  • 1. Data: 2009-06-25 18:54:54
    Temat: TV sat "N" - przechowuja dane klientow po wygasnieciu umowy
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    Hej

    Dzisiaj sie wydalo, ze telewizja satelitarna Nka przechowuje dane
    klientow po wygasnieciu umowy ;)
    Tak z ciekawosci pytam czy ma do tego prawo?

    Wydalo sie dlatego, ze kiedys mialem juz z nia umowe, ktore zostala
    zawarta na _stary_ adres zameldowania. Umowa zostala rozwiazane po
    uplywnie czasu na jaki zostala zawarta. Wypowiadajac ta umowe, na 100%
    w pismie bylo info o cofnieciu zgody (jesli byla wyrazona) na
    przetwarzanie danych (a bylo na 100% bo zawsze to dopisuje).

    Teraz, po uplywie pol roku zdecydowalem sie podpisac umowe ponownie, z
    tym ze z nowym adresem zameldowania.
    Umowa byla zawierana droga telefoniczna - podalem wszystkie dane itd.
    Oczywiscie slowa nie bylo o starym adresie zameldowania (bo i po co).
    A dzisiaj niespodzianka ;) Kurier przywiozl dekoder z umowa, ktora
    UWAGA ma __stary__ adres zameldowania! ;) A jako korespondencyjny,
    aktualny adres zameldowania, ktory im podalem przy zawieraniu umowy ;)

    Pytanie:
    Czy Nka miala prawo przechowywac moje dane po rozwiazaniu umowy?
    Domyslam sie, ze musza miec jakas baze danych, w ktorych rekordy sa
    rozpoznawane po PESELu. Bo inaczej skad by teraz moje dane skojarzyli
    ze starym adresem ;)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2009-06-25 19:02:33
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafal M wrote:

    > Pytanie:
    > Czy Nka miala prawo przechowywac moje dane po rozwiazaniu umowy?

    tak.
    tak długo jak wymagają teog od nich inne przepisy.
    Np idziesz do sądu po miesiącu mówiąc, że nadpłaciłeś i chcesz zwrotu, a
    oni danych już nie mają.
    Będą je trzymać minimum 10 lat, żeby po tym czasie zamiast dokumentów
    móc powiedzie, przedawniło się.

    > Domyslam sie, ze musza miec jakas baze danych, w ktorych rekordy sa
    > rozpoznawane po PESELu. Bo inaczej skad by teraz moje dane skojarzyli
    > ze starym adresem ;)

    tak, i to był ewidentny błąd operatora, że nie zweryfikował danych tylko
    pojechał z rozpędu. Ale prawo ich posidania mają.