  • 1. Data: 2006-04-22 20:15:33
    Temat: Zarekwirowano mi (swiadek) plyty oraz dysk - co dalej?
    Od: "Radeckiii" <r...@g...com>

    Witam,
    opisze krotko moja sprawe.
    Kilka dni temu wgralem koledze na jego palmtopa Automape z mojej plyty,
    (ktora byla z kolei kopia jego plyty), za posrednictwem jego komputera. Obie
    plytki byly "nielegalne". Wgralem mu ten program, poniewaz on sam nie
    potrafil...
    Jak sie pozniej dowiedzialem kolega mial zamiar sprzedac palmtopa wraz z
    wgranymi mapami na Allegro (nie wiedzialem o tym podczas wgrywania map). Tak
    sie stalo ze "kupcem" z Allegro byl funkcjonariusz z PG.
    Kolega zostal zatrzymany, przeszukano mu mieszkanie oraz zarekwirowano owego
    palmtopa oraz laptopa.
    Na pytanie kto wgral mape "kolega" odparl, ze ja po czym zrobiono mi "nalot"
    (2 policjantow, 2 bieglych). Znaleziono u mnie na kompie tylko cracka do
    Automapy (na dodatek jakiejs starej wersji), oraz w/w. plyte z Automapa.
    Zarekwirowano mi twardy dysk (na nim: muzyka, filmy, gry, kilka normalnych
    "fikolkow") oraz kilka "pierwszych lepszych" plyt CD i DVD lezacych na
    biurku: (XP SP2 PL, oraz rozne gierki), wszystko to zostalo pobrane z netu.
    Jak sie dowiedzialem nie jestem podejrzanym ani oskarzonym, tylko
    swiadkiem....

    Zabrano mnie na komende w celu przesluchania, gdzie zeznalem (zgodnie z
    prawda), ze wgranie automapy bylo jedynie jednorazowa przysluga, z ktorej
    nie mialem zadnych korzysci, zwlaszcza materialnych, ot zwykla przysluga.
    Zeznalem takze ze nielegalne oprogramowanie, ktore posiadalem na dysku oraz
    plytach bylo pobrane z netu i uzywane tylko i wylacznie na moj wlasny
    uzytek. Nie nagrywalem, nie sprzedawalem, itp.

    Policja wpadajac do mojego mieszkania myslala ze znajdzie tutaj niewiadomo
    ile palmtopow oraz jakas kopiarnie Bog wie czego.... Niestety zawiedli
    sie.... Jestem jednym z wielu zwyklych uzytkownikow komputera, ktorzy
    (niestety) maja wiekszosc oprogramowania nielegalna...
    ---
    Mam nastepujace pytania:
    1. jaka kara mi grozi za te przysluge (wgranie mapy).......?
    2. czy mozliwe jest umorzenie ze wzgledu na niska szkodliwosc? (jak
    wspomnialem nie nagrywalem, nie sprzedawalem, nie czerpalem korzysci, 1
    program = 1 plyta (brak kolejnych duplikatow))
    2. czy odzyskam swoj dysk?
    2.1. jesli tak to czy bedzie on "wyczyszczony" czy tez nienaruszony?
    3. Czy policja moze dokonac ponownego przeszukania? (zostalem zmuszony do
    kupna nowego dysku oraz windowsa, gdyz komputer jest mi niezbedny do nauki)

    Z gory dziekuje za rzeczowe odpowiedzi i PROSZE o powstrzymanie sie od
    komentowania czy zrobilem dobrze czy zle uzywajac takiego a nie innego
    softu. Prosze o scisla odpowiedz na pytania.

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Radeckiii

  • 2. Data: 2006-04-23 01:18:44
    Od: "gemini" <gemini@[NIEPODAM].PL>

    "Radeckiii" <r...@g...com> wrote in message
    > Jak sie dowiedzialem nie jestem podejrzanym ani oskarzonym, tylko
    > swiadkiem....
    Oczywiscie ze jestes swiadkiem, co wcale nie stoi na przeszkodzie, azeby
    potem wytoczyc Tobie sprawe, na podstawie Twoich zeznan i tego co ci
    zarekwirowali.

    > 2. czy mozliwe jest umorzenie ze wzgledu na niska szkodliwosc? (jak
    > wspomnialem nie nagrywalem, nie sprzedawalem, nie czerpalem korzysci, 1
    > program = 1 plyta (brak kolejnych duplikatow))
    Nie wydaje mi sie.. Jak policza filmy/programy/gry/muzyke wg. cen rynkowych
    to wyjdzie ci na pewno o wiele za duzo, azeby umorzyc.
    Po drugie statystyki... Dowody maja, zeznanie tez, wiec sobie tylko
    wykrywalnosc poprawia.
    > 2. czy odzyskam swoj dysk?
    Mozliwe - zalezy od humoru sedziego.
    > 2.1. jesli tak to czy bedzie on "wyczyszczony" czy tez nienaruszony?
    Wyczyszczony - bedziesz musial za to zaplacic (nie malo).

    > 3. Czy policja moze dokonac ponownego przeszukania? (zostalem zmuszony do
    > kupna nowego dysku oraz windowsa, gdyz komputer jest mi niezbedny do
    > nauki)
    A dlaczego by nie mogli ponownie przeszukac?

  • 3. Data: 2006-04-23 06:26:51
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Radeckiii napisał:
> [...]
    > plytki byly "nielegalne". Wgralem mu ten program, poniewaz on sam nie
    To podbiega pod paserstwo.

