  • 11. Data: 2006-04-23 10:03:36
    Temat: Re: Zarekwirowano mi (swiadek) plyty oraz dysk - co dalej?
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    > Niby ze co?
    > Na filmy i muzyke to mu nawet nie popatrza, zainteresuja sie tylko
    > programami/grami.
    Ja posiadam zupełnie inne informacje. Filmy i muzyka oraz programy i gry
    podlegają ochronie prawnej.

  • 12. Data: 2006-04-23 10:07:11
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    > Nielegalne filmy/muzyka nie sa scigane z urzedu, chyba ze ktos je sprzedaje
    > itp. co nie mialo miejsca, wiec oleja, pozatym musieliby udowadniac ze sa
    > nielegalne.

    Szanwony kolega chyba żartuje. W kodeksie karnym nie ma katalogu
    przedmiotów,, które są ścigane z urzędu a co nie jest. Jest albo coś
    skradzione albo nie jest. W tym przypadku i filmy i muzyka zostały
    skradzione, więc tym samym podlegają ochronie. Proponuję lekurę kodeksu
    kranego oraz ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

  • 13. Data: 2006-04-23 10:10:23
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 12:07:11 +0200, gwaliszk napisał(a):

    > W tym przypadku i filmy i muzyka zostały
    > skradzione, więc tym samym podlegają ochronie. Proponuję lekurę kodeksu
    > kranego oraz ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
    Przestudiowalem i dalej nic nie widze, na jakiej podstawie twierdzisz ze
    kradzione?

    --
    stopczyk

  • 14. Data: 2006-04-23 10:10:58
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 12:03:36 +0200, gwaliszk napisał(a):

    > Filmy i muzyka oraz programy i gry
    > podlegają ochronie prawnej.
    Przed nielegalnym rozpowszechnianiem i sprzedawaniem.

    --
    stopczyk

  • 15. Data: 2006-04-23 10:12:18
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 12:10:58 +0200, Marian Stopa napisał(a):

    > Przed nielegalnym rozpowszechnianiem i sprzedawaniem.
    W przypadku filmow i muzyki oczywsicie

    --
    stopczyk

  • 16. Data: 2006-04-23 10:41:25
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Sun, 23 Apr 2006 12:41:42 +0200, gwaliszk napisał(a):

    > art. 284 kk -> przywłaszczenie prawa majątkowego (autorskie prawo
    > majątkowe).
    nie zachodzi w tym przypadku

    > art. 293 kk -> Przepisy art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do
    > programu komputerowego
    nie mowimy o programach komputerowych.

    --
    stopczyk

  • 17. Data: 2006-04-23 10:41:42
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    > Przestudiowalem i dalej nic nie widze, na jakiej podstawie twierdzisz ze
    > kradzione?

    Złodzieje samochodów złapani na gorącym uczynku również twierdzą że nie
    ukradli samochodu a jedynie go pożyczyli. Ludzie nie bądźcie naiwni, bo
    ewidentnie brakuje Wam samokrytycyzmu. Każdy utwór (film, muzyka,
    program, gra) podlega ochronie prawnej. Twórca takowego utworu (bądź
    wydawca) upublicznia na podstawie ściśle określonych zasadach (ustawa o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych). Tym samym już pozyskanie
    programu w sposób niezgodny z tzw. licencją stanowi naruszenie prawa.
    Zaś już samo wydanie osobie trzeciej takowego (kradzionego) programu
    jest już zwykłym paserstwem.

  • 18. Data: 2006-04-23 10:42:52
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    > W przypadku filmow i muzyki oczywsicie

    Co również dotyczy programów komputerowych (w tym i gier komputerowych)

  • 19. Data: 2006-04-23 10:45:26
    Od: "Art" <l...@i...pl>

> [...]
    > skradzione, więc tym samym podlegają ochronie. Proponuję lekurę kodeksu
    > kranego oraz ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych.

    a jak można udowodnić że są skradzione a nie ściągnięte z płatnych stron
    zajmujących się sprzedażą takiej muzyki, albo nie są skopiowane z
    oryginalnej płytki, którą kupiliśmy a potem zginęła ?

  • 20. Data: 2006-04-23 10:47:25
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik Marian Stopa napisał:

    > nie zachodzi w tym przypadku