  • 11. Data: 2002-09-05 21:05:25
    Temat: Re: Zajecie konta - czy to bezprawie?
    Od: Pawel 'Marvel' Tkaczyk <p...@n...midea.pl>

    Andrzej Lawa wrote:
    > Artykuł 56 ust. 1 Ustawy "Prawo Bankowe" mówi:
    > "Środki pieniężne na rachunkach oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie
    > od liczby zawartych umów, wolne są od zajęcia na podstawie sądowego lub
    > administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego
    > miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłaty nagród z
    > syzku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres
    > poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego".
    [ciach]
    Jeszcze jedna rzecz - przepraszam, że męcze, ale mnie to strasznie
    zdenerwowało.
    Czy od tego przepisu nie ma wyjątków? Chodzi mi o zwykły niezapłacony
    podatek, żaden tam przepadek mienia po przestępstwach itp. Po prostu
    niezapłacony podatek...
    Bo coś mi ciężko uwierzyć, że bank (renomowany zresztą) robi takie
    numery, które na dzień dobry są na bakier z prawem bankowym (zajęcie
    środków poniżej trzykrotnej...) i z prawem w ogóle (zapłacenie US nie
    moimi pieniędzmi).

    --
    Paweł Tkaczyk MIDEA
    p.tkaczyk [at] midea.pl Reklama, fotografia, Internet

  • 12. Data: 2002-09-05 21:14:15
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    Użytkownik "Pawel 'Marvel' Tkaczyk" <p...@n...midea.pl> napisał w
    wiadomości news:3D77C715.2040700@nospam.midea.pl...

    > Czy od tego przepisu nie ma wyjątków? Chodzi mi o zwykły niezapłacony
    > podatek, żaden tam przepadek mienia po przestępstwach itp. Po prostu
    > niezapłacony podatek...

    Ustawa "o postępowaniu egzekucyjnym w administracji" powołuje się na ten
    przepis Prawa Bankowego.

    Jeśli by istniał jakiś inny przepis - byłby on sprzeczny z tymi ustawami.
    Zdarza się, ale w tym przypadku jakoś nie widziałem...

> [...]
    > numery, które na dzień dobry są na bakier z prawem bankowym (zajęcie
    > środków poniżej trzykrotnej...) i z prawem w ogóle (zapłacenie US nie

    Niekompetentny komornik + niekompetentny pracownik banku...

    Ambitny komornik + jego znajomy w banku + nadzieja, że obywatel nie zna
    przepisów = sukces komornika (a może i ów pracownik banku liczył, że
    wstecznie podpiszesz umowę o kredyt i będzie zysk dla banku?)

    Pamiętaj, że żyjesz w Polsce, a tu już nie takie numery odchodziły...

  • 13. Data: 2002-09-05 21:16:56
    Od: Pawel 'Marvel' Tkaczyk <p...@n...midea.pl>

    Pawel 'Marvel' Tkaczyk wrote:
    > Witam,
    [ciach]
    > Dziękuję z góry...

    Dzięki piękne wszystkim. Czuję się bardziej 'dozbrojony' do jutrzejszej
    rozmowy.
    Jeśli byście mieli jeszcze jakieś sugestie, zajrzę na newsy rano :)

  • 14. Data: 2002-09-06 02:47:10
    Od: "krab" <d...@n...mam.konta.i juz>

    Użytkownik "Pawel 'Marvel' Tkaczyk" <p...@n...midea.pl> napisał w
    wiadomości
    > [ciach]

    > To mnie uszczęśliwiłeś :)

    ! Zwracam uwage, ze powyzszy art dotyczy konta osobistego, nie bylo to
    opisane, ale jesli konto bylo firmowe, to limit ten NIE ma zastosowania.- a
    domyslam sie, ze nr konta zgloszony byl do US przy okazji prowadzonej DG.i
    dlatego wlasnie nastapilo jego zajecie.

    inna sprawa to zlamanie umowy o prowadzenie konta w postaci nielegalnego
    debetu, jesli to prawda, to najtanszym wyjsciem jest zlecenie zamkniecia
    konta i odmowa splaty tego debetu, niech bank na swoj koszt kieruje sprawe
    do sadu by wyjasnic te pomylke.
    nie jest wykluczone ze w wyroku bedzie sentencja koniecznosci spaty
    zadluzenia, ale zapewne bedzie pozbawiona odsetek karnych i na lagodnych
    warunkach, a w przypadku przychylnosci sedziego - moze byc anulowana.
    osobiscie proponuje - pismo zlecajace wyjasnienie zaistnialej sytuacji z
    jednoczesnym oprotestowaniem zadluzenia jako wynik pomylki banku, a potem -
    jesli masz racje - decyzja o zamknieciu i odmowa splaty -> sad.

