zaczac zastanawiac sie,
    > caaaale tabuny idiotow wplacaly 'zaliczki' na nieistniejace samochody i
    > transport ich do szczecina w kontenerze:)

    Całe szczęście że trafiłem na dział oszustwa na witrynie Western Union,
    najbardziej podejrzane w tej sprawie było to że na żonę się zgodził a Escrow już
    mu nie pasował i bronił się rekami i nogami przed Escrow, tłumacząc się polityką
    firmy i że wiedziałem o tym gdy on paczkę przygotowywał.

    Marynarz

  • 13. Data: 2009-12-14 20:46:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    marynarz pisze:

> [...]
    > zony do WesternUnion a rekami i nogami się zapierał przed Escrow chociaż mu

    Tak się zastanawiam: dlaczego sądzisz, że nikt poza Twoją żoną nie
    mógłby odebrać pieniędzy? Czy jakaś inna "Maria Kowalska" (czy jak ona
    się nazywa) o podrobionym paszporcie tam jest nieobecna?

    I w ogóle jak sobie to wyobrażałeś - wysyłasz pieniądze na dane żony,
    otrzymujesz towar, i co dalej? Żona dyma za granicę po odbiór kasy???

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2009-12-14 20:56:29
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Mon, 14 Dec 2009 18:30:25 +0100, marynarz napisał(a):

    > Pytanie moje jest następujące ile mogę stracić na zerwaniu "umowy ustnej" ze
    > sprzedawcą

    Ty naprawde mu w cokolwiek wierzysz? :)

    --
    marcin

  • 15. Data: 2009-12-14 20:57:33
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    >
    >   I w ogóle jak sobie to wyobrażałeś - wysyłasz pieniądze na dane żony,
    > otrzymujesz towar, i co dalej? Żona dyma za granicę po odbiór kasy???

    Otrzymuje towar i idę do Western Union i zmieniam dane odbiorcy pieniędzy na
    sprzedawcę, gdy już sobie towar obejrzę i potestuje. Tak sprzedawca widział
    płatność za towar wg niego 100% bezpieczna dla mnie, a o escrow który jest
    prostszy nie chciał słyszeć.

    Marynarz

  • 16. Data: 2009-12-14 21:10:48
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    g...@p...onet.pl pisze:

> [...]
    > płatność za towar wg niego 100% bezpieczna dla mnie, a o escrow który jest

    Jak widać sposób ten nie jest taki bezpieczny dla Ciebie, jakby się
    mogło wydawać, skoro sprzedawca tak na niego przystał.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-12-14 21:29:29
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    marynarz wrote:

> [...]
    > wysłał do Rotterdamu 11 grudnia 2009. I paczka do Rotterdamu ma taki sam status

    I innego miała nie bedzie.
    Za "otrzymano informacje rozliczeniowe" nikt go z UPS nie obciąży.
    Też ci mogę za chwile dostarczyć tracking number z danymi do ciebie.
    Taki status znaczy tylko tyle, że zgłoszono chęć wysłania paczki.

  • 18. Data: 2009-12-14 21:42:58
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    g...@p...onet.pl pisze:

    > Mam na mialu numer nadania przesyłki (Tracking number) oraz niby scan z proforma
    > invoice ale te dokumenty to zdjecia jpg tylko druk bez żadnych podpisów. W UPS
    > na stronie po wpisaniu tracking number widnieje moja przesyłka.

    Skoro tam widnieje to raczej nie byłeś oszukany...ale masz prawo
    zrezygnować z zakupu.

    --
    animka

  • 19. Data: 2009-12-14 22:11:47
    Od: "Marynarz" <g...@p...onet.pl>

    > Skoro tam widnieje to raczej nie byłeś oszukany...ale masz prawo
    > zrezygnować z zakupu.
    >

    > --
    > animka

    Mało precyzyjnie się wypowiedziałem, na stronie UPSu jest informacja że
    Otrzymano informacje rozliczeniowe nic wiecej, dodam że ten sprzedawca wysłał mi
    tracking number przesyłki którą wysłał 11 grudnia do rotterdamu i ona ma taki
    sam status.

    Marynarz

  • 20. Data: 2009-12-14 22:32:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "marynarz" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    Odpisz mu, że podejrzewasz, że jest oszustem i powiadomiłeś organa
    policyjne. I nic więcej. Sądzę, że sam zadba, by zerwać z Tobą kontakt.

    Od strony cywilnoprawnej może Cię pozwać o zapłatę za ten towar, no ale
    przecież Ty się przed tym nie uchylasz, więc to nie ma sensu. Problemem nie
    jest Twoja niechęć do zapłaty, tylko niechęć do kombinacji w sposobie
    zapłaty, która niesie ryzyko oszustwa.