  • 1. Data: 2004-03-18 19:52:31
    Temat: Zakaz konkurecji
    Od: "Roman Budzowski" <r...@p...onet.pl>

    Witam,
    Przedstawiono mi umowe, w ktorej jest punkt o zakazie współpracy z podmiotami
    gospodarczymi prowadzacymi dzialalnosc konkurencyjna w stosunku do firmy z ktora
    moja firma podpisuje umowe. Zakaz wspolpracy obejmuje tylko okres obowiazywania
    umowy.

    Czy ten punkt daje mi mozliwosc negocjowania wyzszego wynagrodzenia za zlecenie?
    Gdyby zakaz obowiazywal rowniez po okresie obowiazywania umowy, to tak, ale
    jezeli obowiazuje tylko w trakcie jej trwania to nie wiem.

    Czy ustawa przewiduje jakies domyslne sankcje za zlamanie zakazu konkurencji?
    Nie pisze tego dlatego, ze planuje podejmowac dzialalnosc konkurencyjna, ale z
    ciekawosci, by wiedziec w co sie pakuje.

    pozdrawiam
    Roman Budzowski

    Podaruj jej coś pięknego
    http://wec.com.pl/ofert.php?ufind=1&aff=128&sgal=pro

  • 2. Data: 2004-03-18 22:52:51
    Temat: Re: Zakaz konkurecji
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Roman Budzowski" <r...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:5a33.00000e4c.4059fdfe@newsgate.onet.pl...

    > Czy ten punkt daje mi mozliwosc negocjowania wyzszego wynagrodzenia za
    zlecenie?

    Sprawa wynagrodzenia, to sprawa umowy pomiędzy Tobą a pracodawcą. Ty
    możesz uzależnić podpisanie owej klauzuli od podwyżki, ale on
    niekoniecznie się musi zgodzić na to.

    > Gdyby zakaz obowiazywal rowniez po okresie obowiazywania umowy, to tak,
    ale
    > jezeli obowiazuje tylko w trakcie jej trwania to nie wiem.

    A z czego by to miało niby wynikać?

    > Czy ustawa przewiduje jakies domyslne sankcje za zlamanie zakazu
    konkurencji?

    Jeśli umowa nie przewiduje, to wówczas będzie im przysługiwała naprawa
    szkody. jak udowodnią jej wysokość, to tego nie wiem i dla tego z reguły
    ustanawia się jakąś karę umowną.

  • 3. Data: 2004-03-19 07:52:47
    Od: "DSz" <d...@o...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli umowa nie przewiduje, to wówczas będzie im przysługiwała naprawa
    > szkody. jak udowodnią jej wysokość, to tego nie wiem i dla tego z reguły

    Mam pytanie uzupełniajace :
    Czy w takiej umowie o zakazie konkurencji musi być opisany zakres czynności
    jaki będą uzane za konkurencję? Jak rozumieć sformułowanie z kodeksu pracy
    "W zakresie określonym w odrębnej umowie..."? Czy umowa mówiąca tylko
    ogólnikami (bez określenia co będzie uznane za konkurencję lub czego nie
    wolno robić pracownikowi), że nie wolno prowadzić działalności
    konkurencyjnej wobec pracodawcy jest ważna?

    Akol

  • 4. Data: 2004-03-19 10:12:28
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "DSz" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    wiadomości

> [...]
    > jaki będą uzane za konkurencję? Jak rozumieć sformułowanie z kodeksu pracy
    > "W zakresie określonym w odrębnej umowie..."?

    A czy ktos mówil, ze problem dotyczy umowy o prace? z 1 postu wynika, ze
    chodzi o umowe zlecenie i kc.

    --
    SQLwysyn
    370HSSV-0773H

  • 5. Data: 2004-03-19 22:23:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > wolno robić pracownikowi), że nie wolno prowadzić działalności
    > konkurencyjnej wobec pracodawcy jest ważna?

    Poprzednio pisałeś o umowie pomiędzy Twoją firmą, a firmą zlecającą. Do
    takich umów kodeks pracy się nie stosuje. Stosuje się prawo cywilne.