  • 1. Data: 2002-09-05 19:24:37
    Temat: prosba do prawnika o pomoc
    Od: "Faber Plus" <f...@p...pl>

    Jestem niestety laikiem w sprawie prawa wobec tego prosze osobe majaca
    jakiekolwiek pojecie na ten temat o pomoc. W zwiazku z nieuregulowaniem
    okreslonej platnosci w terminie dostalem nakaz sadowy do zaplaty okreslonej
    kwoty ( 15 200 zl. ). Co do tego nie wnosze oczywiscie zadnego sprzeciwu
    poniewaz nie podlega to dyskusji. Niestety wraz z zasadzina kwota musze
    takze dodatkowo zaplacic ponad 8000 zl. kosztow sadowych. Na poczet tych
    kosztow jest zaliczona oplata sadowa i wynagrodzenie prawnika. Wszystko
    byloby w porzadku gdyby nie wysokosc tej oplaty ktora siega przeciez ponad
    60% ogolnej kwoty. Czy sa jasno sprecyzowane przepisy jakiej wysokosci moga
    byc oplaty sadowe w stosunku do zasadzonej sumy, czy ustala to kazdorazowo
    sad wg. wlasnego widzi mi sie. Gdzie mozna poczytac na ten temat lub gdzie
    szukac wysokosc tych stawek.
    Wiem ze prosze o zwykla porade prawna, ale po otrzymaniu tego wyroku nie
    stac mnie juz na wynajecie adwokata.
    Z gory dziekuje wszystkim za pomoc.
    f...@p...pl