  • 1. Data: 2009-08-05 13:49:48
    Temat: opłata za poświadczenie prawdy
    Od: Kazik <k...@l...localnet>

    Dajmy na to taką hipotetyczną sytuację - zamawiam drogi sprzęt na aukcji
    internetowej, płacę przelewem, kurier przywozi paczkę. Regulamin firmy
    kurierskiej zabrania otwierania paczek przed pokwitowaniem odbioru.
    Kwituję więc odbiór i proszę kuriera aby poczekał aż ja rozpakuje paczkę
    i sprawdzę czy to nie jest cegłówka - tak aby mógł poświadczyć to np. na
    policji. Wiadomo że kurierzy nie są chętni być ciągani w takich sprawach
    (kto jest?) więc daje mu przed otwarciem paczki 50zł za fatygę.

    Czy to zgodne z prawem?

    Kaziu

  • 2. Data: 2009-08-05 16:12:05
    Temat: Re: opłata za poświadczenie prawdy
    Od: "*piotr'ek*" <p...@g...pl>

    > Wiadomo że kurierzy nie są chętni być ciągani w takich sprawach (kto
    > jest?) więc daje mu przed otwarciem paczki 50zł za fatygę.
    >
    > Czy to zgodne z prawem?

    Jak PITa wypełnisz, opłacisz ZUS itp. itd. to tak... a jak nie to też
    przejdzie.

    Inż.prawa