  • 41. Data: 2003-06-12 07:44:26
    Temat: Re: Zartrzymane prawo jazdy
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >nie mieszaj uprawnień do kontroli drogowej z uprawnieniami w
    >procesie karnym, bo to dwie zupełnie inne płaszczyzny.
    To nie ja mieszam ! To przecież ty odwołałeś sie do kpk i kk !
    Ja twierdze, ze w kpk czy kk uprawnień do wykonywania kontroli w
    stosunku do kierowcy NIE ma i to dla każdego (tak dla Policji, jak i
    dla prokuratora). Od początku pisałem takie uprawnienia jak :
    - używanie przyrządów kontrolno pomiarowych (w tym alkomatu)
    - zatrzymanie dokumentu prawa jazdy
    - żądania poddania się przez kierującego badaniu w celu ustalenia
    zawartości w organizmie alkoholu oraz przymuszenia go w razie odmowy
    należą do Policji i wynikają jedynie z PoRD. Kpk NIE nadaje jej,
    Policji, ani prokuratorowi takich uprawnień.

    >Do przeprowadzenia kontroli drogowej policjant nie potrzebuje zgody
    >prokuratora ani żadnych podejrzeń.
    Nikt tego nie kwestionuje ! Zakwestionuj to co ja napisałem:
    prokurator nie ma uprawnień do czynności j.w. pomimo, że działa w
    oparciu o kpk. A ty powołując się na zaspisy kpk próbowałeś to
    udwodnić. Jeśli prokurator ma "sprawdzić", to NIE oznacza to, że w
    dowolny, każdy jaki mu przyjdzie do głowy sposób, tylko zgodnie z
    prawem i zgodnie z ustawowymi uprawnieniami.

    >uprawnienie ograniczono do dróg publicznych uznając, że taka kontrola na
    >prywatnym podwórku była by nadmiernym pogwałceniem wolności obywatelskich.
    Jednak, jeśli zastosują 297 §1. kpk, to już NIE będzie gwałtu (bo to
    kpk) ?

    >W wypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa sprawa wygląda zupełnie
    Jak ? Policjant widzi, jak pijany prowadzi pojazd, to wtedy NIE
    podejrzewa przestępstwa ? A co zakłada ? Że jest 'cacy' i od udaje, że
    to zwykła kontrola drogowa i może uda mu się wyczuć woń alkoholu ?

    >Nawet na drodze publicznej nie ma przeciwwskazać, by zatrzymać kierującego,
    A ty z uporem maniaka ! NIE o drodze publicznej piszemy !

    >więc niestety należy stosować procedurę kpk,
    >czyli wypełnić tę całą masę papierów.
    Nie o papiery i ich wypełnianie chodzi, tylko o uprawnienia !

    I by nie pisać wkoło nie na temat (pominąłeś cały mój poprzedni list).
    Odpowiedz na pytanie: czy w/g ciebie prokurator na podstawie (kpk lub
    innej ustwy) może kontrolować (plus wszystkie czynności kontrolne j.w.
    z początku listu) pijanego kierowcę na jego prywatnym, ogrodzonym
    podwórku ?

    Artur Golański

  • 42. Data: 2003-06-12 08:09:43
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > należą do Policji i wynikają jedynie z PoRD. Kpk NIE nadaje jej,
    > Policji, ani prokuratorowi takich uprawnień.

    Nadaje je art.308 Kpk.Ile razy można to powtarzać?

> [...]
    > innej ustwy) może kontrolować (plus wszystkie czynności kontrolne j.w.
    > z początku listu) pijanego kierowcę na jego prywatnym, ogrodzonym

    Jęśli zachodzi uzasadnione podejrzenie popełnienia przestępstwa to może
    ("ręcyma" policjanta).
    Tylko nie mów że nie wystarczy podejrzenie gdyż nawet znalezienie zwłok nie
    swiadczy o morderstwie a jest jedynie uzasadnionym podejrzeniem popełnienia
    przestępstwa (dopiero czynności w niezbędnym zakresie wykluczą
    samobójstwo ).Żeby nie lać wody podam przykład:przed bramą prywatnej posesji
    leżą zwłoki a za brama w samochodzie siedzi zalany w trupa kierowca.Uważasz
    że policja ani prokurator nie sprawdzi trzeźwości i nie skontoluje tego
    człowieka na prywatnej posesji.Przypominam że jest tylko podejrzenie.Uważam
    że właśnie po to jest art.308 Kpk który daje duże uprawnienia tak policji
    jak i prokuratorowi.Ty chciałbyś aby miał zastosowanie tylko do
    potwierdzonego przestępstwa a jest to nielogiczne.Właśnie po to jest
    art.308Kpk aby mozna było fakt przestępstwa potwierdzić.I nie za miesiąc ale
    "już" , bez zbędnych ceregieli i papierów.A więc daje uprawnienia do wejścia
    na teren prywatny nbez nakazu i poddania delikwenta badaniu.Klient poskarżyć
    będzie się mógł w terminie późniejszym;))

    Pozdr
    Leszek

  • 43. Data: 2003-06-12 10:41:32
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Leszek" <l...@p...fm> napisał:

    >("ręcyma" policjanta).
    Bo sam nie może i dodatkowo nie może nakazać czegoś, do czego
    policjant nie jest upoważniony.

