  • 1. Data: 2002-09-05 20:37:51
    Temat: Ile można się uczyć??
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam!

    Po raz pierwszy piszę na tę grupę i muszę się przyznać, że nie jestem
    nawet jej czytelnikiem. Powód jest prosty - nie znam prawa w stopniu
    pozwalającym mi na dzielenie się taką wiedzą z innymi. Ale mam problem i
    chciałbym prosić Was - drodzy grupowicze - o pomoc. Otóż skończyły się
    wakacje. Zaczął się rok szkolny. W szkołach szaleństwo - za dużo uczniów, za
    mało sal. Są problemy z ustawieniem planu. Można je rozwiązać, ale jak... .
    Otóż np. nasza klasa dostała w czwartek 9 (słownie: dziewięć) lekcji, przez co
    musieliśmy dziś siedzieć w szkole od 8:00 do 15:55 (prawie 8 godzin
    zegarowych)... . Słyszałem jednak, że istnieje pewne prawne ograniczenie co do
    ilości godzin lekcyjnych w ciągu jednego dnia i że wynosi ono 8... . Czy tak
    jest w rzeczywistości?? Dodam, że chodzę do 3 klasy (starego) LO, co oznacza
    że wszyscy w klasie mamy obecnie 16-17 lat. Czy szkoła może sobie dowolnie
    rozkładać plan zajęć, czy musi się w jakiś sposób "ograniczać"?? W jakich
    godzinach mogą być przeprowadzane zajęcia w typowym LO (u nas są od 7:05 do
    15:55, jak nie dłużej). Byłym bardzo wdzięczny za takie informacje. Jeśli nie
    sprawiłoby to Wam problemu, to - proszę - podajcie jeszcze na podstawie jakich
    ustaw czy czegoś mamy takie a nie inne prawa. Gdybyśmy zechcieli złożyć pismo
    na ręcę Dyrekcji naszej szkoły, wypadałoby podać w nim podstawy prawne. Byłbym
    także wdzięczny za różne linki do miejsc internetowych, gdzie znajdę tego typu
    rzeczy. Mam nadzieję, że pomimo, że nie tworzę Waszej grupy, zechcecie mi
    pomóc i postaracie się odpowiedzieć.

    Z góry dziękuję
    Pozdrawiam

    Konop

    PS Nie jestem tym samym Konopem, którego spotkać można na grupach o giełdzie
    czy bankowosći! Ja pisuję na: pl.misc.elektronika , pl.rec.szachy ,
    pl.sci.psychologia i pl.soc.savoir-vivre

    PPS Jeśli to NTG, to bardzo przepraszam...