  • 15. Data: 2002-09-06 06:04:24
    Od: Pawel 'Marvel' Tkaczyk <p...@n...midea.pl>

    krab wrote:
> [...]
    > domyslam sie, ze nr konta zgloszony byl do US przy okazji prowadzonej DG.i
    Nie. Zajęte zostało konto osobiste.

> [...]
    > konta i odmowa splaty tego debetu, niech bank na swoj koszt kieruje sprawe
    Ale to nie pomyłka nawet - to złamanie ustwawy (z tego co się
    dowiedziałem). Proponowane przez Ciebie rozwiązanie to najmniej, co mogę
    zrobić :)

> [...]
    > jednoczesnym oprotestowaniem zadluzenia jako wynik pomylki banku, a potem -
    > jesli masz racje - decyzja o zamknieciu i odmowa splaty -> sad.

    Dzięki. Spróbuję najpierw porozmawiać...

  • 16. Data: 2002-09-06 07:48:02
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości >
> [...]
    > nagród z zysku w lipcu 2002 r. wyniosło 2279,09 zł."
    >
    > Czyli do 6837.27 PLN (na każdą umowę!) nie moga ci zająć, nawet jakbyś te

    Czytam ten przepis i jakos mi nie wychodzi, ze ta 3x dotyczy kazdego
    rachunku oddzielnie.

    Karol

  • 17. Data: 2002-09-06 08:00:37
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czytam ten przepis i jakos mi nie wychodzi, ze ta 3x dotyczy kazdego
    > rachunku oddzielnie.
    >
    > Karol

    Wycofuje swoja uwage, bo dopiero teraz doczytalem na pbb, ze sprawa juz
    wyjasniona.

    Karol

  • 18. Data: 2002-09-06 08:32:04
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    In pl.biznes.banki Pawel 'Marvel' Tkaczyk <p...@n...midea.pl> wrote:

    > Jeśli są jakieś prawne uzasadnienia dla sytuacji b, bardzo proszę o
    > przytoczenie ich. Jeśli są jakieś przeciwwskazania dla niej - również
    > prosiłbym o przytoczenie.

    Nie ma. Bank przekazuje jedynie środki które są na koncie, oraz dalsze
    wpływy. Nic poza tym.

    --
    ___________ (R)

  • 19. Data: 2002-09-06 09:47:27
    Od: t...@w...pdi.net

    In pl.soc.prawo Adam Płaszczyca <_...@i...pl> wrote:

    > Nie ma. Bank przekazuje jedynie środki które są na koncie, oraz dalsze
    > wpływy. Nic poza tym.

    Skoro jednak zrobil klientowi debet to moze przede wszystkim klient powinien
    NATYCHMIAST zatrzymac wszelkie przelewy do tego banku, bo w przeciwnym razie
    bank pokryje debet tymi wplywami i sprawa sie zatuszuje sama z siebie. A nie
    powinna.

    > /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 608) 093 026

    Z powazaniem
    Tomasz Leszczynski
    (...)

  • 20. Data: 2002-09-06 09:50:28
    Temat: Re: Wyjasnienie - Zajecie konta - czy to bezprawie?
    Od: Paweł 'Marvel' Tkaczyk <p...@n...midea.pl>

    Pawel 'Marvel' Tkaczyk wrote:
    > Sytuacja taka:
    > - rachunek ROR w banku, saldo: 500 PLN
    > - na ROR-ze nie można robić debetu, overdraftu itp., jeśli saldo jest 0,
    > to nie ma pieniędzy
    > - niezapłacony podatek wobec Urzędu Skrarbowego: 1000 PLN
    > - nakaz komorniczy zajęcia konta
    Ciach...

    Byłem w banku. Generalnie wyjaśnienie jest takie:
    - bank _nie_ przelał żadnych pieniędzy do US
    - moje konto jest zablokowane dla kart płatniczych i dostępu przez
    Internet, ale zgodnie z art. 56 ustawy PB (o którym było wcześniej)
    środki są do mojej dyspozycji (do określonej wysokości)
    - pani w banku mówiła coś o 'jednorazowej dyspozycji' - czyli że mogę
    wypłacić tylko raz...
    - generalnie zablokowanie mi konta internetowego i kart jest wynikiem
    niedoskonałości systemu - po prostu system nie jest w stanie podliczać
    mnie tylko do określonej kwoty.
    Czyli rozmowa była jednak miła, a pieniądze zapłacić trzeba :)

    Dzięki wszystkim za pomoc...