    >Ty chciałbyś aby miał zastosowanie tylko do
    >potwierdzonego przestępstwa a jest to nielogiczne.
    To nie ja jestem nielogiczny, tylko ewentualnie ten, który ustanowił
    taki zapis. Tam, gdzie użyto zwrotu 'uzasadnione podejrzenie', to tak
    jest i to wystarczy. Art. 308 stanowi jednoznacznie 'dowodów
    przestępstwa'- nie ma 'podejrzewania przestępstwa'.
    Jesli przestępstwo jest faktem, to wtedy następują czynności w
    'stosunku do osoby podejrzanej.'

    >art.308Kpk aby mozna było fakt przestępstwa potwierdzić.
    Raczej, aby ustalić sprawcę, bo przestępstwo już musiało być.

    >"już" , bez zbędnych ceregieli i papierów.A więc daje uprawnienia do wejścia
    >na teren prywatny nbez nakazu i poddania delikwenta badaniu.
    Zgoda, ale na podstawie art. 308 dopiero po ujawnieniu przestępstwa i
    tylko w stosunku do osoby podejrzanej.

    >Klient poskarżyć będzie się mógł w terminie późniejszym;))
    Czyli też masz wątpliwości co do prawnej zasadności tego działania ?

    Artur Golański

  • 44. Data: 2003-06-12 18:04:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał:

    >podstawowy błąd w rozumowaniu. Otóż spójrz na art. 297 kpk: §1.
    Ciekawym co Robert w/s poniższego przykładu:

    Artur Golański

  • 45. Data: 2003-06-12 18:34:27
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Zgoda, ale na podstawie art. 308 dopiero po ujawnieniu przestępstwa i
    > tylko w stosunku do osoby podejrzanej.

    Nie, zrozum, że czynności z art.308 są formą wszczęcia postępowania
    przygotowawczego, które wszczyna się kiedy jest uzasadnione podejrzenie.
    Czytaj całość, łącznie z tytułem rozdziału, a nie jedno sformułowanie.

    KG

  • 46. Data: 2003-06-12 18:35:42
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik wrote:
    > Wówczas to wszczęciem postępowania będzie pierwsza
    > dokonana czynność procesowa i o ile podejrzenia nie potwierdzą się, to po
    > prostu wydaje się odmowę wszczęcia.

    No właśnie, odmowę wszczęcia, czy umorzenie? Przecież sam fakt dokonania
    czynności jest wszczęciem postępowania, więc po wszczęciu nie można
    chyba odmówić...

    KG

  • 47. Data: 2003-06-12 18:52:33
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No właśnie, odmowę wszczęcia, czy umorzenie? Przecież sam fakt dokonania
    > czynności jest wszczęciem postępowania, więc po wszczęciu nie można
    > chyba odmówić...

    Czynności w niezbędnym zakresie mają wyjasnić sprawę i dać odpowiedź na
    pytanie czy wydać postanowienie o wszczęcia dochodzenia czy też nie.
    Nie myl postępowania wyjaśniającego z dochodzeniem.

    Pozdr
    Leszek

  • 48. Data: 2003-06-12 18:56:04
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > Nie, zrozum, że czynności z art.308 są formą wszczęcia postępowania
    > przygotowawczego, które wszczyna się kiedy jest uzasadnione podejrzenie.
    > Czytaj całość, łącznie z tytułem rozdziału, a nie jedno sformułowanie.

    Artur rozumie ;)) Tylko jakoś mu jest głupio się przyznać.

    Pozdr
    Leszek

  • 49. Data: 2003-06-12 19:55:08
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Leszek wrote:
    > Czynności w niezbędnym zakresie mają wyjasnić sprawę i dać odpowiedź na
    > pytanie czy wydać postanowienie o wszczęcia dochodzenia czy też nie.
    > Nie myl postępowania wyjaśniającego z dochodzeniem.

    dokonanie czynności procesowej w ramach dochodzenia w niezbędnym
    zakresie (art.308 kpk) stanowi wszczęcie postępowania, odpowiedź na
    pytanie czy wszczynać, czy nie dają czynności sprawdzające (art.307 kpk)

    KG

  • 50. Data: 2003-06-12 20:19:34
    Od: "Leszek" <l...@p...fm>

    > dokonanie czynności procesowej w ramach dochodzenia w niezbędnym
    > zakresie (art.308 kpk) stanowi wszczęcie postępowania,

    Gdzie w art.308 widzisz pojęcie "dochodzenie" ? Ja nie widzę.
    Widzę natomiast że prokurator może umorzyć postępowanie a Ty pisałeś że po
    wykonaniu czynności nie może.

    Pozdr
    leszek