  • 1. Data: 2004-03-24 08:16:00
    Temat: tytuł prawny inny niż prawo własności
    Od: "Przemo" <w...@i...pl>

    Co należy rozumieć przez inny tytuł prawny?
    Jestem z żoną po rozwodzie. Sąd w wyroku orzekającym rozwód przyznał mi
    prawo do zajmowania jednego z pokoi w jej mieszkaniu.
    Żona oświadczyła mi że zarząda ode mnie odszkodowania (art. 18 ustawy o
    ochronie praw lokatorówz dnia 21.06.2001) jeśli się nie wyprowadzę. Czy może
    żądać tego odszkodowania?
    Z góry dziękuję za pomoc
    Przemo

  • 2. Data: 2004-03-24 16:56:18
    Temat: Re: tytuł prawny inny niż prawo własności
    Od: "Beata " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemo <w...@i...pl> napisał(a):

    > Co należy rozumieć przez inny tytuł prawny?

    może chodzić m.in. o ograniczone prawa rzeczowe, np. spółdzielcze
    własnościowe prawo do lokalu, służebność mieszkania, także umowę najmu,
    użyczenia czy dożywocia...

    > Jestem z żoną po rozwodzie. Sąd w wyroku orzekającym rozwód przyznał mi
    > prawo do zajmowania jednego z pokoi w jej mieszkaniu.

    Czy jesteś absolutnie pewien, że nie masz żadnego prawa do tego mieszkania?
    Za mało danych w tej kwestii podałeś.

    B.

  • 3. Data: 2004-03-24 17:39:07
    Od: "Agnieszka" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Beata " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > użyczenia czy dożywocia...

    > Czy jesteś absolutnie pewien, że nie masz żadnego prawa do tego

    Jakich danych potrzebowałabyś aby mi odpowiedzieć?

  • 4. Data: 2004-03-25 16:46:21
    Od: "Beata " <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Agnieszka <a...@w...pl> napisał(a):

    > Jakich danych potrzebowałabyś aby mi odpowiedzieć?

    Agnieszka i Przemo to ta sama osoba?
    Te dane to:
    Jakiego rodzaju to jest mieszkanie (spółdzielcze, odrębne, własny dom itp),
    czy któreś z małzonków było juz właścicielem w chwili zawarcia małżeństwa,
    jeśli nie, to z czyjego majatku było kupione? Moze jakis spadek albo
    darowizna? Jeśli to spółdzielcze, to kiedy była umowa ("przydział"), kiedy
    wkład wpłacony itp. Nie jest najważniejsze, kto jest wpisany do księgi
    wieczystej. Zadanie właściwych pytań zależy przede wszystkim od odpowiedzi
    na pierwsze z nich.
    Pozdrawiam,
    B.