  • 111. Data: 2008-04-05 13:31:19
    Temat: Re: Zatrzymanie siłą przez ochronę + olewka policji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik pisze:

    > Tylko, ze jest pewna różnica pomiędzy "wleczeniem Bóg wie dokąd", a
    > poleceniem do przejścia do pokoju ochrony, który jest obok.

    Weź mnie nie rozweselaj.

  • 112. Data: 2008-04-05 13:33:51
    Temat: Re: do obrońców złodziei
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft7pi3$kug$3@atlantis.news.neostrada.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

    > Ta, a nawet tam przetrzymywać do czasu przyjazdu Policji.
    Ale bzdury teraz walisz.
    Nie chce mi się już teraz nawet podstawy prawnej żądać, sam powinieneś ją
    podać.
    Tylko nie ma, co?

    --
    Jotte

  • 113. Data: 2008-04-05 13:41:45
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft6qh2$kms$1@inews.gazeta.pl witek
    <w...@g...pl.invalid> pisze:

    > Myślałem, że blondynka. To by wszystko wyjasniało.
    Na jakiej podstawie prawnej?

    --
    Jotte

  • 114. Data: 2008-04-05 13:45:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > Tylko, ze jest pewna różnica pomiędzy "wleczeniem Bóg wie dokąd",
    > a poleceniem do przejścia do pokoju ochrony, który jest obok.

    A na jakiej podstawie stróż może mi wydać takie *polecenie*?
    Zaprosić, zaproponować - to może. A ja sam wybiorę gdzie wolę
    poczekać na policję - tam czy w miejscu zatrzymania.
    Niejeden chętnie skorzysta żeby nie stać na widoku w takiej
    niekomfortowej sytuacji, ale inny bezpieczneij poczuje się
    przy ludziach.

  • 115. Data: 2008-04-05 13:49:49
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał

    > To trochę co innego. poza tym i tak by wydali polecenie przejścia
    > z nimi do pokoju.

    Mam wątpliwość czy mają takie prawo.

    > Radiowóz może jechać i godzinę. Nikt nie będzie z gościem tam stał
    > tyle czasu.

    A, jak nie to nie, nie muszą :)

  • 116. Data: 2008-04-05 13:50:51
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Apr 2008 11:26:14 +0200, SJS napisał(a):

    > źle żeście dywagowali
    > podałem fragment ustawy i nie ma watpliwości SJS

    Po pierwsze zakładasz dodatkowe wątki -- nie wiadomo po co.
    Po drugie cieszę się, że potrafisz przez gógla trafić na stronkę z
    wyjaśnieniami (co nie oznacza, że podajesz jakiekolwiek "fragmenty
    ustawy"), szkoda, że nie potrafisz zajrzeć do samej ustawy.

    Dodam zatem, że art. 36 ust. 1 pkt 3 zezwala na ujęcie osoby, która
    bezpośrednio zagraża mieniu *w celu oddania tych osób policji*, ale ani
    ten przepis, ani też art. 38 ust. 2 nie dają pracownikom ochrony
    uprawnienia do przetrzymywania ujętych osób w jakimkolwiek pomieszczeniu.

    Zauważ także, że przepisy o środkach przymusu wprowadzają dodatkowe
    obostrzenia.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 117. Data: 2008-04-05 13:59:43
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ft7u5c$jhf$3@nemesis.news.neostrada.pl Robert Tomasik
    <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > Tylko, ze jest pewna różnica pomiędzy "wleczeniem Bóg wie dokąd", a
    > poleceniem do przejścia do pokoju ochrony, który jest obok.
    Poleceniem ochroniarza?
    A co są warte (podstawa) jego "polecenia"?
    Osobiście byłem niegdyś kilkakrotnie zaczepiany przez ochroniarzy i za
    każdym razem załatwiałem sprawę w prosty sposób: won, wzywaj policję albo ja
    wezwę policję.
    Jeden, jedyny raz pachoł coś usiłował pyskować (w Carrefour'ze), że on też
    może policję, ale jak zacząłem wybierać numer i posłałem go po przełożonego
    to spasował.
    Odnoszę jednak wrażenie, że świadomość ograniczeń w działaniach tzw. ochrony
    dotarła już zarówno do klientów sklepów jak i do burków pilnujących, bo od
    dłuższego czasu incydentów na tym tle nie doświadczyłem, a ponadto zrobili
    się jakby uprzejmi chyba.

    --
    Jotte

  • 118. Data: 2008-04-05 14:30:24
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

> [...]
    > ten przepis, ani też art. 38 ust. 2 nie dają pracownikom ochrony
    > uprawnienia do przetrzymywania ujętych osób w jakimkolwiek pomieszczeniu.

    \nie zabraniają

    > Zauważ także, że przepisy o środkach przymusu wprowadzają dodatkowe
    > obostrzenia.
    a wskaż je
    SJS

  • 119. Data: 2008-04-05 14:31:43
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Dokładnie tak jest.

    to znaczy tak ci sie wydaje
    SJS

  • 120. Data: 2008-04-05 14:33:40
    Od: "SJS" <s...@w...pl>

    > Tyle, że ochrona nie ma prawa stosowania śpb w przypadku
    > niepodporządkowania się poleceniom (jeśli osobnik nie stwarza zagrożenia).
    > Ochrona to nie Policja.

    jeśłi chce wyjść z towarem to ustawa zezwala na użycie siły
    SJS