  • 1. Data: 2004-03-24 09:30:45
    Temat: Zaprzestanie swiadczenia uslug internetowych bez uprzedniego poinformowania
    Od: "Xawi" <x...@o...pl>

    Witam,
    mam problem i zwiane z nim pytanie: kilka dni temu moj komputer zostal
    zainfekowany przez wirusa. Usunalem go. Tym czasem wczoraj bez wczesniejszego
    ostrzezenia, moj dostawca internetu - krakowski Autocom - wylaczyl mi mozliwosc
    korzystania z sieci. Po kilku godzinach po otwarciu Explorera pojawil sie
    komunikat informujacy mnie o tym, ze z mojego adresu zostalo w ciagu ostatnich
    10 dni ponad 400 maili z "podejrzanymi" tytulami. Autocom rozpoczal takze
    procedure zerwania ze mna umowy i chce obciazyc mnie kosztami rozwiazania umowy
    (do 500 pln).
    Stad moje pytania:
    - czy bez uprzedniego poinformowania mozna zaprzestac swiadczenia usugi (jest
    taki punkt w regulaminie, jednak z tego co wiem, niezbedne jest wczesniejsze
    poiformowanie klienta)
    - czy mozliwe jest zerwanie ze mna umowy, pomimo, ze przyczyna zerwania zostala
    zrealizowana przezemnie nie swiadomie?
    - co w takiej sytuacji powinienem zrobic?

    Z gory dziekuje za pomoc.

  • 2. Data: 2004-03-24 09:43:45
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    x...@o...pl news:5a33.00002114.40615544@newsgate.onet.pl

    > wylaczyl mi mozliwosc korzystania z sieci.

    I bardzo dobrze - niech sie lameria uczy uzywac komputerow, jak sie pcha do
    Interentu. Szkoda ze nie ma prawa jazdy na dostep do internetu, przez
    takich wlasnie uzyszkodnikow potem inni maja wirusy a siec sie przeciaza i
    chodzi powoli (w skali globalnej tymbardziej).

    > - co w takiej sytuacji powinienem zrobic?

    Nie uzywac technologi ktorych nie rozumiesz. Nie uzywac Windows.

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2004-03-24 09:59:39
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

    Użytkownik "Xawi" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
    > - czy mozliwe jest zerwanie ze mna umowy, pomimo, ze przyczyna zerwania
    zostala
    > zrealizowana przezemnie nie swiadomie?

    Musza najpierw udowodnic Twoja wine.
    Bo opowiadania ze, Ty wywylales wirusy z Twojego
    konta jest zadnym dowodem. Tak mozna powiedziec
    o kazdym. Zas udowodnic to - nie jest takie proste.

    Tak na marginesie.
    Wirusy to zajecie dla admina a nie dla usera.
    Dlaczego nie zastosowali blokady wirusow, skoro
    maja swietnego admina i sami o tym wiedzieli?
    Moze dlatego, ze wirusy ... to nie taki prosty
    problem? Nawet dla adminow. A co dopiero dla
    klienta, ktory nie musi byc informatykiem.

    Innymi slowy: ich reakcja nie najlepiej swiadczy o nich.

    WOJSAL

  • 4. Data: 2004-03-24 10:10:27
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com> napisał w wiadomości

    > takich wlasnie uzyszkodnikow potem inni maja wirusy a siec sie przeciaza i

    buhaha a skad ci inni maja wirusy?? i czemu sa lepsi od tych pierwszych co
    tez je maja :)

    > Nie uzywac technologi ktorych nie rozumiesz. Nie uzywac Windows.

    a ty to sie pewnie wszechwiedzacy urodziles

  • 5. Data: 2004-03-24 10:11:33
    Od: "Xawi" <x...@o...pl>

> [...]
    > chodzi powoli (w skali globalnej tymbardziej).

    > Nie uzywac technologi ktorych nie rozumiesz. Nie uzywac Windows.

    Jak bym chcial posluchac kretynskich komentarzy napisal bym na pl.pregierz,
    jednak interesowala mnie porada dotyczaca strony prawnej tej sytuacji. Nie
    jestem informatykiem, mam zainstalowane dwa oryginalne i bardzo czesto
    uakutalniane programy antywirusowe, mimo to jakis wirus zainfekowal moj
    komputer. Ale Tobie pewnie sie to nigdy nie przytrafilo?

  • 6. Data: 2004-03-24 10:12:53
    Od: "WOJSAL" <w...@g...pl>

> [...]
    > takich wlasnie uzyszkodnikow potem inni maja wirusy a siec sie przeciaza i
    > chodzi powoli (w skali globalnej tymbardziej).

    Zwykly smiertelnik jest tu niewinny.
    Winni sa pisarze wirusow oraz firma, ktora
    wymyslila Windows.

    Jesli sam pracujesz pod windoza - to nawet nie wiesz,
    co wysyla Twoj komputer.

    WOJSAL

  • 7. Data: 2004-03-24 10:16:14
    Od: "Xawi" <x...@o...pl>

    > Musza najpierw udowodnic Twoja wine.

    > Wirusy to zajecie dla admina a nie dla usera.

    > Innymi slowy: ich reakcja nie najlepiej swiadczy o nich.

    Dopiero jutro uda mi sie wybrac do Autokomu i porozmawiac o sposobie
    traktowania przez nich klientow. Dla tego zbieram argumenty na rzeczowa
    dyskusje. Dziekuje za podpowiedz.

    Na marginesie, sam pracuje w firmie siwadczacej nieco podobne uslugi (GSM) i
    nie do pomyslenia jest dla mnie takie postepowanie z klientem.

  • 8. Data: 2004-03-24 10:43:15
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    w...@s...pl news:c3rmpn$d50$1@opal.futuro.pl

    > buhaha a skad ci inni maja wirusy?? i czemu sa lepsi od tych
    > pierwszych co tez je maja :)

    Ja wirusow nie mam ostatio, ale natomiast dostaje je tonami poprzez email
    (jak chyba kazdy) podczas "epidemii"

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 9. Data: 2004-03-24 10:44:13
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    w...@g...pl news:c3rn0s$lr5$1@inews.gazeta.pl

    > Jesli sam pracujesz pod windoza - to nawet nie wiesz,
    > co wysyla Twoj komputer.

    Firewall zazwyczaj pomoga, chociazby Kerio czy Outpost, ale fakt z
    micro$oftem niczego nie mozna byc pewnym

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 10. Data: 2004-03-24 10:45:38
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    > Ja wirusow nie mam ostatio, ale natomiast dostaje je tonami poprzez email
    > (jak chyba kazdy) podczas "epidemii"

    no i?

    to jak mniemam oznacza ze nie jestes juz lamerem i tobie nie maja prawa
    zabraniac dostepu do netu?