  • 1. Data: 2009-12-14 14:34:14
    Temat: Czym różni się umowa dwustronnie zobowiązująca od umowy wzajemnej?
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Jak w temacie.
    Teoretycy wypowiadajcie się :)

  • 2. Data: 2009-12-14 14:57:36
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2009-12-14 15:34, wombi pisze:
    > Jak w temacie.
    > Teoretycy wypowiadajcie się :)

    A jaką odpwoiedż Ty proponujesz?

  • 3. Data: 2009-12-14 15:28:03
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Roman Rumpel pisze:
    > W dniu 2009-12-14 15:34, wombi pisze:
    >> Jak w temacie.
    >> Teoretycy wypowiadajcie się :)
    >
    > A jaką odpwoiedż Ty proponujesz?

    Tylko to, że każda umowa wzajemna jest dwustronnie zobowiązującą ale nie
    każda umowa dwustronnie zobowiązująca jest umową wzajemną.

    Tyle, że taka formułka bez przykładów jest mało przydatna.

  • 4. Data: 2009-12-14 15:33:20
    Od: BK <b...@g...com>

    On Dec 14, 4:28 pm, wombi <w...@u...to.onet.eu> wrote:

    > Tylko to, że każda umowa wzajemna jest dwustronnie zobowiązującą ale nie
    > każda umowa dwustronnie zobowiązująca jest umową wzajemną.
    >
    > Tyle, że taka formułka bez przykładów jest mało przydatna.

    Kazda? Darowizna jest dwustronnie zobowiazujaca? ;-)

  • 5. Data: 2009-12-14 15:35:10
    Od: BK <b...@g...com>

    > Tylko to, że każda umowa wzajemna jest dwustronnie zobowiązującą ale nie
    > każda umowa dwustronnie zobowiązująca jest umową wzajemną.
    >
    > Tyle, że taka formułka bez przykładów jest mało przydatna.

    A sorry cos mi sie na oczy rzucilo i przeczytalem, ze "kazda umowa
    jest dwustronnie zobowiazujaca" :-)

    Moj blad :)

  • 6. Data: 2009-12-14 15:59:13
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2009-12-14 15:34, wombi pisze:
    > Jak w temacie.
    > Teoretycy wypowiadajcie się :)

    Tu nie trzeba być teoretykiem. Trzeba tylko umieć czytać - art. 487 §2 kc.

    --
    @2009 Johnson

  • 7. Data: 2009-12-14 16:05:08
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 14-12-2009 15:34, wombi pisze:
    > Jak w temacie.
    > Teoretycy wypowiadajcie się :)

    Tym, że w umowie dwustronnie zobowiązującej (zwykłej, bo wzajemna to też
    dwustronnie zobowiązująca), świadczenie jednej strony nie jest
    odpowiednikiem (ekonomicznym) świadczenia drugiej strony. Np. A
    zobowiązuje się sprzedać należącą do niego nieruchomość w terminie do
    01.01.2010 r. innej osobie, a B zobowiązuje się, że nie będzie wypasał
    bydła na swojej nieruchomości.

    --
    .B:artek.

  • 8. Data: 2009-12-15 05:41:48
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    BK wrote:

    > Kazda? Darowizna jest dwustronnie zobowiazujaca? ;-)

    IMHO - obdarowany jest zobowiazany do "niebycia jawnieniewdziecznym" :-)

    Pozdro

    Maseł