  • 1. Data: 2009-03-06 11:23:45
    Temat: Mieszkanie "za złotówke"
    Od: "m" <x...@q...com>

    Witam.

    Kupuje mieszkanie spoldzielcze, pelną wyodrebnioną własność- wraz z gruntem,
    którą poprzedni własciciele nabyli po preferencyjnych warunkach za
    przysłowiową "złotówkę" (ta ustawa pisu co była). Teraz czytam, że
    spóldzielnie skarżą skarb panstwa o iles tam milionów no bo straciły na tym
    (a trybunal konstytucyjny orzekł, że ustawa jest niezgodna z prawem).
    Czy mogę spokojnie założyć, że jeżeli sąd przyzna takie odszkodowania
    spółdzielniom to będą to odszkodowania od skarbu państwa a nie od
    poprzednich (czy obecnych broń Boże) właścicieli. W końcu kupuję to
    mieszkanie od pełnoprawnych w świetle obowiązującego na dzień dzisiejszy
    prawa włascicieli a nie od spółdzielni mieszkaniowej i jeszcze by mi
    brakowało żeby jakis mądry następny w sejmie stwierdził, że kiedys to
    mieszkanie zostało wykupione po preferencyjnych zasadach i dlatego należą
    się jakies tam dopłaty ?

    Takie zagadnienie teoretyczne.

  • 2. Data: 2009-03-06 21:22:04
    Temat: Re: Mieszkanie "za złotówke"
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "m" <x...@q...com> napisał w wiadomości

    W Polsce tak naprawdę nie można być niczego pewnym. Ale wydaje mi się, że
    gdyby nawet ktoś wpadł na pomysł ściągania tych odszkodowań od obecnych
    właścicieli mieszkań, to taka ustawa nie utrzymałaby się przed trybunałem
    konstytucyjnym. W odniesieniu do osób wykupujących widzę ewentualnie
    możliwość dochodzenia roszczenia o bezpodstawne wzbogacenie.

  • 3. Data: 2009-03-07 16:34:59
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 6 Mar, 22:22, "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:
> [...]
    > konstytucyjnym. W odniesieniu do osób wykupujących widzę ewentualnie
    > możliwość dochodzenia roszczenia o bezpodstawne wzbogacenie.

    No przecież nie wzbogaciły się bezpodstawnie, tylko na podstawie
    obowiązującego prawa.

  • 4. Data: 2009-03-07 18:03:19
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "przypadek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
    > No przecież nie wzbogaciły się bezpodstawnie, tylko na podstawie
    > obowiązującego prawa.

    Jakby się wzbogaciły niezgopdnie z obowiazujacym prawem, to by było
    oszustwo - przestępstwo - a nie bezpodstawne wzbogacenie.