  • 11. Data: 2009-08-06 08:34:41
    Temat: Re: Zawieszona działalność - ZUS chce składki za ten okres - co robić?
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 05 Aug 2009 19:37:46 +0200, GK napisał(a):

    > Witam,
    > Żona prowadziła działalność,

    Czy działalność została FAKTYCZNIE PRZERWANA i nie wykonywana?

    > którą zawiesiła w 2007 roku.

    Temat stary jak ... okres reformy SUS ;)
    Nie było czegoś takiego jak "zawieszenie" wykonywania DG.

    > Pozdrawiam i liczę na pomoc.

    Wracam do swojego pierwszego zapytania, i jeżeli odpowiedz jest twierdząca
    to zastanowiłbym się o złożeniu ZWUA z datą z tego 2007r.
    Po prostu - prowadzeniem DG nie jest uzyskanie (wykreślenie) wpisu w
    rejestrze przedsiębiorców, ale FAKTYCZNE PROWADZENIE DG które jest
    oZUSowane. Jeżeli ta DG została przerwana, zakończona w 2007 ale nie
    dochowano obowiązku zgłoszenia wyrejestrowania - to należy zrobić to teraz.
    Oczywiście data WYPEŁNIENIA ZWUA będzie obecna, ale data ZAKOŃCZENIA dg
    będzie z tego 2007r.

  • 12. Data: 2009-08-06 08:44:01
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

> [...]
    > teraz.
    > Oczywiście data WYPEŁNIENIA ZWUA będzie obecna, ale data ZAKOŃCZENIA dg

    Hmmm - stawiam piwo przeciwko oranzadzie, ze jednak zostala wyrejestrowana.
    Skoro autor watku twierdzi, ze "zawieszono" dzialalnosc i bylo to zwiazane
    ze skladaniem jakichs papierkow w ZUS-ie, to - z racji tego, ze nie istnialo
    zawieszenie - moglo byc to tylko wyrejestrowanie (ZWUA).
    Tak wiec linia obrony ma polegac na tym, ze - pomimo nie wyrejestrowania
    dzialalnosci z Urzedu Gminy (Miasta) - dzialanosc *faktycznie* nie byla
    wykonywana.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 13. Data: 2009-08-06 14:36:55
    Od: GK <g...@g...pl>

    SDD pisze:

> [...]
    > Tak wiec linia obrony ma polegac na tym, ze - pomimo nie wyrejestrowania
    > dzialalnosci z Urzedu Gminy (Miasta) - dzialanosc *faktycznie* nie byla

    Witam,
    Odnośnie złożonych przez żonę dokumentów niestety nie mogę się
    wypowiedzieć, dopiero wieczorem z domu, jak sprawdzę. Żona była dzisiaj
    w ZUS-ie i wyjasniała sprawę. Zmieniły się przepisy i za mniej więcej
    połowę okresu ZUS odstąpi od ściągania tych nieszczęsnych składek. Co do
    drugiej połowy to też jest szansa tylko żona musi jakieś formularze
    uzupełnić. Ale co i jak dokładnie postaram się opisać wieczorem. Sam się
    w tym nie orientuję.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 14. Data: 2009-08-06 16:43:33
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "GK" napisał:
    > Żona prowadziła działalność, którą zawiesiła w 2007 roku. Złożyła w ZUS-ie
    > stosowne dokumenty dowiadywała się tam, wszystko było w porządku. Dzisiaj
    > dostała pismo o zaległych 2-letnich składkach za ten okres z racji
    > ubezpieczenia zdrowotnego. Dla nas to bardzo duża kwota prawie 6 tys. zł z
    > odsetkami. Co robić?

    no właśnie, to co już inni zauważyli, to że zdaje sie w podanym czasie nie
    było możliwosci zawieszania działalnosci, wiec lepiej zapodaj jak to
    zawieszenie wykonała?:O)
    przyjeli w ZUSie i USie stosowne pisma?
    jeśli tak to powinna mieć ich kopie, albo potwierdzenie złożenia w
    urzędzie:O)

  • 15. Data: 2009-08-12 11:06:18
    Od: GK <g...@g...pl>

    Papa Smerf pisze:
> [...]
    > zawieszenie wykonała?:O)
    > przyjeli w ZUSie i USie stosowne pisma?
    > jeśli tak to powinna mieć ich kopie, albo potwierdzenie złożenia w

    Witam,
    Wyjaśnienie odnośnie całej sprawy. Żona była w ZUS i wszystko się
    pozytywnie wyjaśniło. Działalność była zawieszona (jak - nie wiem, żona
    dwa lata temu wypełniała pisma i druczki wg życzeń pań z ZUS-u), w
    każdym bądź razie pani w okienku na dokumenty popatrzyła i stwierdziła,
    że za połowę okresu nie należy się składka. Za drugą połowę (zmieniły
    się w między czasie przepisy) składka się powinna należeć, ale jeśli
    żona wypełni odpowiedni druczek (chyba o zakończeniu działalności -
    strzelam) to pani z drugiego okienka może podejmie decyzję o umorzeniu
    pozostałej części. I tak się stało. Do zapłaty została kwota za 1
    słownie: jeden miesiąc, która została zapłacona. Mam nadzieję, że więcej
    "przygód" z ZUS-em nie będzie.
    Pozdrawiam,
    Grzegorz

  • 16. Data: 2009-08-12 16:09:41
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "GK" napisał:
    > Mam nadzieję, że więcej "przygód" z ZUS-em nie będzie. Pozdrawiam,

    niepoprawny optymista z ciebie:O)