  • 1. Data: 2008-04-04 13:20:47
    Temat: myjnia - ceny netto??
    Od: "Michał" <brak maila@poczta.onet.pl>

    witam,
    dzisiaj po umysiu samochodu zaplacilem i poprosilem o fakture, jak
    powiedzialem o f-rze to kazno mi dop;lacic vat... czyli ceny przy wjezdzie
    sa cenami netto.. nie jest to przypadkiem niezgodne z jakimis przepisami?
    pozdrawiam
    Michal

  • 2. Data: 2008-04-04 14:52:48
    Temat: Re: myjnia - ceny netto??
    Od: l...@g...com

    > nie jest to przypadkiem niezgodne z jakimis przepisami?

    jest, zgodnie z ustawą o cenach (art. 3 ust. 1 pkt. 1):

    "cena - wartość wyrażoną w jednostkach pieniężnych, którą kupujący
    jest obowiązany zapłacić przedsiębiorcy za towar lub usługę; w cenie
    uwzględnia się podatek od towarów i usług oraz podatek akcyzowy,
    jeżeli na podstawie odrębnych przepisów sprzedaż towaru (usługi)
    podlega obciążeniu podatkiem od towarów i usług oraz podatkiem
    akcyzowym",

    czyli, jeżeli inaczej nie stwierdzono, podana cena jest ceną brutto.

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2008-04-04 15:01:37
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Michał" <brak maila@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sa cenami netto.. nie jest to przypadkiem niezgodne z jakimis przepisami?

    znajomy ma myjnie i na cenniku ma podane ceny netto, jak ktos chce fakture
    to doplaca vat

    Adas
    chrysler voyager 3,3 v6 '98
    fiat bravo 1,9 jtd gt '01

  • 4. Data: 2008-04-04 16:34:13
    Od: leon <l...@n...interia.pl>

    Dnia 04-04-2008 o 15:20:47 Micha? <brak <m...@p...onet.pl>> napisał(a):

> [...]
    > wjezdzie
    > sa cenami netto.. nie jest to przypadkiem niezgodne z jakimis przepisami?

    paragrafy juz napisano - jak bardzoo Ci sie nie spodobalo to co zrobili -
    to zglos do US

    leon
    --
    "Jeżeli przyjmiemy, ze pi wynosi 2,87 to otrzymamy błędne koło"
    - Łysa Śpiewaczka - EUGENE IONESCO

  • 5. Data: 2008-04-04 16:59:59
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Fri, 4 Apr 2008 17:01:37 +0200, Adas napisał(a):

    > znajomy ma myjnie i na cenniku ma podane ceny netto, jak ktos chce fakture
    > to doplaca vat

    Czyli chwalisz sie, ze robi na czarno?

    --
    marcin

  • 6. Data: 2008-04-04 17:34:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adas pisze:

    > znajomy ma myjnie i na cenniku ma podane ceny netto, jak ktos chce fakture
    > to doplaca vat

    I teraz może ci podziękować za kontrolę skarbową ;->

  • 7. Data: 2008-04-04 20:04:50
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    wiadomości news:0g5ic5-ke7.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > I teraz może ci podziękować za kontrolę skarbową ;->

    Jasne, inny przyklad:
    centrum Szczecina, jeden z wiekszych serwisow niemieckich aut
    (nieautoryzowany) posiada duzy napis: "Wszystkie ceny sa cenami netto"
    I tak juz kilka lat, myslisz ze mieli jakies z tym problemy?

    W wielu miejscach widzialem takie napisy i nikt z tego powodu nie mial
    problemow.

  • 8. Data: 2008-04-04 20:06:35
    Od: "Daniel" <d...@o...eu>

    Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Czyli chwalisz sie, ze robi na czarno?

    Co robi na czarno? Placi zus, placi zdrowotne, oplaca pracownikow i
    wszystkie skladki za nich, wiec nie mow ze robi na czarno.
    Po takich odzywkach jak Twoje, widze dlaczego jedni maja wlasny interes i
    zarabiaja, a dlaczego inni pracuja na etacie i cale zycie marudza, ze im
    malo...

  • 9. Data: 2008-04-04 20:19:21
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Daniel wrote:

    > Użytkownik "zly" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Co robi na czarno? Placi zus, placi zdrowotne, oplaca pracownikow i
    > wszystkie skladki za nich, wiec nie mow ze robi na czarno.

    Szkoda tylko że VATu nie płaci. Skoro VATu nie, to pewnie i dochodowego. To
    to nie jest na czarno?

    p. m.

  • 10. Data: 2008-04-04 20:22:16
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dnia Fri, 4 Apr 2008 22:04:50 +0200, Daniel napisał(a):

> [...]
    > I tak juz kilka lat, myslisz ze mieli jakies z tym problemy?
    > W wielu miejscach widzialem takie napisy i nikt z tego powodu nie mial

    Lol
    Po pierwsze jest informacja, ze to sa ceny netto, a nie dowiadujesz sie o
    tym przy kasie.
    Po drugie tak czy siak czy chcesz fv czy nie, zaplacisz cene brutto, razem
    z vatem. Nie ma tak, ze mowisz, ze nie chcesz faktury i niech sprzedadza ci
    po cenie netto. Przynajmnie w legalnych punktach, a nie u cwaniaczkow
    ktorzy polowe towaru sprzedaja na lewo
    --
    marcin