  • 1. Data: 2009-06-25 10:44:11
    Temat: czy to karalne? - pytanie o tresc spamu panoramy internetu ;)
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    tak sobie przegladam poczte i wlasnie dostalem ciekawy spam od panoramy
    internetu

    standardowy belkot o tym jacy to sa wspaniali, ile zapytan, no i sedno
    sprawy, czyli weryfikacja danych firmy i dalej cos takiego

    "Weryfikacja nie wiąże się z ponoszeniem opłat i zajmuje nie więcej niż 3
    min*

    Proszę kliknąć w adres weryfikacji:" tu link do strony weryfikacyjnej ;)

    aby bylo ciekawiej, "3 min" jest specjalnie wyboldowane, aby trudniej bylo
    dostrzec gwiazdke i aby ktos pomyslal ze gwiazdka tyczy sie tych 3 minut,
    natomiast jak nietrudno sie zorientowac, na samym dole drobnym drukiem, mamy
    takie o to wyjasnienie gwiazdki

    "*Opłata za sms weryfikujący nr tel. Weryfikującego jako jedynego
    uprawnionego do wprowadzenia zmian w Danych Firmy wynosi 6zł netto zgodnie
    ze stawkami operatorów GSM i jest jedynym kosztem w całym procesie
    weryfikacji."

    czy to wszystko tak na legalu, czy moze jednak nie do konca

  • 2. Data: 2009-06-25 10:47:57
    Od: r...@m...com

> [...]
    > weryfikacji."
    >
    > czy to wszystko tak na legalu, czy moze jednak nie do konca

    Czemu prawie zawsze ceny sms premium czy w ogóle koszty usług
    telekomunikacyjnych podaje się netto?

    Ale za to wynagrodzenia - zawsze brutto?

    wg mnie powinno być dokładnie na odwrót.

  • 3. Data: 2009-06-25 10:51:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@m...com pisze:

    > Czemu prawie zawsze ceny sms premium czy w ogóle koszty usług
    > telekomunikacyjnych podaje się netto?

    Bo dla firm koszt VAT jest neutralny.

    > Ale za to wynagrodzenia - zawsze brutto?
    >
    > wg mnie powinno być dokładnie na odwrót.

    Czyli co? Proponujemy wynagrodzenie Xzł, jeśli mieszkasz w Warszawie,
    Yzł, jeśli poza, Zzł, jeśli mieszkasz w Warszawie i pracujesz gdzieś
    indziej na etacie i z tamtego etatu wykorzystujesz co miesiąc kwotę
    wolna, Azł, jeśli pracujesz poza Warszawą i poza tym masz inny etat, z
    którego wykorzystujesz kwotę wolną
    itd.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2009-06-25 10:52:30
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <r...@m...com> napisał w wiadomości

    > Czemu prawie zawsze ceny sms premium czy w ogóle koszty usług
    > telekomunikacyjnych podaje się netto?
    >
    > Ale za to wynagrodzenia - zawsze brutto?

    chyba czysto teoretycznie zadajesz to pytanie :)

  • 5. Data: 2009-06-25 11:02:00
    Od: r...@m...com

    >   Bo dla firm koszt VAT jest neutralny.

    Większość abonentów telekomunikacyjnych to jednak abonenci prywatni.

> [...]
    > indziej na etacie i z tamtego etatu wykorzystujesz co miesiąc kwotę
    > wolna, Azł, jeśli pracujesz poza Warszawą i poza tym masz inny etat, z

    A jakie ma znaczenie miejscowość w której mieszkam?

  • 6. Data: 2009-06-25 11:08:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@m...com pisze:

    > A jakie ma znaczenie miejscowość w której mieszkam?

    Koszty uzyskania przychodu.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-06-25 11:15:52
    Od: r...@m...com

    >   Koszty uzyskania przychodu.

    A kogo to interesuje?

    Pracodawca nie rozlicza mnie z kosztów podróży (bilet miesięczny czy
    utrzymanie samochodu i paliwo) ani nie zwraca tych kosztów.

  • 8. Data: 2009-06-25 12:18:42
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 25 Cze, 13:15, r...@m...com wrote:

    > A kogo to interesuje?

    Urząd skarbowy. Pracując poza miejscem zamieszkania płacisz niższy
    podatek, więc zarabiasz więcej netto.

    --
    Regards
    Matt

  • 9. Data: 2009-06-25 13:05:23
    Od: r...@m...com

    > Urząd skarbowy. Pracując poza miejscem zamieszkania płacisz niższy
    > podatek, więc zarabiasz więcej netto.

    Masz na myśli miejsce zamieszkania czy zameldowania?

  • 10. Data: 2009-06-25 13:14:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    r...@m...com pisze:

    > Masz na myśli miejsce zamieszkania czy zameldowania?

    Teoretycznie, według przepisów, ważne jest miejsce zamieszkania. W
    praktyce stosuje się miejsce zameldowania.

    --
    Liwiusz