  • 1. Data: 2004-03-18 19:18:12
    Temat: Pozew o zaplate
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...com>

    Witam

    Jest sobie firma CPC z Krakowa, ktora nie chce mi oddac
    pieniedzy. Komórki nikt nie odbiera, nie odpowiada na maile lub
    wypisuje jakies brednie. Na pisemne, za potwierdzeniem odbioru,
    wezwanie do zaplaty w ciagu 14 dni od odebrania go nie dostalem
    pisemnej odpowiedzi. W mailu kolejne banialuki o pomylkach itp.
    W dn. 19. marca mija 14 dni. Poczekam jeszcze parę i skladam
    pozew.
    Jak wyglada procedura zlozenia takowego. Szczegolnie interesuje
    mnie oplata. Jesli dostane pieniadze np. dzien po dacie zlozenia
    pozwu, to czy mam prawo domagac sie zwrotu poniesionych kosztow?
    Mam nadzieje, ze moge zlozyc do sadu w Gdyni, miejscu mojego
    zamieszkania. To bedzie wydzial sadu cywilny?

    Zbyszek, s...@p...onet.pl s...@p...com
    PGP key: 0x14FF5BF4
    Nie komentujemy i nie komentujemy, dlaczego nie komentujemy.
    (C) by Boguslaw Majewski - MSZ

  • 2. Data: 2004-03-19 06:06:59
    Temat: Re: Pozew o zaplate
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Thu, 18 Mar 2004 o 20:18 GMT) Zbynek Ltd. oznajmił/a
    (chyba świadomie):

    > Jak wyglada procedura zlozenia takowego.

    Powienieneś przeczytać "Postępowanie odrębne w sprawach gospodarczych"
    w kodeksie postępowania cywilnego artykuły 479 z numerkami i następne.

    Jeśli żądasz kwoty niższej niż 5.000,- zł to składasz pozew na formularzu.

    > Szczegolnie interesuje
    > mnie oplata.

    opłata jest :)

    > Jesli dostane pieniadze np. dzien po dacie zlozenia
    > pozwu, to czy mam prawo domagac sie zwrotu poniesionych kosztow?

    oczywiście

    > Mam nadzieje, ze moge zlozyc do sadu w Gdyni, miejscu mojego
    > zamieszkania.

    jeśli udowodnisz sądowi, że jest to sąd właściwy.
    Tu trzeba by sprawdzic Waszą umowę.

    > To bedzie wydzial sadu cywilny?

    Gospodarczy, w zależności do żądanej kwoty rejonowy albo okręgowy.

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 3. Data: 2004-03-19 06:55:57
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Marcin 'stern' Surowiec wrote:
    > Gospodarczy, w zależności do żądanej kwoty rejonowy albo okręgowy.

    a skąd założenie że sprawa gospodarcza?

    KG

  • 4. Data: 2004-03-19 11:06:36
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Fri, 19 Mar 2004 o 07:55 GMT) kam oznajmił/a
    (chyba świadomie):

    > a skąd założenie że sprawa gospodarcza?

    z treści listu. :)

    Pozdrawiam
    Marcin

  • 5. Data: 2004-03-19 13:34:38
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...com>

    Witam

    Rozważywszy wszystkie za i przeciw, Marcin 'stern' Surowiec
    napisał(a):

    > Powienieneś przeczytać "Postępowanie odrębne w sprawach gospodarczych"
    > w kodeksie postępowania cywilnego artykuły 479 z numerkami i następne.

    Dzieki. Poszukam.

    > Jeśli żądasz kwoty niższej niż 5.000,- zł to składasz pozew na formularzu.

    Na szczescie sporo nizszej. Nie znaczy to jednak, ze chcialbym
    zrobic firmie darowizne.

    > opłata jest :)

    Life is brutal:-)

    > jeśli udowodnisz sądowi, że jest to sąd właściwy.
    > Tu trzeba by sprawdzic Waszą umowę.

    Hmmm... Jaka umowe? Firma zobowiazala sie na stronie www do
    zwrotu pieniedzy za towar zwrocony do 30 dni od daty zakupu.
    Dlaczego myslalem, ze jest wiarygodna? Nagroda od magazynu Chip
    za produkt roku:-/ Ciekawe za co?
    To tandeta. I produkt i obsluga. Nie chcieli wydac faktury mimo
    kilku prosb, nawet pisemnej!

    > Gospodarczy, w zależności do żądanej kwoty rejonowy albo okręgowy.

    Czy na pewno gospodarczy? Jestem fizycznym:-)

  • 6. Data: 2004-03-19 17:27:03
    Od: Marcin 'stern' Surowiec <s...@f...id.pl_a.to.usun>

    Kiedyś tam (Fri, 19 Mar 2004 o 14:34 GMT) Zbynek Ltd. oznajmił/a
    (chyba świadomie):

    > Hmmm... Jaka umowe? Firma zobowiazala sie na stronie www do
    > zwrotu pieniedzy za towar zwrocony do 30 dni od daty zakupu.

    no właśnie tę :).
    może być sąd w Gdańsku, o ile to Twe miejsce zamieszkania, jeżeli
    wpiszesz w poziwe coś w rodzaju, że właściwość sądu opierasz na
    wykonaniu umowy (jak mawiał jeden mój profesor, pieniądze przynosi
    się wierzycielowi w zębach do miejsca zamieszkania - art. 354 kpc
    bodajże).

    > To tandeta. I produkt i obsluga. Nie chcieli wydac faktury mimo
    > kilku prosb, nawet pisemnej!

    a to już podpada pod przepisy karne

    > Czy na pewno gospodarczy? Jestem fizycznym:-)

    no to źle założyłem :)
    masz oczywiście rację,
    ach i te przepisy z kp, które ci podałem, to też nie Ciebie tyczą

    Pozdrawiam
    Marcin
    --
    Biuro Doradztwa Prawnego
    Marcin Surowiec

  • 7. Data: 2004-03-19 22:25:25
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...com>

    Witam

    napisał(a):

    > no właśnie tę :).

    Aha:-)

    > ach i te przepisy z kp, które ci podałem, to też nie Ciebie tyczą

    A jakies inne sa?