  • 1. Data: 2009-08-05 18:16:25
    Temat: rejestracja w urzędzie pracy
    Od: "Piter" <t...@o...pl>

    witam, jestem tegorocznym absolwentem uczelni wyższej, od jakiegoś czasu
    szukam pracy i coraz bardziej sie to przedłuża, podobno rejestracja w
    urzędzie pracy pomoże w taki sposób że będzie ubezpieczenie zdrowotne (w
    razie potrzeby wycięcia np wyrostka będzie problem bez tego) i czy ten okres
    będzie jakoś miał wpływ na przyszłą emeryturę, czy może się zdażyć że
    niepotrzebnie zabraknie tego 1 miesiąca

    PS. studentem jest się do chwili obrony pracy ?

  • 2. Data: 2009-08-05 22:26:54
    Temat: Re: rejestracja w urzędzie pracy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piter" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > będzie jakoś miał wpływ na przyszłą emeryturę, czy może się zdażyć że
    > niepotrzebnie zabraknie tego 1 miesiąca

    Ludzie.
    Kiedy Wy zrozumiecie, ze dzisiejszy system emerytalny jest zupelnie inny od
    tego, ktory obejmowal naszych dziadkow czy rodzicow!!!!
    *jedynym* kryterium otrzymania emerytury jest osiagniecie wieku emerytalnego
    (65 lat - w przypadku mezczyzn).
    Nawet jesli przepracowales w calym zyciu 1 dzien dostaniesz emeryture - z
    tym, ze moze to byc np. 5 gr miesiecznie.
    Nasi rodzice i dziadkowie nie mieli w zusie indywidualnych kont
    emerytalnych i oni - by dostac emeryture - musieli przeproacowac iles tam
    lat - ale za to maja gwarantowana pewna wysokosc tej emerytury. My nie mamy
    zagwarantowanej minimalnej wysokosci emerytury i moze si ezdarzyc, ze ktos
    np. bedzie dostawal 2 zl. 50 gr.

    Tak wiec *zapomnij* jak najszybciej o czyms takim jak "zabrakniecie 1
    miesiaca do emerytury".
    Rejestracja w PUP nie ma *zadnego*, ale to naprawde - zadnego - wplywu na
    uprawnienia emerytalne.

    Pozdrawiam
    SDD