  • 11. Data: 2009-03-06 22:24:09
    Temat: Re: Zakupy przez Internet
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Wtedy tak.
    > Ale coś jestem dziwnie spokojny, że to nie ten przypadek, a ta kabina
    > (standardowa jak jasna cholera) nie miała innej adnotacji niż cała reszta
    > asortymentu w tym sklepie.
    > O ile zakład?

    Witam,
    Owszem, była taka informacja w regulaminie sklepu: "Zwrotom nie podlegają
    towary sprowadzane na zamówienie klienta", jednak pani adwokat odnosi się do
    następującego zapisu w ustawie:

    3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach
    [...]
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym przez
    niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

    Właściwości określone przeze mnie (do których odnosi się prawnik), to:
    wymiary kabiny (typowe 100cm) oraz kolor (biel).

    Bez określenia tych właściwości nie mógłbym zakupić towaru.
    Ponadto, na stronie sklepu podany był indeks producenta tej kabiny, więc
    moim zdaniem, jest to produkt typowy (dostępny także w innych sklepach
    internetowych, prezentowany na serwisach typu Ceneo).

    --
    Bartek

  • 12. Data: 2009-03-06 22:43:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Witam,
    > Owszem, była taka informacja w regulaminie sklepu: "Zwrotom nie podlegają
    > towary sprowadzane na zamówienie klienta"

    To jest jasne, pytanie czy przy kabinie była stosowna informacja, że to jest
    właśnie tego typu towar.
    Albo cokolwiek, co odróżniałoby ją od innych towarów które tego sprowadzania
    rzekomo nie wymagały.
    Jak dla mnie - taką samą odpowiedź dostałbyś niezależnie od tego co byś u
    nich kupował, a co nie dałoby się sprzedać w kilka dni.

  • 13. Data: 2009-03-06 22:51:39
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

> [...]
    > Jak dla mnie - taką samą odpowiedź dostałbyś niezależnie od tego co byś u
    > nich kupował, a co nie dałoby się sprzedać w kilka dni.

    była stosowna informacja (symbol, do którego nawiązano w regulaminie),
    podobnie jak przy chyba wszystkich kabinach tego producenta (wszystkich 1117
    nie dałem rady sprawdzić, ale nie znalazłem żadnej, która nie jest "na
    zamówienie"). Tyle, że wg mnie, to nie ma znaczenia - ustawa nie rozróżnia
    towarów "sprowadzanych na zamówienie" od pozostałych.

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2009-03-06 23:01:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.03.2009 Bartek <bk*n@v.atonet.pl> napisał/a:
    > indywidualnego zamówienia, ponieważ producent w ofercie posiada 1117 modeli,
    > a ja wybrałem konkretny wymiar i wykończenie (100cm szerokości, kolor biały,
    > szkło przezroczyste). Nie jest to zgodne z prawdą, ponieważ wybrałem kabinę
    > gotową w sklepie internetowym, który taki model kabiny, w tym kolorze i
    > wymiarze zamieścił w swojej ofercie.
    > Kto ma rację w tym sporze? Wg mnie, powinienem mieć prawo zwrócić towar, ale
    > kancelaria grozi postępowaniem cywilnym, a ja nie mam pojęcia jak może
    > rozstrzygnąć to sąd...

    Moim zdaniem tak do końca to trudno ocenić - jeśli ta kabina była
    faktycznie gotowa i w magazynie sklepu to rację masz Ty, ale jeśli była
    dla Ciebie składana to już niekoniecznie, choć nadal możesz mieć rację.

    Tak to dokłanie brzmi:
    4) świadczeń o właściwościach określonych przez konsumenta w złożonym
    przez niego zamówieniu lub ściśle związanych z jego osobą,

    Nie wiem czy istnieje tu jakieś orzecznictwo ale MZ istotą tego wyłączenia
    jest to aby sprzedawca nie został w krzakach z towarem, z którym
    praktycznie nie będzie mógł nic rozsądnego zrobić (ponownie sprzedać).
    Jest też w miarę jasne, że nie można interpretowac tego przepisu wprost.
    To, że ow sprzedawca ma w ofercie np. buty w trzech kolorach a Ty
    zamówisz w jednym z nich to takiemu wyłączeniu nie podlega mimo że
    określiłeś właściwość.
    W Twoim przypadku, jeśli w ofercie był podany ten konkrety model, o takich
    a nie innych wymiarach a nie było nigdzie zaznaczone, że robią to na
    specjalne zamówienie, to bym się skłaniał ku Twojej racji. Nie jest to
    wszystko jednak tak do końca klarowne.

    --
    Marcin

  • 15. Data: 2009-03-06 23:04:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisał w wiadomości news:

    > była stosowna informacja (symbol, do którego nawiązano w regulaminie),

    No to o co Ci chodzi?
    Wiedziałeś, że nie masz prawa zwrotu, right?

    Co chcesz osiągnąć, wyłapać dodatkowo koszty sądowe i procesowe?
    One pewnie przewyższą cenę tej kabiny.

  • 16. Data: 2009-03-06 23:06:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:

    > Co chcesz osiągnąć, wyłapać dodatkowo koszty sądowe i procesowe?
    > One pewnie przewyższą cenę tej kabiny.

    Byłoby to bardzo dziwne.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2009-03-06 23:08:05
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Byłoby to bardzo dziwne.

    Wiesz ile wynoszą koszty zastępstwa procesowego?
    Choć fakt, kabinę mógł zamówić drogą.

  • 18. Data: 2009-03-06 23:10:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Cavallino pisze:
    > wiadomości news:gosaa3$qj3$2@news.onet.pl...

    > Wiesz ile wynoszą koszty zastępstwa procesowego?
    > Choć fakt, kabinę mógł zamówić drogą.

    Wiem, ale widzę, że Ty nie wiesz, skoro twierdzisz, że koszty te
    wynoszą trzykrotność wartości przedmiotu sporu.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2009-03-06 23:14:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Wiem, ale widzę, że Ty nie wiesz, skoro twierdzisz, że koszty te
    > wynoszą trzykrotność wartości przedmiotu sporu.

    Nie wiem skąd wzięło mi się wrażenie, że mówiłeś o trzykrotności.
    Wspomniałeś tylko o większych kosztach niż cenie kabiny. To jednak też
    nieprawda, no chyba że kabina kosztowała 100zł.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2009-03-06 23:21:41
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > W Twoim przypadku, jeśli w ofercie był podany ten konkrety model, o takich
    > a nie innych wymiarach a nie było nigdzie zaznaczone, że robią to na
    > specjalne zamówienie,

    Ano właśnie napisał że było.
    Więc sprawa raczej beznadziejna.