    From: Pawel 'Marvel' Tkaczyk <p...@n...midea.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zajecie konta - czy to bezprawie?
    Date: Thu, 05 Sep 2002 23:05:25 +0200

    Andrzej Lawa wrote:
    > Artykuł 56 ust. 1 Ustawy "Prawo Bankowe" mówi:
    > "Środki pieniężne na rachunkach oszczędnościowych jednej osoby, niezależnie
    > od liczby zawartych umów, wolne są od zajęcia na podstawie sądowego lub
    > administracyjnego tytułu wykonawczego do wysokości trzykrotnego przeciętnego
    > miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw, bez wypłaty nagród z
    > syzku, ogłaszanego przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego za okres
    > poprzedzający dzień wystawienia tytułu wykonawczego".
    [ciach]
    Jeszcze jedna rzecz - przepraszam, że męcze, ale mnie to strasznie
    zdenerwowało.
    Czy od tego przepisu nie ma wyjątków? Chodzi mi o zwykły niezapłacony
    podatek, żaden tam przepadek mienia po przestępstwach itp. Po prostu
    niezapłacony podatek...
    Bo coś mi ciężko uwierzyć, że bank (renomowany zresztą) robi takie
    numery, które na dzień dobry są na bakier z prawem bankowym (zajęcie
    środków poniżej trzykrotnej...) i z prawem w ogóle (zapłacenie US nie
    moimi pieniędzmi).

    --
    Paweł Tkaczyk MIDEA
    p.tkaczyk [at] midea.pl Reklama, fotografia, Internet