  • 11. Data: 2004-03-24 10:47:28
    Temat: Re: Zaprzestanie swiadczenia uslug internetowych bez uprzedniego poinformowania
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    x...@o...pl news:5a33.00002154.40615fee@newsgate.onet.pl

    > Na marginesie, sam pracuje w firmie siwadczacej nieco podobne uslugi
    > (GSM) i nie do pomyslenia jest dla mnie takie postepowanie z klientem.

    Tzn, gyby nagle ktorys telefon zaczol wysylac w swiat tysiace SMSow do
    losowych numerow, ktore to SMSy w jakis sposob powodowaly by uszkodzenie
    kolejnych telefonow, a siec nie miala by zadnego zysku z SMSow (a jedynie
    ponosla by olbrzymie koszty zwiazane z przeciezeniem lacza) - to co byscie
    zrobili?

    Zakladajac ze nie macie mozliwosci bezposrednio kontaktu z uzytkownikiem?

    (Chociaz fakt, Aster moglby mec pod reka telefony uzytkownikow i w razie
    problemu blokwoac najpierw na godzien i informowac o problemie)

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 12. Data: 2004-03-24 11:00:40
    Od: "Xawi" <x...@o...pl>

> [...]
    > ponosla by olbrzymie koszty zwiazane z przeciezeniem lacza) - to co byscie

    A gdyby ciocia miala wasy? Moze wymyslisz bardziej prawdopodobna sytuacje, a
    nie calkowicie irracjonalna? Sa za to inne, nieco podobne sytuacje, np.
    niektore osoby podszywajac sie pod operatora zachecaja do kupowania telekart
    zasilajacych i wpisywania odpowiednich kodow (ktore faktycznie powoduja
    zasilenie konta osoby rozsylajacej smsy). W takich sytuacjach staramy sie
    w "cywilizowany" sposob rozwiazaywac problem, czyli pierwsze co robimy to
    kontaktujemy sie z nadawca takich smsow...

    > Zakladajac ze nie macie mozliwosci bezposrednio kontaktu z uzytkownikiem?

    Nie wyobrazam sobie "braku mozliwosci bezposrednio z uzytkownikiem" - skoro ma
    wylaczony telefon to nie moze rozsylac smsow, a jesli ma wlaczony to mozemy sie
    z nim skataktowac, prawda? Chyba, ze sytuacje uczynimy jeszcze bardziej
    irracjonalna.

  • 13. Data: 2004-03-24 14:20:07
    Od: "Mariusz Wozniak" <x...@g...z._pl_.invalid>

    Użytkownik "WOJSAL" <w...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Musza najpierw udowodnic Twoja wine.
    > Bo opowiadania ze, Ty wywylales wirusy z Twojego
    > konta jest zadnym dowodem.

    Nie konta, tylko komputera. A emailowe skanery antywirusowe sa zazwyczaj po
    stronie serwera smtp. Jak wiadomo, dzisiejsze wirusy maja wlasne silniki smtp i
    wysylaja sie z pominieciem serwerow smtp sieci macierzystej. Powiedz mi, w jaki
    sposob mozna odciac zalew wirusow z konkretnej maszyny, inaczej niz odcinajac
    ta maszyne natychmiast od sieci?

    X.

  • 14. Data: 2004-03-24 15:09:31
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 3/24/2004 3:20 PM, Mariusz Wozniak wrote :
> [...]
    > sposob mozna odciac zalew wirusow z konkretnej maszyny, inaczej niz odcinajac

    Redirect portu 25 na własny serwer SMTP z programem antywirusowym?
    Całkowita blokada portu 25? Są sposoby.

    A odnośnie pytania rozpoczynającego ten wątek, to oczywiście, zależy to
    od tego co zostało zawarte w umowie.

    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    It is the duty of every citizen according to his best capacities to give

  • 15. Data: 2004-03-24 15:11:13
    Od: "Marcin 'Radmar' Wasilewski" <r...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz Wozniak" <x...@g...z._pl_.invalid> napisał w
    wiadomości news:c3s5k6$37a$1@news.onet.pl...

> [...]
    jaki
    > sposob mozna odciac zalew wirusow z konkretnej maszyny, inaczej niz

    Odciąć jedynie pakiety z portu 25 wychodzące z tego IP, które sprawia
    kłopot???

    --
    Marcin "Radmar" Wasilewski
    http://www.ostbahn.net

  • 16. Data: 2004-03-24 15:20:56
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    x...@o...pl news:5a33.0000217b.40616a57@newsgate.onet.pl

    > z nim skataktowac, prawda? Chyba, ze sytuacje uczynimy jeszcze bardziej
    > irracjonalna.

    Przepraszam, ale bylem glupi, nie wiem czemu liczylem ze umiesz pojac
    przenosnie.... ok, eot.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 17. Data: 2004-03-24 15:22:12
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    jaki
    > sposob mozna odciac zalew wirusow z konkretnej maszyny, inaczej niz

    Np. poprzez probe kontaktu z klientem i pouczeniem,
    co ma klient zrobic. Na pewno konsultacja z klientem
    by tu nie zaszkodzila.

    A tak wyglada na to, ze to nie klient lecz jakis
    przestepca internetowy. Czy takie traktowanie klienta
    jest ok?

    Poza tym jesli boja sie wirusow, mogli w umowie
    zastrzec zeby nie podlaczac komputerow windozowych.
    Tylko ze wtedy by chyba juz mniej zarobili.

    WOJSAL

  • 18. Data: 2004-03-24 15:26:41
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości
    .

    > Firewall zazwyczaj pomoga, chociazby Kerio czy Outpost, ale fakt z
    > micro$oftem niczego nie mozna byc pewnym

    Firewall nie chroni przed wirusami.
    Zreszta sens stosowania firewalla pod windą,
    oslabia fakt, ze sam firewall moze byc .... zainfekowany.

    Po prostu winda jest wirusogenna - i na to nic
    nie poradzimy.

    WOJSAL

  • 19. Data: 2004-03-24 15:29:09
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    > (Chociaz fakt, Aster moglby mec pod reka telefony uzytkownikow i w razie
    > problemu blokwoac najpierw na godzien i informowac o problemie)

    Albo np. wyslac maila. :)
    Na takie roziwazanie nie wpadli?

    Pomijajac fakt, ze pragarmy antywirusowe na serwerach,
    wysylaja maile o zainfekowanych przesylkach. (nie jest
    to doskonale, ale mimo to warto skorzystac)

    WOJSAL

  • 20. Data: 2004-03-24 15:33:11
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości >
    > Ja wirusow nie mam ostatio, ale natomiast dostaje je tonami poprzez email
    > (jak chyba kazdy) podczas "epidemii"

    Mowiac precyzyjnie: nic nie wiesz, na temat czy posiadasz wirusy
    (o ile pracujesz pod windą).
    Jesli pod Linuksem czy innymi normalnymi systemami
    operacyjnymi - to faktycznie problemu nie ma.

    WOJSAL