  • 1. Data: 2009-12-14 17:22:25
    Temat: Isc do sadu czy dac sie skazac zaocznie?
    Od: Andrzej Dwojnowski <a...@p...onet.pl>

    Kilka tygodni temu przez nieuwage/zmeczenie wyjechalem
    z pracy na swiatlach postojowych zamiast normalnych.
    (Byl dzien, bylo widno). Nim jakis usluzny kierowca zdazyl
    mi zamrugac swiatlami zauwazylem kraweznika (bez
    samochodu) machajacego lizakiem. (Bez swiatel jechalem
    moze 50 m.)

    Zamiast skrecic w bok i pojechac dalej i tyle by mnie
    widzieli (w dodatku jechalem nie swoim autem!) podjechalem
    pod kraweznika i sie zatrzymalem.

    Odmowilem przyjecia mandatu; dostalem teraz wezwanie do
    sadu i zastanwiam sie teraz czy isc czy nie isc. Szkoda mi
    czasu; poza tym o wymiarze sprawiedliwosci zdanie mam jakie
    mam. Czy niepojscie wiaze sie z jakimis konsekwencjami?

    A.

  • 2. Data: 2009-12-14 17:59:25
    Temat: Re: Isc do sadu czy dac sie skazac zaocznie?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    >Czy niepojscie wiaze sie z jakimis konsekwencjami?

    Wezwanie jest obowiązkowe czy nie, masz pouczenie na wezwaniu?

  • 3. Data: 2009-12-14 18:29:59
    Od: Jawi <t...@p...pl>

    W dniu 2009-12-14 18:22, Andrzej Dwojnowski pisze:
    > Kilka tygodni temu przez nieuwage/zmeczenie wyjechalem
    > z pracy na swiatlach postojowych zamiast normalnych.
    > (Byl dzien, bylo widno.
    Dziwne żebyś jechał w nocy bez świateł. Choć...
    Równie dobrze mogłeś rozjechać dzieciaka na ulicy, no cóż każdy bywa
    zmęczony, ale usprawiedliwienie to żadne.

    > Zamiast skrecic w bok i pojechac dalej i tyle by mnie
    > widzieli (w dodatku jechalem nie swoim autem!) podjechalem
    > pod kraweznika i sie zatrzymalem.
    Oj widzieli by Cię widzieli.
    I mogłeś jechać, tym bardziej, że jechałeś nie swoim autem:))))
    Z takim podejściem powinieneś moim zdaniem stracić prawko i tyle.

    Mój brat postąpił tak jak Ty chciałeś i żałujesz.
    30 min po przyjeżdzie do domu zjawił się radiowóz. Co miał zapłacić jako
    mandat i tak zapłacił. Ech... szkoda gadać.

    Co do sprawy, ja kiedyś nie przyjąłem mandatu, ale miałem uzasadniony
    powód. Mandatu nie zapłaciłem. I żeby było smiesznie na policji do
    notatki przekazałem, że nie wypieram się wykroczenia tylko usasadnienia
    i okoliczności zdarzenia:)
    Podobno nie zatrzymałem się na "stop". A próbowałem udowodnić, że
    policjant na 100% nie mógł tego stwierdzić. Chodziło o widoczność,
    odległość i tłum ludzi między nami etc.

  • 4. Data: 2009-12-14 19:10:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Andrzej Dwojnowski wrote:

> [...]
    > czasu; poza tym o wymiarze sprawiedliwosci zdanie mam jakie
    > mam. Czy niepojscie wiaze sie z jakimis konsekwencjami?

    A jak jest na wezwaniu? Musisz czy nie.
    Opcje masz dwie, jak nie musisz i nie pojdziesz to dostaniesz co sąd
    zasądzi plus koszta. Pewnie ze trzy razy tyle co proponował policjant.
    Jak musisz to cie przy nastepnej kontroli doprowadzą.

    Jak pójdziesz i bedziesz inteligentnie wyglądał (ale nie bardziej niż
    sąd) to ci sąd zasądzi pewnie tyle samo co policjant plus koszta.

  • 5. Data: 2009-12-14 19:12:04
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Jawi wrote:
    > Dziwne żebyś jechał w nocy bez świateł. Choć...

    Spoko, jak kiedyś pół wrocławia przejechałem w ogóle bez świateł.
    I to o pierwszej w nocy. Doskonale się jechało.

  • 6. Data: 2009-12-14 20:32:51
    Od: "Michał Gut" <m...@w...pl>

    > Jak pójdziesz i bedziesz inteligentnie wyglądał (ale nie bardziej niż sąd)
    > to ci sąd zasądzi pewnie tyle samo co policjant plus koszta.

    chyba ze zlozy wniosek o samoukaranie karą w wysokosci 50pln

  • 7. Data: 2009-12-14 22:47:40
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Jawi" <t...@p...pl>

    > Dziwne żebyś jechał w nocy bez świateł. Choć...
    > Równie dobrze mogłeś rozjechać dzieciaka na ulicy,

    ... albo stonkę. Skąd stonka na ulicy zimą ?

  • 8. Data: 2009-12-15 23:11:03
    Od: "pmlb" <p...@d...com>

> [...]
    > czasu; poza tym o wymiarze sprawiedliwosci zdanie mam jakie
    > mam. Czy niepojscie wiaze sie z jakimis konsekwencjami?

    Bo on nie ciebie zatrzymywal ale mnie, ja jechalem bez swiatel, a ze
    zatrzymal sie jakis jelen i sie tym przyznal to zaplaci...
    90% skazanych to ci co sami sie przyznali.
    Trzeba bylo jechac dalej niech udowodni, ze miales tylko postojowe nawet jak
    by cie zaczeli scigac!
    Ja na tej zasadzie zaplacilem 50zl bardzo dawno temu, zatrzymalem sie z
    dobrej woli, wiedzialem, ze nie jade szybko tylko przepisowo, policja
    zatrzymywala innego ktory polecial, ale, ze ja sie zatrzymalem to mnie
    skazowali na 50zl i 6 punktow karnych... oraz puczenie policjanta: pan zes
    sie zatrzymal to pan ma cos na sumieniu i pan zaplacisz. - to fakt
    autentyczny:)) Od tamtej pory zawsze czuje sie niewinny, niech scigaja i
    napisza w raporcie za co chcieli mnie zatrzymac i udowdnia, ze jestem winny,
    to oni maja zrobic przed sadem nie ja.