    From: "Radeckiii" <r...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Zarekwirowano mi (swiadek) plyty oraz dysk - co dalej?
    Date: Sat, 22 Apr 2006 22:15:33 +0200

    Witam,
    opisze krotko moja sprawe.
    Kilka dni temu wgralem koledze na jego palmtopa Automape z mojej plyty,
    (ktora byla z kolei kopia jego plyty), za posrednictwem jego komputera. Obie
    plytki byly "nielegalne". Wgralem mu ten program, poniewaz on sam nie
    potrafil...
    Jak sie pozniej dowiedzialem kolega mial zamiar sprzedac palmtopa wraz z
    wgranymi mapami na Allegro (nie wiedzialem o tym podczas wgrywania map). Tak
    sie stalo ze "kupcem" z Allegro byl funkcjonariusz z PG.
    Kolega zostal zatrzymany, przeszukano mu mieszkanie oraz zarekwirowano owego
    palmtopa oraz laptopa.
    Na pytanie kto wgral mape "kolega" odparl, ze ja po czym zrobiono mi "nalot"
    (2 policjantow, 2 bieglych). Znaleziono u mnie na kompie tylko cracka do
    Automapy (na dodatek jakiejs starej wersji), oraz w/w. plyte z Automapa.
    Zarekwirowano mi twardy dysk (na nim: muzyka, filmy, gry, kilka normalnych
    "fikolkow") oraz kilka "pierwszych lepszych" plyt CD i DVD lezacych na
    biurku: (XP SP2 PL, oraz rozne gierki), wszystko to zostalo pobrane z netu.
    Jak sie dowiedzialem nie jestem podejrzanym ani oskarzonym, tylko
    swiadkiem....

    Zabrano mnie na komende w celu przesluchania, gdzie zeznalem (zgodnie z
    prawda), ze wgranie automapy bylo jedynie jednorazowa przysluga, z ktorej
    nie mialem zadnych korzysci, zwlaszcza materialnych, ot zwykla przysluga.
    Zeznalem takze ze nielegalne oprogramowanie, ktore posiadalem na dysku oraz
    plytach bylo pobrane z netu i uzywane tylko i wylacznie na moj wlasny
    uzytek. Nie nagrywalem, nie sprzedawalem, itp.

    Policja wpadajac do mojego mieszkania myslala ze znajdzie tutaj niewiadomo
    ile palmtopow oraz jakas kopiarnie Bog wie czego.... Niestety zawiedli
    sie.... Jestem jednym z wielu zwyklych uzytkownikow komputera, ktorzy
    (niestety) maja wiekszosc oprogramowania nielegalna...
    ---
    Mam nastepujace pytania:
    1. jaka kara mi grozi za te przysluge (wgranie mapy).......?
    2. czy mozliwe jest umorzenie ze wzgledu na niska szkodliwosc? (jak
    wspomnialem nie nagrywalem, nie sprzedawalem, nie czerpalem korzysci, 1
    program = 1 plyta (brak kolejnych duplikatow))
    2. czy odzyskam swoj dysk?
    2.1. jesli tak to czy bedzie on "wyczyszczony" czy tez nienaruszony?
    3. Czy policja moze dokonac ponownego przeszukania? (zostalem zmuszony do
    kupna nowego dysku oraz windowsa, gdyz komputer jest mi niezbedny do nauki)

    Z gory dziekuje za rzeczowe odpowiedzi i PROSZE o powstrzymanie sie od
    komentowania czy zrobilem dobrze czy zle uzywajac takiego a nie innego
    softu. Prosze o scisla odpowiedz na pytania.

    Z gory dziekuje i pozdrawiam
    Radeckiii