  • 21. Data: 2009-03-06 23:23:06
    Temat: Re: Zakupy przez Internet
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    news:

    > Wiem, ale widzę, że Ty nie wiesz,

    Mylisz się, zdarzyło mi się kilka razy je zapłacić, więc wiem.
    W jednym przypadku i to przed sądem pracy wynosiły właśnie trzy razy więcej
    niż wartość sporu.

    >skoro twierdzisz, że koszty te wynoszą trzykrotność wartości przedmiotu
    >sporu.

    Ale to nie o kabinie było.

  • 22. Data: 2009-03-06 23:23:44
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Nie wiem skąd wzięło mi się wrażenie, że mówiłeś o trzykrotności.

    Inny wątek.

    > Wspomniałeś tylko o większych kosztach niż cenie kabiny. To jednak też
    > nieprawda, no chyba że kabina kosztowała 100zł.

    Albo i 500.

  • 23. Data: 2009-03-06 23:25:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:
    > wiadomości news:

    > Mylisz się, zdarzyło mi się kilka razy je zapłacić, więc wiem.
    > W jednym przypadku i to przed sądem pracy wynosiły właśnie trzy razy
    > więcej niż wartość sporu.

    To jaka była w.p.s. i ile kosztów zasądzono?

    --
    Liwiusz

  • 24. Data: 2009-03-06 23:33:02
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To jaka była w.p.s. i ile kosztów zasądzono?

    Kosztów 1500, a do zwrotu chyba coś koło 500 zł.
    Nie chce mi się teraz wyroku szukać.

    W innej sprawie zasądzono 2300, a kosztów zastępstwa 715 (połowę żądanych) -
    dzięki temu że wniosłem o ograniczenie żądania przeciwnika.

  • 25. Data: 2009-03-07 00:16:58
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 7 Mar 2009 00:04:17 +0100, Cavallino napisał(a):

    > No to o co Ci chodzi?
    > Wiedziałeś, że nie masz prawa zwrotu, right?

    Abstrahując jeszcze od prawa zwrotu. Jaka ustawa daje konsumentowi prawo do
    rezygnacji z zamówienia "w drodze" w dowolnym etapie zanim towar do niego
    dotrze? Chyba żadna, ew. wtedy przyjmujący zamówienie ma prawo żądać od
    zamawiającego pokrycia wszelkich kosztów na zasadach ogólnych z KC.

    --
    best regards,
    scream

  • 26. Data: 2009-03-07 00:20:34
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "scream" <n...@p...pl> napisał w wiadomości news:

    >Jaka ustawa daje konsumentowi prawo do
    > rezygnacji z zamówienia "w drodze" w dowolnym etapie zanim towar do niego
    > dotrze?

    A czy to nie jest forma rezygnacji z zakupu na odległość?
    Od której to umowy konsument ma prawo odstąpić?

    >Chyba żadna, ew. wtedy przyjmujący zamówienie ma prawo żądać od
    > zamawiającego pokrycia wszelkich kosztów

    Jak to wszelkich?
    Jedyne czym się różni to od odebrania przesyłki i zwrócenia jej sprzedawcy,
    to jest zwrot kosztów wysyłki.
    Dwukrotnych rzecz jasna, o ile koszt wysyłki ponosi kupujący zgodnie z
    zawartą umową.

  • 27. Data: 2009-03-07 00:50:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.03.2009 Cavallino <c...@k...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości
    > Ano właśnie napisał że było.
    > Więc sprawa raczej beznadziejna.

    Nb. ciekawe dlaczego tu jest to ujęte w tak opisowy sposób zamiast
    kodeksowego: oznaczone co do tożsamości/gatunku. Chyba byłaby większa
    klarowność. Być może to celowy zabieg aby zmodyfikować trochę zakres.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2009-03-07 12:20:19
    Od: "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl>

    > Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w
    > wiadomości news:

    > Ano właśnie napisał że było.

    No własnie nie było, kabina miał wymiary standardowe określopne w ofercie
    sklepu. Nie była robiona pod spoecjalne wymagania klienta co do wymiarów.
    Klient zamówił, to co było do wyboru w ofercie sklepu.

    Pozdrawiam Przemek

  • 29. Data: 2009-03-07 12:26:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <W...@w...epf.pl> napisał w
    wiadomości news:

    > No własnie nie było, kabina miał wymiary standardowe określopne w ofercie
    > sklepu. Nie była robiona pod spoecjalne wymagania klienta co do wymiarów.
    > Klient zamówił, to co było do wyboru w ofercie sklepu.

    Z dopiskiem "na zamówienie, baz prawa zwrotu".

  • 30. Data: 2009-03-07 13:00:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.03.2009 Przemek Lipski <W...@w...epf.pl> napisał/a:
    > No własnie nie było, kabina miał wymiary standardowe określopne w ofercie
    > sklepu. Nie była robiona pod spoecjalne wymagania klienta co do wymiarów.
    > Klient zamówił, to co było do wyboru w ofercie sklepu.

    Klient siłą rzeczy zawsze zamawia co może zaoferować sklep ale nie to jest
    istotne a to czy wykonano tę rzecz na jego zamówienie. Nie jest istotne,
    że ktoś wstępnie określił jakieś cechy a ponownie, że towar wykonano na
    zamówienie klienta. MZ.

    --
    Marcin