    > Jak sie pozniej dowiedzialem kolega mial zamiar sprzedac palmtopa wraz z
    > wgranymi mapami na Allegro (nie wiedzialem o tym podczas wgrywania map). Tak
    > sie stalo ze "kupcem" z Allegro byl funkcjonariusz z PG.
    Norma, prowokacja poliyjna jakich wiele ostatnio.

    > Kolega zostal zatrzymany, przeszukano mu mieszkanie oraz zarekwirowano owego
    > palmtopa oraz laptopa.
    Procedura "normalna" -> zatrzymanie rzeczy.

    > Na pytanie kto wgral mape "kolega" odparl, ze ja po czym zrobiono mi "nalot"
    > (2 policjantow, 2 bieglych).
    To już grupa lotna.

> [...]
    > Zarekwirowano mi twardy dysk (na nim: muzyka, filmy, gry, kilka normalnych
    Posiadanie takowych "rzeczy" które nie pochodzą z tzw. legalnego źródła,
    jest przestępstwem. Jeśli udowodnią ci że ściągałeś za pomocą programu
    P2P to możesz być oskarżony o kradzież własności intelektualnej. Jeśli
    sprzedawałeś, bądź rozdawałeś to paserka.

    oraz kilka "pierwszych lepszych" plyt CD i DVD lezacych na
    > biurku: (XP SP2 PL, oraz rozne gierki), wszystko to zostalo pobrane z netu.
    Czyli kradzież (art. z kk nie pamiętam).

    > Jak sie dowiedzialem nie jestem podejrzanym ani oskarzonym, tylko
    > swiadkiem....
    Bo toczy się postępowanie w sprawie więc jesteś świadkiem. Jak zostaną
    postawione zarzuty to będziesz oskarżonym (a sądzę że stanie się tak za
    jakiś czas) -> postępowanie z urzędu.

> [...]
    > nie mialem zadnych korzysci, zwlaszcza materialnych, ot zwykla przysluga.
    Nie ma znaczenia i tak jest to paserka.

    > Zeznalem takze ze nielegalne oprogramowanie, ktore posiadalem na dysku oraz
    > plytach bylo pobrane z netu i uzywane tylko i wylacznie na moj wlasny
    > uzytek. Nie nagrywalem, nie sprzedawalem, itp.
    To i tak nazywa się kradzież.

> [...]
    > sie.... Jestem jednym z wielu zwyklych uzytkownikow komputera, ktorzy
    > (niestety) maja wiekszosc oprogramowania nielegalna...
    Nie jest to wytłumaczenie.

    > ---
    > Mam nastepujace pytania:
    > 1. jaka kara mi grozi za te przysluge (wgranie mapy).......?
    art. 291 kk, 292 kk -> od 3 miesięcy do 5 lat (to tylko zakres kary, co
    nie oznacza że dostaniesz maksa)

    > 2. czy mozliwe jest umorzenie ze wzgledu na niska szkodliwosc? (jak
    > wspomnialem nie nagrywalem, nie sprzedawalem, nie czerpalem korzysci, 1
    > program = 1 plyta (brak kolejnych duplikatow))
    Nie sądzę.

    > 2. czy odzyskam swoj dysk?
    To już decyzja należy od postępowaia (ale nie sądzę)

    > 2.1. jesli tak to czy bedzie on "wyczyszczony" czy tez nienaruszony?
    odpowiedź j.w.

    > 3. Czy policja moze dokonac ponownego przeszukania? (zostalem zmuszony do
    > kupna nowego dysku oraz windowsa, gdyz komputer jest mi niezbedny do nauki)
    Zawsze gdy istnieje jakieś podejżenie

    > Z gory dziekuje za rzeczowe odpowiedzi i PROSZE o powstrzymanie sie od
    > komentowania czy zrobilem dobrze czy zle uzywajac takiego a nie innego
    > softu. Prosze o scisla odpowiedz na pytania.

    źle

  • 4. Data: 2006-04-23 09:16:14
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 08:26:51 +0200, gwaliszk napisał(a):

    > Posiadanie takowych "rzeczy" które nie pochodzą z tzw. legalnego źródła,
    > jest przestępstwem. Jeśli udowodnią ci że ściągałeś za pomocą programu
    > P2P to możesz być oskarżony o kradzież własności intelektualnej.
    Niby ze co?
    Na filmy i muzyke to mu nawet nie popatrza, zainteresuja sie tylko
    programami/grami.

    --
    stopczyk

  • 5. Data: 2006-04-23 09:32:28
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Marian Stopa" <s...@p...home.pl> napisał w wiadomości

    > Niby ze co?
    > Na filmy i muzyke to mu nawet nie popatrza, zainteresuja sie tylko
    > programami/grami.

    Nie byłbym taki pewien.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 6. Data: 2006-04-23 09:34:09
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 11:32:28 +0200, Jan Werbiński napisał(a):

    > Nie byłbym taki pewien.
    Nielegalne filmy/muzyka nie sa scigane z urzedu, chyba ze ktos je sprzedaje
    itp. co nie mialo miejsca, wiec oleja, pozatym musieliby udowadniac ze sa
    nielegalne.

    --
    stopczyk

  • 7. Data: 2006-04-23 09:42:10
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Marian Stopa napisał(a):

    > Niby ze co?
    > Na filmy i muzyke to mu nawet nie popatrza, zainteresuja sie tylko
    > programami/grami.

    pisał przeciez ze mial windowsa

  • 8. Data: 2006-04-23 09:43:06
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 11:42:10 +0200, Przemek R. napisał(a):

    > pisał przeciez ze mial windowsa
    a niby co ja napisalem?

    --
    stopczyk