  • 1. Data: 2009-06-25 17:24:43
    Temat: Zastępstwo procesowe
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    Witam.

    Może ktoś znający procedury mnie oświetli...
    Prosta, drobna sprawa przed sądem cywilnym. Wszystko jest w zasadzie jasne -
    czy powódka może scedować uczestnictwo w ewentualnych rozprawach np. na męża?
    Na adwokata przy takiej drobnostce szkoda kasy, zgromadzona jest cała
    dokumentacja a w domu masa dzieci, płaczą, oddalanie się jest więc niewskazane.

    Idzie jakoś formalnie to przeprowadzić i wysłać do sądu połówkę? Albo np.
    teściową? :).

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 2. Data: 2009-06-25 18:10:20
    Temat: Re: Zastępstwo procesowe
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Czapla pisze:

    > w domu masa dzieci, płaczą, oddalanie się jest więc niewskazane.

    Mąż niech się zajmie domem i dziećmi ...

    --
    @2009 Johnson

  • 3. Data: 2009-06-25 18:17:11
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 25 Cze, 19:24, "Czapla" <k...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    >
    > Idzie jakoś formalnie to przeprowadzić i wysłać do sądu połówkę? Albo np.

    Art. 87.
    § 1. Pełnomocnikiem może być adwokat lub radca prawny, a w sprawach
    własności
    przemysłowej także rzecznik patentowy, a ponadto osoba sprawująca
    zarząd
    majątkiem lub interesami strony oraz osoba pozostająca ze stroną w
    stałym stosunku
    zlecenia, jeżeli przedmiot sprawy wchodzi w zakres tego zlecenia,
    współuczestnik sporu, jak również rodzice, małżonek, rodzeństwo lub
    zstępni
    strony oraz osoby pozostające ze stroną w stosunku przysposobienia.

    Więc może. Tylko taka czynność jak przesłuchanie stron musi się odbyć
    osobiście.

  • 4. Data: 2009-06-25 18:19:50
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Czapla wyskrobał(a):
> [...]
    > płaczą, oddalanie się jest więc niewskazane.
    >
    > Idzie jakoś formalnie to przeprowadzić i wysłać do sądu połówkę? Albo

    Małżonek tak, ale teściowa to nie bardzo. Chyba, że jest adwokatem
    jednocześnie :) No i pełnomocnictwa trzeba udzielić i tak.

    --
    .B:artek.

  • 5. Data: 2009-06-25 20:03:00
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    Czy pełnomocnictwo dla małzonka ma mieć jakąś szczególną formę, np. być opłacone, czy
    może być z prawem udzielania dalszych pełnomocnictwa, i w ilu egzemplarzach
    przedstawić w sądzie?
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2009-06-25 23:18:13
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Małżonek tak [...] No i pełnomocnictwa trzeba udzielić i tak.

    Musi być notarialne, czy wystarczy zwykła bumaga?

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 7. Data: 2009-06-25 23:20:04
    Od: "Czapla" <k...@p...onet.pl>

    > Mąż niech się zajmie domem i dziećmi ...

    Dzieciom może się nie spodobać opakowanie mleka...:)

    Pozdrawiam

    Czapla

  • 8. Data: 2009-06-26 07:05:33
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 26 Jun 2009 01:18:13 +0200, Czapla napisał(a):

    > Musi być notarialne, czy wystarczy zwykła bumaga?

    Zwykły papier.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    [Reklama]: Potrzebny tani i dobry fotograf we Wrocławiu?

  • 9. Data: 2009-06-26 07:29:49
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    ąćęłńóśźż wyskrobał(a):
    > Czy pełnomocnictwo dla małzonka ma mieć jakąś szczególną formę, np.
    > być opłacone, czy może być z prawem udzielania dalszych
    > pełnomocnictwa, i w ilu egzemplarzach przedstawić w sądzie?

    Zwykła forma pisemna, z opłaty skarbowej jest zwolnione, udzielanie dalszych
    pełnomocnictw nie wchodzi tutaj w grę, a w wystarczy w jednym egzemplarzu
    dla sądu.

    --
    .B:artek.

  • 10. Data: 2009-06-26 08:27:32
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 26 Cze, 09:29, ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote:
    > ąćęłńóśźż wyskrobał(a):

    > Zwykła forma pisemna, z opłaty skarbowej jest zwolnione,

    Na jakiej podstawie to zwolnienie?